تاریخ : 08 اردیبهشت 3 22:30
3
بیانیه اصلاح‌طلبان:

نباید از حق رأی گذشت

  • کد خبر : 225453
  • 23 بهمن 2 14:55
نباید از حق رأی گذشت
110 فعال اصلاح‌طلب در بیانیه‌ای از اصلاح‌طلبان خواستند در انتخابات پیش رو مشارکت داشته باشند و دیگران را هم دعوت به مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»؛ 110 فعال اصلاح‌طلب در بیانیه‌ای از اصلاح‌طلبان خواستند در انتخابات پیش رو مشارکت داشته باشند و دیگران را هم دعوت به مشارکت کنند.

در این بیانیه آمده: «رأی با اهداف و انتظارات حداقلی، رأی اعتراضیِ مثبت مثل رأی به لیست جایگزین، رأی به لیست ناقص و تک‌رأی، رای اعتراضی منفی مثل رأی منفی تاکتیکی و رأی باطله یا رأی سفید هم در انتخاباتی که کاملا آزاد نیست و بخش بزرگی از شهروندان، فاقد نامزدهای باکیفیتند، می‌تواند در جعبه‌ابزار سیاسی ما مصداق‌های حضور اصلا‌ح‌گرانه باشد.

چنین حضوری حتی بدون کسب اکثریت می‌تواند خیری بیش از تحریم و کناره‌گیری و شری به مراتب کمتر از آن داشته باشد.

 

در حالی که می‌دانیم و تجربه‌ کرده‌ایم که کاهش مشارکت انتخاباتی به تشدید تهدیدها علیه ایران و تحریم‌ها علیه ایرانیان می‌انجامد، دغدغه‌مندان ایران نمی‌توانند به وضعیت منطقه و شرایط بین‌المللی بی‌تفاوت باشند.

به ویژه در جهانی که حتی نسل‌کشی و پاکسازیِ قومیِ وحشیانهٔ فلسطینیان با انواع جنایت‌های جنگیِ رژیم اسرائیل هم عملاً با مانع مؤثری در سطح جهانی مواجه نمی‌شود و امنیتی‌سازی ایران و ائتلاف‌های وسیع علیه ایران و مخاطرات ملی بزرگ در آیندهٔ کوتاه‌مدت می‌تواند تشدید شود.»

 

🔸حمیدرضا جلایی‌پور، امیر تنها، الیاس حضرتی، شهاب‌الدین طباطبایی، غلامحسین کرباسچی، الهه کولایی، حمزه غالبی و اسماعیل گرامی‌مقدم از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

انتهای خبر/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225453

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.