تاریخ : 10 فروردین 3 19:23
3
روایت شاخص از دل‌های بی‌قرار ظهور؛

تمنای دیدار منجی در عمق وجود عاشقان/ تقویم‌ها تشنه یک جمعه بامهدی(عج) هستند!

  • کد خبر : 212309
  • 09 فروردین 0 13:48
تمنای دیدار منجی در عمق وجود عاشقان/ تقویم‌ها تشنه یک جمعه بامهدی(عج) هستند!
نیمه شعبان آمد، دل‌ها بی‌قرارو نگاه‌ها به آسمان است، شور و شادی در همه جا موج می‌زند و تمنای دیدار منجی در عمق وجود عاشقان را می‌توان فهمید.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص خبر، همه ما قول و قرارهای زیادی را در زندگی تجربه می‌کنیم که برای برآورده شدن هر کدامشان انتظارهای تلخ و شیرینی را به جان می‌خریم؛ می‌گویند انتظار آدم‌ها را تغییر می‌دهد به ویژه اگر این انتظار طولانی باشد و ندانیم چه زمانی به سرمنزل مقصود خواهیم رسید، و آن کسی پیروز میدان خواهد شد که با پیشه کردن صبر و امید نیز از هر فرصتی برای کوتاه شدن مسیر انتظار استفاده کند.

امسال نو شدن سال و رسیدن نفس گرم بهار به زمین سرد و زمستانی ما حال و هوای دیگری دارد، بهار و تولد دوباره زمین با سالروز میلاد پربرکت منجی عالم بشریت عجین شده است تا بار دیگر منتظران این انتظار سخت و شیرین، ظهور حضرت را یک صدا از بارگاه عبودیت مسئلت کنند.

منتظران آن حضرت رنج فراق و هجران را به جان خریده‌اند تا روزی ندا برسد که غیبت بیش از هزار ساله امام عصر(عج) به پایان رسیده است؛ اما آنچه در دوران غیبت بر دوش منتظران است نیز اعمال و رفتار شایسته‌ای است که بی‌شک بر کوتاه شدن مسر انتظار و به سرآمدن آن کمک خواهد کرد.

منتظر واقعی باید برای خشنودی خدا و خلق خدا کار کند*

حسین احمدی که صاحب فروشگاه موادغذایی در یکی از محلات قزوین است در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کرد: منتظر واقعی امام زمان(عج) باید هر لحظه آماده ظهور حجت باشه و این آمادگی در رفتار و عمل خودش هم نشان دهد.

وی افزود: فرقی نمی‌کند که ما در چه جایگاه و منصبی باشیم، مهم این است که اعمال و رفتارمان مورد رضایت خدا و خلق خدا باشد که قطعا در این صورت هم امام زمان(عج) هم از ما راضی و خشنود خواهند بود.

این کاسب محله بیان کرد: تا جای ممکن سعی می‌کنم از انجام‌کارهایی که فکر می‌کنم ممکن است موجب رنجش حضرت شود خوددداری کنم و بر اعمالی که ایشان تأکید دارند را تا حد امكان انجام دهم.

احمدی تاکید کرد: بنا به شغلم ارتباط تنگاتنگی با مردم مختلف دارم که این امر ایجاب می‌کند منش و رفتار مردم‌داری و مشتری‌مداری را همراه با انصاف داشته باشم تا بتوانم خلق خدا را از خود خشنود و راضی نگهدارم.

آقا بیا که دل‌های بی قرار با آمدنت آرام گیرند*

و سخن پایانی‌اش را خطاب به امام عصر(عج) اینگونه بیان کرد "مهدی جان کی می‌آیی که جام انتظارمان لبریز شده" امیدوارم سال جدید که آغازش با ماه شعبان بوده نیز پایانش با ظهور منجی عالم بشریت همراه باشد.

فاطمه حسینی یکی از فعالان فرهنگی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کرد: معتقدم منتظر واقعی باید به تمام معنا در انتظار ظهور منجی عالم بشریت بوده و این موضوع در تمام رفتار و اعمال فرد منعکس باشد.

وی افزود: منتظر واقعی در هر لحظه زندگی، ظهور امامش را فریاد می‌زند و برای خشنودی دل امامش از انجام گناه و معصیت دوری می‌کند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: به نظر من منتظران حقیقی علاوه بر ترویج فرهنگ انتظار در بین مردم، در مسیر آماده سازی جامعه نیز جهت ظهور تلاش می‌کند و برای تحقق این امر با عمل به توصیه‌ها و فرمایشات بزرگان دین در این زمینه، قرائت دعای ندبه و سایر دعاهایی که وارد شده، زندگی خود و اطرافیانش را با عطر انتظار عطرآگین می‌کند.

حسینی حرف دلش را اینگونه بیان کرد: "آقا جان بیا که جانم لبریز از اشتیاق برای سرآمدن دوران غیبتت است و دیدگانم آرزوی دیدن جمال پرنورت را دارد تا با مشاهده جمال دلربایت وجودم سرشار از آرامش و نور معنویت شود".

هر جا توسل کردم آقا بدون جوابم نگذاشت*

محمدرضا فریدی نژاد یکی از کارمندان قزوینی است که در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، اظهار کرد: در محیط شغلم بارها بی‌احترامی‌هایی از سوی سایر کارمندان رخ داده است که در مقابل به امام زمان(عج) توکل کرده‌ام.

وی افزود: درواقع به جای مقابله به مثل نیز به امام زمانم متوسل شده‌ام که حضرت هم جواب همه این بدرفتاری‌ها را داده‌اند؛ لذا مطالعه و آشنایی با کتاب‌های مفید در این زمینه را در دستور کار خودم قرار دادم که موجب درک درست و آگاهی از وظایف یک منتظر می‌شود.

 فریدی نژاد با بیان اینکه هر جا که کارم گره خورده یا نسبت به من جسارت و بی‌احترامی اتفاق افتاده نیز به امام زمان(عج) توکل کرده‌ام و گره کارم رفع شده است، جمله پایانی‌اش به حضرت را اینگونه بیان کرد: "یا امام زمان من منتظرم، می‌دانم شماهم منتظر هستید. من منتظر آمدن شما و شما منتظر پاکی من".

نفیسه مهرداد یکی از بانوان قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کرد: وقتی حرف از رفتار و عمل منتظر می‌شود خیلی‌ها ادعاها دارند اما انتظار واقعی را کسی می‌فهمد که تاکنون درد انتظار را به معنای واقعی کلمه چشیده باشد؛ درواقع اضطراری که به آدم دست می‌دهد و آن حس بی‌قراری که جز با دیدن و رسیدن یار آرام نمی‌گیرد.

وی افزود: این‌ها را باید چشید، باید به حال اضطرار رسید تا انجام بدهیم آنچه را که او دوست دارد و آن طور رفتار کنیم که او خواهان است. اگر من و شما تاکنون به این حالات نرسیده‌ایم یعنی انتظارمان فقط حرف است؛ برای ما جمعه با مهدی(عج) با جمعه بی‌مهدی(عج) چه فرقی می‌کند؟ تا حالا با خودمان فکر کرده‌ایم امام زمان کجای زندگی ما قرار گرفته؟ تا حالا شده در روزهای عادی زندگی‌مان فقدان امام اذیت‌مان کند؟

منتظر واقعی لحظه‌ای بی نام و یاد امام نمی‌تواند سر کند*

این بانوی قزوینی که صاحب یک فرزند است، ابراز کرد: مادرها شاید بهتر از هرکسی حالت انتظار را درک می‌کنند؛ از لحظه‌ای که فرزندشان برای انجام کاری به بیرون می‌رود تا برگردد چشمشان به در می‌ماند به طوری که مادرها همیشه منتظرند؛ اما خوب انتظار امام زمان(عج) فراتر از این حرف‌هاست.

مهرداد عنوان کرد: یک مادر علاوه بر اینکه خودش باید به دنبال زمینه سازی برای ظهور آقا باشد باید فرزندانش را هم با این هدف بزرگ کند، فرزندانی که با رفتار و اعمال خود زمینه ساز ظهور آقا باشند و ه در زمان ظهور پا رکاب ایشان شوند لذا معتقدم اولین چیزی که یک مادر باید به فرزندانش بیاموزد ولایت پذیری و عشق است.

وی با بیان اینکه بچه‌ها باید با عشق به امام بزرگ شوند و نسبت به ولی خود مطیع باشند، گفت: مادرها باید خودشان در رفتار و اعمالشان مهدوی و عاشق امام باشند و جلوه این عشق باید در رفتار و اعمالشان بروز پیدا کند تا بچه‌ها با دیدن این رفتارها خود به خود عاشق امام زمان شوند و رهرو ایشان باشند.

سهیلا عظیمی یکی از فعالان رسانه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، اظهار کرد: نماز خواندن جزو اصول دین است که بر هر مسلمانی واجب است و اصول دین آن چیزی است که از سوی خدا تعیین شده برای اینکه اصلاح و خودسازی فرد از این طریق بتواند جامعه‌ای سالم برای زندگی سالم ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه انتظار فرج، یعنی در انتظار پیروزی و گشایش بودن؛ افزود: فرج، پیروزی حکومت عدل علوی بر حکومت‌ استکباری است و منتظر حقیقی، کسی است که حقیقتا، تشکیل حکومت عدل علوی و الهی، مهمترین خواسته‌اش باشد که علاوه بر رعایت موازین دینی و اخلاقی، عشق به عدالت و ارزش‌ها والای انسانی، تلاش برای برقراری حکومت عادل به عنوان یک منتظر، داشتن روحیه تعهد و مسؤولیت‌پذیری و بسیاری شاخصه‌های دیگر از مهمترین رفتارهایی است که فرد منتظر می‌تواند عمل کند.

مادران نقش کلیدی در تربیت نسل مهدوی دارد*

این خبرنگار قزوینی عنوان کرد: بی‌شک مهمترین نقش یک مادر منتظر در دوران ظهور، علاوه بر حرکت وی در صراط مستقیم، ایفای نقش کلیدی مادری و تربیت فرزندان مهدوی و درواقع انسان سازی در دوران ظهور است که قطعا کار دشواری است و لذا تا خود را برای ظهور آماده نکند، پرورش نسل مهدوی ممکن نخواهد بود.

سردبیر خبرگزاری بسیج قزوین گفت: ایجاد الگوهای دینی برای تربیت فرزند نسل مهدوی، بیان مفهوم انتظار و مقابله خیر و شر از همان دوران کودکی با زبان و بیان کودکانه، ذهن فرزند را برای دریافت مفاهیم بزرگتر و عمیق‌تر «انتظار» آماده می‌کند.

عظیمی تصریح کرد: بی‌شک برای هر فردی که حتی زبانا معتقد به ظهور باشد، موقعیت‌های زیادی پیش آمده که در لحظه، امام خود را شاهد بر عمل خود ببیند و خود را ملزم به انجام کار درست بداند اما قطعا فاصله من و رفتار و اعمالم تا آنچه به عنوان «ایده آل» برای یک منتظر واقعی نامیده می‌شود، بسیار است.

این فعال رسانه سخن پایانی‌اش را اینگونه بیان کرد: "این دیده نیست، لایق دیدارِ رویِ تو/ چشمی دگر بده، که تماشا کنم تو را ..." «اللهم عجل لولیک الفرج».

حسینی یکی از جوانان شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، اظهار کرد: منتظر واقعی کسی است که مقدمات ظهور را فراهم کند؛ یک منتظر واقعی باید برای شکل‌گیری تمدن اسلامی تلاش داشته باشد البته هدف انقلاب اسلامی نیز تشکیل تمدن اسلامی بوده است پس با گام نهادن در راه اهداف انقلاب می‌توانیم‌ گامی در راستای تشکیل تمدن اسلامی برداریم چون هدف ائمه اطهار نیز تشکیل حکومت اسلامی بوده است.

خبرنگار خبرگزاری ایسنا در قزوین افزود: به عنوان یک منتظر باید مقدمات ظهور را فراهم و برای رفع موانع تلاش کنیم؛ تلاش می‌کنم توسط شغلم که خبر و اطلاع‌رسانی است فرهنگ مهدوی و تربیت مهدوی را ترویج دهیم و بر همین اساس از سال گذشته سلسله یادداشت‌هایی را از کارشناسان دریافت و منتشر کردیم چون لازمه تشکیل یک جامعه مهدوی تربیت نسل مهدوی است.

روزی بیاید که تیتر بزنیم "آقا آمد"*

این جوان قزوینی تاکید کرد: مادران و پدران در تربیت فرزندان خود باید دقت لازم را داشته باشند تا بتوانند سربازانی برای حضرت حجت(عج) تربیت کنند تا در رکاب حضرت باشند.

حسینی سخن آخرش را خطاب به حضرت اینگونه بیان کرد: "آقاجان شب و روز امید آن را دارم که بیایی تا ظلم برچیده شود و مردم جهان طعم آسایش و امنیت و عدالت را بچشند؛ هر روز به این امید دست به قلم می‌شوم که روزی تیتر بزنیم "آقا آمد"؛ به امید آن روز".

چگینی یکی از شهروندان قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، اظهار کرد: منتظر واقعی امام زمان علاوه بر دعا برای تعجیل در فرج و ظهور منجی عالم بشریت، می‌تواند با کمک کردن به دیگران، به ویژه محرومان و مستضعفان در شرایط حال جامعه و باز کردن گره‌ای از گره‌ کار دیگران، یک لبخند را بر گوشه لب‌های مبارک آقا مهمان کند و به نظرم با این کار شاید گوشه‌ای از حال خودمان هم خوب شود.

وی عنوان کرد: اگر ما ادعای منتظر بودن برای امام زمان(عج) را داریم باید به جای اینکه فقط و فقط در حرف زدن اعلام کنیم، بیایم این بار در عمل نشان دهیم چراکه بارها دیده و شنیده‌ایم که اگر حتی کوچکترین قدمی را برای اهل بیت برداریم، چندین برابر و صد البته با برکت‌تر را در زندگیمان جبران خواهند کرد.

این شهروند قزوینی در ادامه تاکید کرد: بیایم امسال نذرهایی را که داریم به نیت ظهور آقا، ادا کنیم و شاید این یک نمونه از انتظار و منتظر بودن ما را برساند؛  در محیط کاری خودم هم سعیم بر این است که کم فروشی نکنم و کارهایی که می‌توانم را با جان و دل انجام دهم.

نذرهایمان را وقف ظهور حضرت حجت کنیم*

چگینی بیان کرد: گاهی کارهایی را انجام دادم و بعد پشیمان شدم و وقتی فکرش را کردم که امام زمانم شاهد و ناظر بر اعمال من هستند، خیلی خجالت  کشیدم اما با خودم عهد بستم که آن کار را تکرار نکنم، شاید بعضی اوقات ناخواسته زیر عهدم زدم و با یک تلنگر به خودم آمدم.

وی با بیان اینکه با رفتار و اعمالمان می‌توانیم برای برای فرزندانمان الگو باشیم، اذعان کرد: دعای سلامتی آقا که هر شب از تلویزیون پخش می‌شود دلم می‌خواهد مثل یک کبوتر باشم که رها باشد از هر آنچه که انسان را ماندنی و پاگیر می‌کند و به سمت آقا پر بکشم.

این شهروند قزوینی در پایان گفت: "کاش حضرت مولا زودتر بیایید و بهار ولادتتان را با خود شما جشن بگیریم، مولا جانم شرمنده‌ایم به خاطر کارهایی که خواسته یا ناخواسته انجام دادیم و اشک شما را درآوردیم. حلال کنید و همچنین یک نظری، گوشه چشمی به ما بکنید، مهدی جانم..."

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، بی‌شک در عالم عاشقی باید به مرحله‌ای از عشق برسی تا رفتار و اعمالت مطابق خواست معشوق شود؛ در این صورت لحظه لحظه زندگیت مطابق با خواست و خشنودی معشوق خواهد بود.

بنابراین اگر اعمال و رفتار ما برچارچوب خشنودی و رضایت امام زمان(عج) باشد قطعا زندگی ما هم به سمت مهدویت خواهد رفت و آن زمان است که دیگر منطق کارهایمان برمبنای رضایت امام عصر خواهد بود و به گونه‌ای زندگی خواهیم کرد که ما را بیشتر به حضرت نزدیک کند.

انتهای پیام/ 1300

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212309

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 410در انتظار بررسی : 410انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.