تاریخ : 07 اردیبهشت 3 18:59
3
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

بیش از 43 درصد از اراضی زراعی استان قزوین سنددار شدند

  • کد خبر : 224287
  • 06 خرداد 2 14:08
بیش از 43 درصد از اراضی زراعی استان قزوین سنددار شدند
رئیس کل دادگستری استان قزوین از تثبیت و سنددار شدن بیش از 43 درصد از اراضی زراعی استان قزوین در اجرای طرح قانون حدنگار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در تشریح این خبر اظهار کرد: کل اراضی زراعی مشمول کاداستر استان قزوین 426 هزار هکتار است که عملیات اجرایی و تثبیت آن از سال 1393 آغاز شده و تاکنون بیش از 43 درصد از اراضی ثبت و سنددار شده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر اجرای قانون حدنگار به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته، به همین خاطر 30 از اراضی زراعی صرفاً در سال 1401 تثبیت شده و شاهد پیشرفت قابل قبولی در این حوزه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: اقدامات لازم در حوزه اراضی 

 با اهتمام دستگاه‌های متولی و مشارکت مردم در اجرای طرح کاداستر و قانون حدنگار محقق شده است و بی تردید در سال جاری نیز این موضوع با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

شعبانی ادامه داد: در بحث ضرورت عمل به تکالیف قانونی در راستای اجرای قانون حدنگار؛ ریاست قوه قضاییه تاکید بسیار داشته‌اند و از ابتدای سال جاری دو نشست تخصصی با حضور ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان قزوین و با مشارکت استان های البرز، زنجان و گیلان برگزار شده است و به همین خاطر تمامی دستگاه ها و نهادها باید نسبت به اجرای طرح حدنگار جدیت داشته و با دستگاه قضایی همکاری کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان گفت: نشست‌های کارگروه استانی اجرای بهینه طرح کاداستر به صورت ماهانه در دادگستری کل استان با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل می‌شود و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب در جهت پیشرفت طرح کاداستر در دستور کار قرار دارد و تمامی دستگاه‌ها باید در جهت رفع موانع و مشکلات موجود در اجرای طرح اقدام کنند، تا در سال جاری بخش اعظم اراضی استان تثبیت و سنددار شوند.

انتهای پیام/۱۰۰۳/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/224287

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.