تاریخ : 09 فروردین 3 15:24
3
مدیرکل اداره پست استان قزوین:

جابجایی بیش از 2 میلیون 800 هزار مرسوله پستی در استان قزوین/ محدودیت‌های کرونایی فعالیت پست را سه برابر کرد

  • کد خبر : 222241
  • 17 مهر 1 11:44
جابجایی بیش از  2 میلیون 800 هزار مرسوله پستی در استان قزوین/ محدودیت‌های کرونایی فعالیت پست را سه برابر کرد
ناصرمرادی نرگسی گفت: شیوع ویروس کرونا استقبال مردم از فروشگاه‌های اینترنتی را افزایش داد به طوریکه روزانه بیش از 2 هزار مرسوله خرید اینترنتی، آماده سازی و و توزیع می‌شد درحالیکه پیش از آن حجم امورات پست یک سوم بود.

ناصرمرادی نرگسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در رابطه با فعالیت‌های اداره کل پست استان قزوین اظهار کرد: اداره کل پست استان با ۲۸۸ واحد پستی فعال و ۱۶ خط پیگیری داخل استانی تلاش می‌کند بر اساس حجم مرسولات در سطح استان فعالیت خود را به صورت روزانه برنامه‌ریزی و توزیع کن.

وی با اشاره به راه‌اندازی چندین هاب (قطب) پستی از مهر ماه سال گذشته تاکنون افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی و استفاده از خط تبریز که امسال به ظرفیت اداره پست اضافه شد، روزانه مرسولات را از استان قزوین به استان‌های زنجان، اردبیل، تبریز و ارومیه و بالعکس جابجا می‌کنیم.

مدیرکل اداره پست استان قزوین بیان کرد: اداره کل پست استان قزوین با ۲۱۷ واحد شهری و روستایی شامل ۶۰ دفتر پستی در شهر قزوین، ۱۵ دفتر پستی در شهرستان‌های حومه و ۱۴۲ واحد پستی روستایی با فعالیت ۲۱۵ نیروی انسانی رسمی و شرکتی به عنوان گسترده‌ترین شبکه ارتباطی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

روزانه بین 5 تا 7 هزار و 500 مرسوله وارد استان می‌شود

 مرادی نرگسی با اشاره به توزیع بیش از 2 میلیون 800 هزار مرسوله پستی در استان قزوین عنوان کرد: اداره کل پست استان قزوین از 17 مهر سال گذشته تا امسال بیش از 2 میلیون و 52 هزار و 520 مرسوله پاکت و 757 هزار و 224 مرسوله پاکت و جعبه در سطح استان توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه بین 5 تا 7 هزار و 500 مرسوله وارد استان می‌شود، گفت: بیش از 70 نامه‌رسان فعال در اداره پست داریم که کار توزیع شهری در کل استان را به صورت مویرگی انجام می‌دهند.

مدیرکل اداره پست استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه طی 6 ماهه گذشته توانستیم رتبه هفتم کشور در زمینه رشد درآمدی با رشد 58 درصدی درآمد و رتبه هشتم در توزیع سرانه مرسوله در سطح کشور را کسب کنیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

مرادی نرگسی تشریح کرد: اکنون اداره پست از قالب نامه و تمبر خارج شده و 281 تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و شرکت‌ها منعقد کرده به طوریکه امور اسناد اداره ثبت اسناد، اشتراک پذیری سرویس کنتورآب روستایی اداره آب و فاضلاب و توزیع مدارک دانشگاهی بر عهده این سازمان است.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های پستی افزایش چندانی پیدا نکرده است، اذعان کرد: اکنون اداره پست با قیمتی بسیار کمتر از قیمت تمام شده به مردم خدمات‌رسانی می‌کند تا ظرفیت بیشتری برای کسب و کارهای فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکارهای خانگی ایجاد کند.

مدیرکل اداره پست استان قزوین تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا استقبال مردم از فروشگاه‌های اینترنتی را افزایش داد و روزانه بیش از 2 هزار مرسوله خرید اینترنتی، آماده سازی و و توزیع می‌شد درحالیکه پیش از آن حجم امورات پست یک سوم بود.

مرادی نرگسی اذعان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی شهر قزوین بسیاراندک بود که خوشبختانه اکنون استان قزوین بیش از 50 فروشگاه فعال اینترنتی دارد که با پست قرارداد منعقد کرده‌اند.

مدیرکل اداره پست استان قزوین در پایان گفت: متاسفانه اکنون با توجه به کاهش سرعت اینترنت، ترافیک مرسولات در سطح کشور و استان کاهش یافته اما همچنان روزانه 1500 مرسوله در قزوین دریافت و توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام/1003/د

منبع: صبح قزوین

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222241

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.