تاریخ : 18 شهریور 3 04:28
3
رئیس ستاد استانی برگزاری آزمون‌های سراسری سازمان ملی سنجش:

رقابت بیش از ۱۳ هزار داوطلب کنکوری در قزوین

  • کد خبر : 225770
  • 19 تیر 3 13:05
رقابت بیش از ۱۳ هزار داوطلب کنکوری در قزوین
رئیس ستاد استانی برگزاری آزمون‌های سراسری سازمان ملی سنجش با اشاره به رقابت ۱۳ هزار و ۷۱۰ نفر داوطلب در مرحله دوم کنکور در استان گفت: ۶۰درصد شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری استان قزوین را خانم‌ها و ۴۰ درصد دیگر را آقایان تشکیل می‎دهند.
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، سیدعلی قاسم‌زاده با اشاره به آمار متقاضیان شرکت در آزمون سراسری در استان قزوین اظهار کرد: امسال تعداد کل داوطلبان کنکور سراسری در رشته‌های ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، زبان و هنر برای نوبت دوم آزمون سراسری در استان 13 هزار و 710 نفر هستند.
 
وی افزود: ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری استان قزوین را خانم‌ها و 40 درصد دیگر را آقایان تشکیل می‎دهند که شامل 8 هزار و 753 نفر خانم و 4 هزار و 957 نفر آقا هستند.
 
رئیس ستاد استانی برگزاری آزمون‌های سراسری سازمان ملی سنجش تصریح کرد: هشت حوزه در سراسر استان شامل موسسه آموزش عالی کار قزوین-البرز، موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاداسلامی واحد بوئین‌زهرا، دانشگاه پیام‌نور تاکستان، دانشگاه پیام‌نور قزوین، دانشگاه آزاداسلامی واحد قزوین و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در نظر گرفته شده است.

بیشترین شرکت‌کنندگان در کنکور امسال، داوطلبان علوم‌تجربی هستند
 
وی عنوان کرد: بر اساس زمان‌بندی تعیین شده داوطلبان رشته‌های علوم ریاضی و فنی متشکل از یک هزار و 518 نفر و علوم انسانی با 4 هزار و 191 نفر صبح روز پنح‌شنبه 21 تیر ماه به رقابت با هم می‌پردازند.
 
قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: آزمون داوطلبان رشته هنر با 534 داوطلب و زبان انگلیسی با 827 داوطلب شرکت‌کننده، بعدازظهر روز پنج‌شنبه 21 تیر ماه برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان آزمون کنکور سراسری امسال را داوطلبان علوم‌تجربی تشکیل می‌دهند، گفت: آزمون داوطلبان رشته علوم‌تجربی هم صبح روز جمعه 22 تیر ماه برگزار خواهد شد که 6 هزار و 640 نفر متشکل از 4 هزار و 434 زن و 2 هزار و 206 مرد با هم رقابت خواهند کرد.

خودداری کنکوری‌ها از آوردن تجهیزات الکترونیکی به محل برگزاری آزمون
 
این مسئول خاطرنشان کرد: شروع فرآیند آزمون برای نوبت صبح از ساعت 8 صبح و برای نوبت بعدازظهر از ساعت 14 و 30 دقیقه خواهد بود.
 
وی در پایان گفت: داوطلبان باید توجه داشته باشند که از آوردن وسایلی همچون ماشین‌حساب، تلفن‌همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و هرگونه تجهیزات الکترونیکی دیگر به حوزه‌های برگزاری آزمون خودداری کنند.
 
انتهای خبر/7003
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225770

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.