تاریخ : 10 فروردین 3 08:52
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

دانشکده طب سنتی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 222354
  • 01 آبان 1 19:02
دانشکده طب سنتی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود
دکتر عبدالله دیدبان با بیان اینکه به طب سنتی به عنوان طب مکمل اعتقاد دارم، گفت: یکی از برنامه‌های آتی ما راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، دکتر عبدالله دیدبان در جلسه ستاد استانی کرونا که با حضور استاندار قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان البرز در وضعیت آبی بوده و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر موارد بروز بیماری تنفسی عفونی و تب‌دار در استان قزوین افزایش یافته به طوریکه میزان مراجعات بیماران تنفسی عفونی به اورژانس‌ها در شهریور ماه امسال ۷ هزار و ۴۵ نفر بوده که این آمار در مهر ماه به ۱۱ هزار و ۲۱۶ نفر رسیده و حاکی از افزایش بیش از ۵۰ درصدی موارد مراجعات دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه آمار مبتلایان به آنفلوانزا در سطح استان رو به افزایش است، ابراز کرد: آمار مراجعان سرپایی به مرکز درمانی قدس قزوین که بیشتر اطفال و کودکان هستند در شهریور ماه ۶ هزار و ۷۲۱ نفر بوده که در مهر ماه به ۹ هزار و ۱۶۵ نفر رسید.

کودکان بیشترین مبتلایان به آنفولانزا را تشکیل می‌دهند

دیدبان عنوان کرد: هم اکنون ۱۲۵ بیمار در کل مراکز درمانی استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۵۰ نفر در بیمارستان قدس بستری شدند و نشان می‌دهد که کودکان از عوامل انتشار بیماری آنفلوانزا در جامعه بوده و بیشترین مبتلایان را هم تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم برای قطع زنجیره انتقال ویروس آنفلوانزا در اجتماع، مدارس ابتدایی و مهدهای کودک سه روز باقیمانده هفته جاری به صورت موقت تعطیل شود تا میزان شیوع بیماری و تعداد مبتلایان کاهش پیدا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بیماری‌های ویروسی تجویز آنتی بیوتیک هیچ تاثیری در بهبود روند بیماری ندارد بلکه در پاره‌ای موارد حتی می‌تواند شرایط را بدتر هم کند.

وی ادامه داد: در خصوص بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا هم که این روزها بسیار شایع شده است آنتی بیوتیک در روند درمان نقش موثری ندارد و متاسفانه تجویز بیش از حد منجر به کمبود آن شده است که این موضوع فقط منحصر به استان قزوین نیست و به صورت کمبود کشوری است.

درمان آنفلوانزا  نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارد

دیدبان با اشاره به کمبود سرم و آنتی بیوتیک تصریح کرد: متاسفانه دو عامل به این موضوع دامن زده است که عامل اول از طرف پزشکان می‌باشد که مطالب علمی را رعایت نمی‌کنند که منجر به تقاضای اضافی در جامعه می‌شود و عامل دیگر فشار وارد شده از سوی مردم به همکاران پزشک، جهت تجویز داروهایی همچون سرم و آنتی‌بیوتیک است.

وی بیان کرد: اگر آحاد جامعه اجازه بدهند که پزشکان به صورت علمی اقدام به تجویز دارو کنند و توصیه‌ها و روش درمان پزشکان را بپذیرند؛ کمبود کنونی برخی اقلام دارویی که به نظر من کمبود کاذبی است؛ ایجاد نمی‌شود‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تقاضای ایجاد شده متاسفانه موجب از دست رفتن منابع ما شده است و امید داریم به مردم اطلاع رسانی درستی شود که برای درمان آنفلوانزا واقعا نیازی به آنتی‌بیوتیک نیست و مصرف مایعات گرم، رعایت اصول بهداشتی و استراحت کردن و نهایتا تجویز یک تب‌بر استامینوفن در درمان این بیماری موثر است.

دیدبان با بیان اینکه به طب سنتی به عنوان طب مکمل اعتقاد دارم؛ گفت: یکی از برنامه‌های آتی ما راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در استان قزوین است.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222354

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.