تاریخ : 08 اردیبهشت 3 04:37
3
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین:

تخم مرغ فاقد لیبل مورد تایید دامپزشکی نیست

  • کد خبر : 224286
  • 06 خرداد 2 11:42
تخم مرغ فاقد لیبل مورد تایید دامپزشکی نیست
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: تخم مرغهایی که به صورت فله و فاقد مشخصات نام مرغداری و تاریخ تولید باشد، مورد تایید دامپزشکی نیست .

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، دکتر راول غلامپور اقدمی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: بسته‌بندی و لیبل روی تخم‌مرغ، تاریخ انقضا و نام مرغداری را مشخص می‌کند بنابراین تخم مرغ‌هایی که به صورت فله و فاقد مشخصات نام مرغداری و تاریخ تولید باشد، مورد تایید دامپزشکی نیست. 

وی افزود: تخم‌مرغ برای حفاظت از محتویات خود از دو عامل خارجی و داخلی کمک می‌گیرد اما این محافظت به معنای مصونیت تخم‌مرغ از انواع آلودگی‌های خارجی نیست چرا که تخم‌مرغ به هنگام تولید در مرغداری‌ها، دچار برخی آلودگی‌های فیزیکی در محیط می شود که غیر قابل اجتناب است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: عرضه‌کنندگان تخم‌مرغ فاقد هویت، تخم‌مرغ‌های آلوده را از تخم‌مرغ‌های تمیز جدا نمی‌کنند، لذا تخم‌مرغ‌ها آغشته به مدفوع پرندگان یا دیگر انواع آلودگی خواهند شد. 

دکتر اقدمی ابراز کرد: در کارخانه‌های بسته‌بندی تولیدکننده تخم‌مرغ، تخم‌مرغ آلوده از خط خارج شده و به هیچ عنون اجازه ورود به داخل بسته‌بندی داده نمی‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از اصول بهداشتی است که به موجب وجود بسته‌بندی، برای تخم‌مرغ‌های شناسنامه‌دار در نظر گرفته می‌شود، لذا به عموم مردم توصیه می شود به منظور ارتقاء فرهنگ استفاده از تخم مرغ از خرید تخم مرغ های بدون هویت که توسط دستفروش ها عرضه می‌شود، خودداری کرده و به تاریخ انقضای درج شده روی تخم مرغ دقت کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۳/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/224286

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.