تاریخ : 10 فروردین 3 08:11
3
بهای نفت :

بهای نفت در بازارهای جهانی

  • کد خبر : 223456
  • 04 بهمن 1 11:05
بهای نفت در بازارهای جهانی
قیمت نفت در اوایل معاملات روز سه شنبه بازار آسیا در پی امیدواری به بهبود تقاضای چین برای سوخت، بالا رفت اما نگرانی ها نسبت به کندی اقتصاد ...

به گزارش شاخص: قیمت نفت در اوایل معاملات روز سه شنبه بازار آسیا در پی امیدواری به بهبود تقاضای چین برای سوخت، بالا رفت اما نگرانی ها نسبت به کندی اقتصاد آمریکا، روند افزایشی را محدود کرد.

بهای معاملات نفت برنت با پنج سنت کاهش، به ۸۸ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو سنت افزایش، به ۸۱ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس اعلام کردند کالاهایی مانند نفت خام و فرآورده‌های نفتی پالایش شده، ال‌ان‌جی و سویا از بهبود تقاضای چین، سود خواهند برد.

قیمت نفت خام در بازارهای فیزیکی، سال ۲۰۲۳ را با صعود آغاز کرده است زیرا چین از اعمال کنترل‌های دوران پاندمی کووید دست برداشته و سیگنال‌هایی از خرید بیشتر نشان داده است. از سوی دیگر، معامله‌گران نگران هستند که تحریم‌ها علیه روسیه ممکن است باعث محدود شدن عرضه نفت شود.

سوگاندا ساچدیوا، کارشناس مستقل بازار نفت در این باره گفت: نوسان قیمت دلار آمریکا در پایین‌ترین رکورد چند ماه اخیر، قیمت‌های نفت را تقویت کرده است.

معامله‌گران در حال ارزیابی ریسک‌های رکود آمریکا و مسیر سیاست پولی فدرال رزرو هستند. دلار نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۹ ماهه در برابر یورو قرار دارد و رشد اخیری که در برابر ین ژاپن داشت را واگذار کرده است. دلار ضعیفتر، معاملات نفت که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: در آمریکا، اقتصاد همچنان ممکن است چرخش پیدا کند و بعضی از معامله‌گران انرژی نسبت به این که تقاضای چین برای نفت در سه ماهه جاری تا چه حد سریع بهبود پیدا خواهد کرد، بدبین هستند.

تقاضا برای فرآورده‌های نفتی، به بازار نفت و حاشیه سود پالایش، رونق بخشیده است.

با فروکش کردن نگرانی‌ها نسبت به رکود سیکل تجاری جهانی، سرمایه‌گذاران با سریعترین روند بیش از دو سال گذشته، به معاملات و اختیارهای معامله نفت بازگشته اند. با این حال، انتظار می رود آمار جدید شاخص مدیران خرید که روز سه شنبه منتشر می شود، رشد منفی را نشان دهد.

معامله‌گران هفته جاری منتظر آمار تجاری بیشتری هستند که ممکن است سلامت اقتصاد جهانی در فصل گزارش درآمد شرکتها را نشان دهد.

در بخش ذخایر نفت، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته افزایش یافته اما ذخایر سوخت‌های دیگر کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، این نظرسنجی در آستانه انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه و آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه، انجام شد.

 انتهای پیام/1900

منبع: ایران جیب

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223456

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.