تاریخ : 28 شهریور 3 03:06

اخبار ویژه

3
معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین خبرداد:

بقعه «پیر تاکستان» سامان می‌گیرد

  • کد خبر : 225802
  • 18 شهریور 3 20:41
بقعه «پیر تاکستان» سامان می‌گیرد
پروژه ساماندهی و مناسب‌سازی فضای پیرامون بنای بقعه تیر تاکستان با هدف حفاظت از بنا و استفاده بهینه از این فضا در رویدادهای فرهنگی آغاز شد.

به گزارش شاخص خبر ، به نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی استان، احسان نورانی با اشاره به اجرای پروژه ساماندهی بقعه پیر تاکستان گفت: هم‌زمان با شروع عملیات عمرانی و ساماندهی فضای سبز پیرامون بقعه پیر توسط شهرداری تاکستان، پروژه مناسب‌سازی فضای پیرامونی بقعه نیز توسط شهرداری و تحت نظارت کارشناسان اداره‌کل درحال انجام است.

 

معاون میراث‌فرهنگی قزوین افزود: در این پروژه جمع‌آوری نرده‌ها و تعریض و ساماندهی محیط پیرامونی بقعه و اجرای تمهیدات ایمنی با هدف حفاظت از بنا و استفاده بهینه از این فضا در رویدادهای فرهنگی شهرستان در دستور کار قرار دارد.

 

گفتنی است، بقعه پیر از بناهای مربوط به دوره سلجوقی واقع در جنوب شهر تاکستان است که به شكل مربع مستطيل بوده و در نهايت سادگي شيوه معماري استواري دارد و از استحكام و زيبايي آجركاري‌هاي دوره‌هاي سلجوقي بهره‌مند است.

 

اين آجركاري‌ها در نماي ورودي و نيز در قسمت داخلي هشت‌وجهي زير گنبد به خوبي نمايان است. این آرامگاه در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۳۰ با شماره ثبت ۳۸۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام /۱۹۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225802

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.