تاریخ : 09 فروردین 3 13:32
3
مطالب پزشکی:

این افراد به هیچ عنوان عدس نخورند

  • کد خبر : 224299
  • 07 خرداد 2 12:03
این افراد به هیچ عنوان عدس نخورند
عدس سرشار از پروتئین است. عدس خشک حاوی بیش از ۲۰ درصد پروتئین است؛ در حالی که این درصد در پخت و پز بین ۵ تا ۹ درصد متغیر است.

به گزارش شاخص، عدس برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا مفید است؛ زیرا سرشار از فیبر است. Anya Schwingel-Exner متخصص تغذیه آلمانی گفت: فیبر غذایی به تثبیت سطح قند خون، طولانی شدن احساس سیری و تحریک هضم غذا کمک می‌کند. عدس همچنین سرشار از ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است.

عدس سرشار از ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است که فواید زیادی دارد؛ اما برخی افراد نباید آن را مصرف کنند.

عدس برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا مفید است؛ زیرا سرشار از فیبر است. Anya Schwingel-Exner متخصص تغذیه آلمانی گفت: فیبر غذایی به تثبیت سطح قند خون، طولانی شدن احساس سیری و تحریک هضم غذا کمک می‌کند. عدس همچنین سرشار از ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است.

علاوه بر این، عدس سرشار از پروتئین است. عدس خشک حاوی بیش از ۲۰ درصد پروتئین است؛ در حالی که این درصد در پخت و پز بین ۵ تا ۹ درصد متغیر است.

این افراد به هیچ عنوان عدس نخورند

با ترکیب عدس با غلات مانند نان سبوس‌دار و ماکارونی می‌توان تمام عناصر پروتئینی مورد نیاز بدن را بدون نیاز به گوشت و لبنیات تامین کرد. بنابراین عدس جزء کلیدی رژیم گیاهخواری است.

این کارشناس تغذیه آلمانی گفت: عدس برای مبتلایان به نقرس مضر است؛ زیرا حاوی پورین است که در بدن به اسید اوریک تبدیل می‌شود که به نوبه خود مشکلات نقرس را تشدید می‌کند.

 انتهای پیام /1900

منبع: اقتصاد انلاین

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/224299

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.