تاریخ : 07 اردیبهشت 3 01:42
3
کارشناس هواشناسی استان قزوین خبر داد:

ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر امروز

  • کد خبر : 223875
  • 24 اسفند 1 11:41
ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر امروز
کارشناس هواشناسی استان قزوین از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: بیشتر فعالیت این سامانه برای فردا پنجشنبه خواهد بود.

مریم بهروزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره ای، از امروز تا بعدازظهر جمعه با گذر سامانه بارشی، افزایش ابر و در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق با احتمال تگرگ و وزش باد‌های لحظه‌ای شدید در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت همچنین بارش برف در قلل استان دور از انتظار نخواهد بود.

بهروزی با اشاره به اینکه عمده فعالیت سامانه بارشی برای روز فردا پنجشنبه خواهد بود، تصریح کرد: اداره کل هواشناسی استان قزوین برای این روزها هشدار سطح نارنجی صادر کرده و برای فردا لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح ناگهانی رودخانه ها، خسارت به سازه‌های سبک و برخورد صاعقه در سطح منطقه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود تا ضمن اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات، نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک اقدام کنند و رانندگان نیز هنگام رانندگی نهایت احتیاط را به عمل آورند.

وی اضافه کرد: به لحاظ دمایی نیز برای امروز افزایش دما و برای روز‌های پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما برای استان پیش بینی می‌شود.

بهروزی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته کوهین با سه و شهر‌های بویین زهرا و تاکستان با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223875

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.