تاریخ : 10 فروردین 3 02:36
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

بستری ۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین

  • کد خبر : 223907
  • 02 فروردین 2 15:57
بستری ۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هم‌اکنون ۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، عبدالله دیدبان رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱ بیمار طی شبانه‌روز گذشته به این جمع افزوده شده اند.

 دیدبان افزود: با وجود وضعیت سه بیمار بدحال، خوشبختانه طی روز‌های گذشته هیچ مورد فوتی در این رابطه نداشتیم و این درحالی است که روز گذشته نیز ۱۸ بیمار بستری شده از بیمارستان مرخص شدند.

وی با اشاره به روند صعودی بستری‌ها و افزایش آمار فوتی‌های استان در یک ماه گذشته، بیان کرد: از ابتدا تا انتهای اسفندماه سال گذشته ۹ مورد فوتی بیمار کرونایی داشتیم و طی همین مدت نیز شاهد افزایش موارد مثبت بستری و سرپایی کووید ۱۹ بودیم.

این مسئول از افزایش تعداد شهرستان‌های این استان به رنگ زرد خبر داد و یادآور شد: این در حالی است که خوشبختانه مناطق به رنگ قرمز و نارنجی نداریم و تنها شهرستان بویین‌زهرا در وضعیت آبی و مابقی نیز زرد هستند و در صورت تغییر رنگ‌بندی این مساله اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه خطر کرونا هنور پابرجاست، تاکید کرد: کسانی که علائم سرماخوردگی، شبه‌آنفلوانزا و شبه‌کرونا دارند در اسرع وقت خود را قرنطینه کرده و به استراحت بپردازند و ضمن اینکه درمان‌های لازم را دریافت خواهند کرد، احتمال انتقال این ویروس را نیز کاهش دهند.

دیدبان بر ضرورت حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان به شهروندان توصیه می‌کنیم ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه متاسفانه این روز‌ها استفاده از ماسک کاهش یافته و همین مساله در انتقال ویروس کرونا نیز بسیار خطرناک است، افزود: به شهروندان قزوینی و به خصوص مسافران در این ایام توصیه می‌شود که همچنان استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون را برای حفظ سلامت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/۱۰۰۳/د

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223907

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.