تاریخ : 10 اردیبهشت 3 23:09
3
با حضور رئیس دانشگاه بین‌المللی:

رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 225600
  • 27 فروردین 3 15:56
رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)
چهار جلد قرآن نفیس و یک کتاب به نام امثله که نسخه خطی آن مربوط به دوره زندیه و قاجاریه است از مجموعه شخصی مرحوم حاج نقی شفیعی‌ها  به تالار قزوین ‌شناسی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) اهدا شد.

به گزارش خبرنگار علم فناوری پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، سید علی قاسم‌زاده در مراسم رونمایی از چهار نسخ نفیس خطی قرآن اظهار کرد: در حیطه فرهنگ استان، تالار قزوین شناسی می تواند در شناسایی فرهنگ این خطه بسیار تاثیرگذار باشد بنابراین از مردم می خواهیم آنچه مربوط به تاریخ و فرهنگ در اختیار دارند به این تالار ارائه دهند.

رئیس دانشگاه بین المللی  امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های ما پرکردن خلع بین دانشگاه، جامعه و مردم بود و در این راستا امیدواریم خیران استان همانند سایر استان ها برای ساختن خوابگاه، آستین همت بالا زنند بخصوص در بحث خوابگاه متاهلی که شدیدا کمبود داریم.

محمدحسین شفیعی‌ها  اهدا کننده نسخ خطی در این آیین گفت: یکی از مسایل مهم حفظ گنجینه های فرهنگی ماست که مورد غفلت واقع شده است و خانواده های قزوینی گنجینه های فراوانی را در خانه ها به یادگار گذاشتند که باید نسبت به این گنجینه ها حساسیت بیشتری داشته باشند چه بسا خیلی از آثار از بین رفته و باید خانواده هایی که این آثار را دارند نسبت به این موضوع آگاه کنیم که نگهداری آنها در جاهایی که مناسب است بر ارزش آنها می افزاید.

گفتنی است؛ چهار جلد قرآن نفیس و یک کتاب به نام امثله که نسخه خطی آن مربوط به دوره زندیه و قاجاریه است از مجموعه شخصی مرحوم حاج نقی شفیعی‌ها  به تالار قزوین شناسی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) اهدا شد.


زهره ترکمن مسئول پیگیری امور مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در این مراسم گفت: کتاب‌های اهدایی با موضوع قرآن مجید بوده که تاریخ چاپ و نگارش آنها مربوط به دوره زندیه و قاجاریه است.
مسئول پیگیری امور مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان افزود: این آثار به لحاظ فحوا و محتوا، شیوه نگارش و چاپ، جنس کاغذ، نوع صحافی، جلد سازی، تزیینات، صفحه بندی و سایر موارد دارای ارزش تاریخی هستند.


به گفته ترکمن، قزوین با سابقه و پیشینه‌ای تاریخی چند هزار ساله خود دارای مشاهیر و شخصیت‌های علمی و تاریخی بوده که آثار مکتوب ارزشمند و بی شماری در گوشه و کنار این منطقه شهر یافت می‌شود.


این مسئول با اشاره به اهمیت نگاهداری صحیح و اصولی از اسناد و کتاب‌های قدیمی به عنوان اسناد ماندگار تاریخ کشور، تاکید کرد: تنها مرجع تخصصی نگاهداری از این نوع اسناد تاریخی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

انتهای خبر/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225600

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.