تاریخ : 06 مرداد 3 07:38
3
به زودی صورت می‌گیرد؛

افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب آبیک پس از 7 سال

  • کد خبر : 223376
  • 28 دی 1 15:02
افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب آبیک پس از 7 سال
رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: پروژه تصفیه ‌خانه فاضلاب شهر آبیک که سال 95 باید به بهره‌برداری می‌رسید، با توجه به تعهد پیمانکار آن تا 45 روز آینده تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، سید جلال حاجی‌نصیری در نشست بسیج شورای رسانه و فعالان مجازی شهرستان آبیک که در دادگستری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به پیگیری پروژه مغفول مانده و چندین ساله تصفیه ‌خانه فاضلاب شهر آبیک که به روش بیوتی در حال احداث است، اظهار کرد: این پروژه باید از سال 95 تکمیل و به بهره ‌برداری می‌‌رسید، اما به دلایل مختلف و اختلاف بین مسئولان شرکت آبفا و پیمانکار پروژه این مهم تاکنون تحقق نیافته است.

وی افزود: حدود سه هفته پیش با تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور دادستان شهرستان آبیک و با حضور طرفین پروژه تصفیه ‌خانه فاضلاب مصوباتی به تصویب رسید و مقرر شد مسئولان شرکت آبفای استان و پیمانکار اقداماتی را انجام دهند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: پس از تصویب مصوبات با همراهی دادستان شهرستان آبیک، مصوبات را پیگیری کردیم که برخی اقدامات از سوی طرفین پروژه تصفیه‌ خانه فاضلاب صورت گرفته بود.

حاجی‌نصیری ادامه داد: با توجه به اذعان نماینده پیمانکار، این پروژه تا حدود 94 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این در حالی است که از سوی پیمانکار پروژه قول و تعهد داده شد در صورتی که موانعی ایجاد نشود، ظرف مدت 45 روز آینده پروژه به صورت رسمی تحویل داده می‌‌شود و تا حصول نتیجه، پیگیری‌ها ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه در خصوص مشکل شهرداری آبیک با شرکت عمران گستر(ساخت‌و‌ساز در شهرک قدس) گفت: شهرداری اذعان کرده شرکت بدهی دارد در حالیکه شرکت مدعی است که تمام بدهی‌ها پرداخت شده است به همین منظور موضوع عوارض در کمیسیون ماده 77 بررسی و رای صادر شده و شرکت اعتراض کرده و دیوان عدالت اداری، آن را نقض کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک اذعان کرد: با توجه به اعتراض این شرکت بنا است که جلسه‌ای کارشناسی شده صورت گیرد و طرفین ادله خود را بیان کنند در نهایت حکم جدید صادر می‌شود.

حاجی‌نصیری عنوان کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص مشکل شهرداری آبیک با شرکت ساخت‌وساز در شهرک قدس، مصوباتی به تصویب رسیده بود که انجام نشده بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا شرکت اعلام آمادگی کرده که در قطعات 2 و 4 شهرک قدس ساخت‌وساز انجام دهد که به دلیل اختلاف شهرداری با مشکل مواجه شده  و در جلسه‌ای مصوباتی به تصویب رسیده و برای حل مشکل، موضوعات به شهرداری ابلاغ شده تا توافق و حل و فصل شود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: از طرفی برخی از مردم نسبت به خرید مسکن در این شهرک اقدام کرده‌اند که فاقد آب و گاز هستند و مقرر شده شهرداری آبیک، موضوع را بررسی و نتیجه را به دادگستری اعلام کند.

عمده پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری شهرستان آبیک توهین و ضرب‌و‌جرح است

حاجی‌نصیری عمده پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری شهرستان آبیک را توهین، ضرب و جرح دانست و با نامطلوب خواندن وضعیت دعاوی خانوادگی و زیبنده نبودن این موضوع تصریح کرد: از طریق فعالیت صلح‌ یاران شورای حل اختلاف درصدد کاهش این مسائل و تشکیل نشدن پرونده قضایی در این زمینه‌ها هستیم و فرهنگ صلح و سازش را باید پررنگ‌‌تر کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک افزود: پیغمبرکوه آبیک به جای اینکه به مرکز گردشگری، تفریحی و ورزشی تبدیل شود به استخراج معادن تبدیل شده که آثار سوء اجتماعی برای شهرستان به همراه داشته؛ در خصوص رفع مشکل آلودگی هوا علاوه بر استفاده از یک سری از ظرفیت‌های شهرستان، موضوع باید از سوی مسئولان استانی و کشوری پیگیری و حل شود.

حاجی‌نصیری ادامه داد: در خصوص اتباع بیگانه در شهرستان آبیک برخی تصمیمات شهرستانی و برخی تصمیم‌ گیری‌ها هم باید در استان أخذ شود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص پیشگیری از وقوع برخی جرائم از جمله سرقت و مسائلی همچون حقوق عامه، تغییر کاربری‌ها، حفاظت از منابع آب زیرزمینی، ساماندهی معتادین متجاهر، امنیت مالی مردم و مشاوره پیش از ازدواج برنامه‌‌هایی در دستور کار دستگاه قضایی شهرستان آبیک قرار دارد.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223376

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.