تاریخ : 11 اردیبهشت 3 02:11
3
با حضور مدیران شهری قزوین انجام شد:

عملیات احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس «نسیم شمال» آغاز شد

  • کد خبر : 225596
  • 26 فروردین 3 12:25
عملیات احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس «نسیم شمال» آغاز شد
عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس، نسیم شمال به اقبالیه یکشنبه با حضور اعلایی استاندار، رجحانی معاون عمرانی، صباغی شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری در ورودی شهر قزوین در میدان دفاع مقدس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگانی خبری تحلیلی «شاخص خبر»؛ عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس، نسیم شمال به اقبالیه روز یکشنبه با حضور  استاندار و معاون عمرانی استاندار قزوین، شهردار واعضای شورای شهر و جمعی مدیران شهری در ورودی شهر قزوین در میدان دفاع مقدس آغاز شد‌.

این طرح  در راستای رفاه و افزایش خدمات رسانی به شهروندان عزیز قزوین امروز با حضور مسؤلین استانی و شهری عملیاتی شد.

تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس با 600 میلیارد تومان اعتبار در مدت دو سال ساخته می‌شود، کاهش ترافیک خودروهای سبک و سنگین عبوری در مسیر 9 استان از داخل شهر قزوین، کاهش سوانح، ایمنی سفرها و انتقال عبور خودروهای سنگین از داخل شهر از مهمترین اهداف ساخت این تقاطع غیر هم سطح است.

 

حجم خاکبرداری ۱۰۰ هزار مترمکعب، طول شمع ۱۲ هزارمتر، بکارگیری  ۶۰۰ شمع و سطح قالب بندی ۲۰ هزار مترمربع، اجرای چهارهزارتن آرماتوربندی ، ۳۰ هزارتن بتن ریزی، با سطح روگذر ۱۵ هزار مترمربع و سطح زیرگذر ۱۱ هزار مترمربع از دیگر مشخصات فنی این طرح است.

 

44 تقاطع غیرهمسطح در شهر قزوین در حال تکمیل است

مهدی صباغی شهردار قزوین در این مراسم اظهار کرد: با سیاست هایی که در شورا و شهرداری تعیین شده ۴۴ پل و تقاطع غیرهمسطح در شهر بایستی تکمیل شود که ۲۳ مورد آن اجرا شده و دو پل هم امروز کلنگ زنی می‌شود.

 

شهردار قزوین تصریح کرد: با اجرای چند پل دیگر از مقابل لشکر و بوستان معلم به کاهش ترافیک کمک خواهیم کرد و از نظر توسعه مشکلی نداریم.

 

صباغی یادآورشد: یکی از گره‌های بزرگ ترافیکی را در دوراهی همدان که راه تردد ۹ استان است داریم که بزرگترین محل تجاری شهر و کسب و کار یدک فروش‌ها و خشکبار است که ساخت این تقاطع می‌تواند به روانی تردد کمک خواهد کرد.

 

شهردار قزوین بیان کرد:  در این محل یک پل سه طبقه و بالاگذر احداث می شود تا بتوانیم  ۴۰ هزار تردد روزانه که ۲۰ هزار تردد آن خودروی سنگین است را از این مسیر منتقل کرده و به آرامش ساکنان و کسبه این منطقه کمک کنیم.

 

صباغی اضافه کرد: ساخت کمربندی آیت الله باریک بین خوشبختانه تردد روزانه  ۸۶ هزار خودرو را تسهیل کرده و با ترانس گردها در پل میدان دفاع مقدس این ترافیک هم حل خواهد شد.

 

شهردار قزوین بیان کرد: از امروز عملیات ساخت تقاطع غیر هم سطح دفاع مقدس، نسیم شمال به اقبالیه آغاز می شود و با تجهیز کارگاه امیدواریم در کمتر از دو سال به بهره برداری برسد.

 

وی افزود: این تقاطع غیرهمسطح با 600 میلیارد تومان اعتبار در مدت دو سال ساخته می‌شود.

 

کاهش ترافیک خودروهای سبک و سنگین عبوری در مسیر 9 استان از داخل شهر قزوین، کاهش سوانح، ایمنی سفرها و انتقال عبور خودروهای سنگین از داخل شهر از مهمترین اهداف ساخت این تقاطع غیر همسطح است.

انتهای خبر/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225596

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.