تاریخ : 10 فروردین 3 12:41
3
امام جمعه قزوین:

مهار تورم و رشد تولید با مردمی شدن اقتصاد تحقق می‌یابد

  • کد خبر : 223917
  • 04 فروردین 2 15:18
مهار تورم و رشد تولید با مردمی شدن اقتصاد تحقق می‌یابد
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مهار تورم و رشد تولید با مردمی شدن اقتصاد تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های اولین نماز جمعه قزوین در سال جدید که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران باید در انجام وظایف محوله، در عرصه‌های دولتی و غیر دولتی نظم داشته باشند، چه بسا که نظم در دستگاه قضا موجب انجام وظیفه درست و در نتیجه رضایت خاطر مردم خواهد شد. 

وی افزود: نظم در نیروی انتظامی موجب رضایت مردم و در ادارات احترام به ارباب رجوع می‌شود، گروه خدمات دستگاه قضا، نیروی انتظامی، ادارات و همه نهادها و ارگان‌هایی که در راستای تامین نظم در جامعه در تلاش هستند، جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: نیروی انتظامی کار خود را انجام می‌دهد اما اگر راننده نظم را رعایت نکرده و سبقت و سرعت غیرمجاز داشته باشد قطعاً برای خود و دیگران دردسر درست می‌کند؛ این قابل تاسف است که در کشور ما سالیانه تعداد قابل توجهی به خاطر رعایت نکردن نظم جان خود و هم نوعان خود را به مخاطره می‌اندازند.

 عابدینی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) به دفعات زیاد در رابطه با تقوا در نهج البلاغه و در خطبه‌های نماز جمعه سفارش کرده اند، ما امروزه به شدت به این دستورالعمل‌ها نیازمندیم؛ رعایت نظم و مقررات رانندگی، رعایت مقررات زندگی در خانواده و رعایت مقررات همسایگی در مجتمع های مسکونی لازم است و باید حق و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم، همه این‌ها وظیفه ایمانی و تقوایی ما به حساب می آید.  

وی با اشاره به مصادف شدن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان تاکید کرد: از خدای متعال ملتمسانه برکات، رحمت و موفقیت و خیر را برای همه اقشار جامعه اعم از دختران و پسران جوانی که مشغول تحصیل در دانشگاه ها و مدارس هستند، بزرگترها، خویشاوندان، همه آن هایی که به گردن ما حق دارند، مسئولین و رهبر عظیم‌الشان انقلاب خیر، رحمت و برکات ماه رمضانی و برکات سال نو و موفقیت‌های بزرگ در سطح جهان اسلام و کشور اسلامی را خواستاریم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به نامگذاری سال به سال «مهار تورم ، رشد تولید» و با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید با مردمی شدن اقتصاد تحقق می‌یابد، اظهار کرد: باید کاری کنیم تورم را کنترل کنیم و تحقق این مهم نیازمند همراهی همه مسئولان و مردم است چه بسا که آسیب تورم دامن همه را می‌گیرد و همه باید دست به دست هم دهیم تا جلوی تورمی که خانمان سوز است را بگیریم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: دولت در کنترل تورم قدم‌هایی را برداشته که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد و برای اینکه نتایج زودتر قابل لمس شود همه باید به میدان بیاییم چرا که دست خدا همراه جماعت است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمانی پیروز شد که مردم به میدان آمدند و قیام مردمی اتفاق افتاد، در دفاع مقدس اگر مردم به میدان نمی‌آمدند موفقیت حاصل نمی‌شد؛ در دفاع از حرم قیام مردمی کشورهای اسلامی با امامت و پیشوایی ایران اسلامی دشمن را عقب نشاند و گرگ‌های داعشی را از میان برداشت.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید از خام فروشی پرهیز کنیم، بیان کرد: باید در تمام بخش‌ها از خام فروشی به کشورهای دیگر پرهیز کنیم و تلاش کنیم با مشارکت عمومی این معنا را تحقق ببخشیم و با رهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی و مسئولان دلسوز نظام همراه شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر جامعه و مردم نسبت به مسائل اقتصادی حساسیت بیشتری پیدا کنند، به جای استفاده از کالای خارجی از کالای ایرانی استفاده می‌کنند و این مهم موجب رونق اشتغال می‌شود.

وی تصریح کرد: باید به تولید داخلی احترام بگذاریم تا تولیدکننده ایرانی مجبور نشود برای فروش کالای خود نشان خارجی بر روی آن درج کند و این احترام گذاشتن به تولید داخلی همان مردمی شدن اقتصاد است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در سال 1358 در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ایران رسماً از پیمان استعماری سنتو خارج شد؛ در این پیمان آمریکا و اروپا برای اینکه در مقابل شوروی پایگاهی داشته باشند بتوانند از مملکت و نیروهای نظامی ما سوءاستفاده کنند و بسیار تحقیرآمیز بود.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: روز جهانی هواشناسی را در این ایام داریم که نیروهای متخصص بسیاری تلاش می‌کنند تا وقوع سرما، بارش باران، سیل و رگبار را پیش‌بینی کنند و هر چه پیش می‌رویم پیش بینی‌ها و تخصص ها در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: مناسبت دیگری که لازم است یادآوری شود، سالروز عزل منتظری از سِمت قائم مقامی رهبری است، به خاطر اینکه منافقین آنقدر در دستگاه منتظری نفوذ کرده بودند که هر چه منافقین می‌خواستند بیان کنند از زبان منتظری بیان می‌شد و قصد داشتند فتنه‌ای را در کشورمان زمینه‌سازی کنند

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند من از ابتدا هم با این انتصاب موافق نبودم و منتظری را از سِمتی که داشت عزل و امنیت کشور را تامین کردند، رحمت خدا بر امام راحل که بسیار به جا این اقدام ارزشمند را انجام دادند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز ارتحال حضرت آیت‌الله بروجردی عنوان کرد: آیت‌الله بروجردی در اعتلا بخشیدن به ایمان و اسلام نقش مهمی داشتند و ایستادگی‌های خاصی در مقابل رژیم آمریکایی شاه داشتند که امیدوارم روح ایشان با ارواح طیبه شهدا محشور باشد.  

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: مناسبت دیگر که داریم، دوازدهم فروردین ماه همه پرسی تغییر رژیم شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی بود، آن انتخابات دو روزه و بسیار به یاد ماندنی در جامعه ما اتفاق افتاد و ما رسما از عنوان ناخوشایند رژیم شاهنشاهی و طاغوتی به عنوان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کردیم و خدا را بابت این موضوع شاکریم.  

توافق با عربستان از موضع عزت و مصلحت ایمانی است

وی در رابطه با توافق ایران با عربستان بیان کرد: همه عزیزان مطمئن باشند این توافق از موضع برتری، حکمت، عزت، اقتدار و مصلحت ایمانی است، ما تغییر نکرده بلکه تغییر داده‌ایم، این رمز شرایط جدیدی است که اکنون به وجود آمده است.  

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: چندین سال مبارزاتی صورت گرفت، چقدر زندان‌ها، شکنجه‌ها و شهادت‌ها اتفاق افتاد تا شاه فرار کرد، چقدر جنگیدیم تا صدام به سرنوشت جهنم مبتلا شد، چقدر مقاومت کردیم تا بختیار و بنی صدر فرار کردند، این‌ها همان عوامل آمریکایی بودند؛ در حقیقت ما قبلا شرایطی داشتیم که باید سال‌ها مبارزه می‌کردیم یک نفر از عناصر خطرناکی که دشمن ما بوده فرار کند اما اکنون کار به جایی رسیده که آمریکا و عواملش نه به صورت نفر نفر، بلکه به صورت گله گله فرار می‌کنند.  

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: این ها به معنای عزت اسلام است، این ها یعنی قدرتی که تدبیر رهبر حکیم انقلاب برای ما به وجود آورد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223917

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.