تاریخ : 27 مهر 3 08:17
3
اطلاعيه فرماندهی انتظامی قزوين:

استفاده از قمه و آلات موسیقی در ایام ماه محرم ممنوع است

  • کد خبر : 225769
  • 19 تیر 3 12:35
استفاده از قمه و آلات موسیقی در ایام ماه محرم ممنوع است
فرمانده انتظامی استان قزوین هم زمان با فرارسيدن ماه محرم، ماه سوگواری سرور و سالار شهيدان، اطلاعيه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر» به نقل از خبرگزاری پليس، هم زمان با فرارسيدن ماه محرم الحرام، ماه سوگواری سرور و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، سردار "علی ابراهيمی" فرمانده انتظامي استان، ضمن تسليت ايام حزن و اندوه آل الله به کليه شهروندان عزيز، اطلاعيه ای به شرح ذيل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحيم

" ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجاه"

سلام بر محرم و خون هايي که بر روي سنگ هاي داغ کربلا نقش بست و سلام بر حسين (ع) که با قامتي استوار در برابر لشگري از کفر ايستاد و به جز آتش و تشنگي دستي به ياريشان نيامد تا زمين از خون او و يارانش رنگين شد.

فرماندهي انتظامي استان، با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي عزيز و امام شهدا، ضمن بزرگداشت حماسه عظيم، باشکوه و الهي عاشورا با کمال افتخار، در راستاي تأمين نظم و امنيت و خدمتگزاري در صحنه، حاضر بوده و از مشارکت و همراهي هيئت‌هاي مذهبي و آحاد مردم عزادار، استقبال مي‌نمايد. لذا از همگان انتظار مي رود، در اين ايام ضمن احياء فريضه امر به معروف و نهي از منکر از انجام کنش‌های غير عقلانی و نامتعارف‌، نظير قمه زنی و بهره گيری از آلات و ادوات و موسيقی ها و آهنگ های وهن آميز و پوشش نامناسب پرهيز نمايند.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است، پليس با تلاش بي وقفه، مي کوشد با برقراري نظم، امنيت و نيز سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداري در سراسر کشور بيفزايد.

همچنين از مسئولان هيئت هاي عزاداري و تکايا انتظار مي‌رود از نصب هر گونه داربست در معابر عمومي که موجب مسدود شدن خيابان و يا کندي عبور و مرور شود، اجتناب ورزند و به همه دسته هاي عزاداري، به ويژه عزيزاني که شب هنگام، در معابر عمومي به عزاداري مي پردازند، توصيه موکد مي شود که در استفاده از بلندگوها رعايت حال بيماران و افراد سالمند و ... را بنمايند و در آمد و شد خودروها تسهيل و از ايجاد ترافيک پيشگيري کنند.

فرماندهي انتظامي استان قزوين با اشاره به اينکه مرکز فوريت‌های پليسي 110 در تمامي ساعات شبانه روز، آماده دريافت اطلاعات و خدمت رساني به مردم شريف و مؤمن کشور خواهد بود خاطرنشان کرد: در پايان انتظار داريم عموم مردم عزيز در عزاداري ها، شئون اسلامي و هنجارهاي جامعه را رعايت کرده و در راستاي تامين نظم و امنيت، ياريگر خادمان خود در مجموعه انتظامي قزوين باشند

انتهای خبر/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225769

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.