تاریخ : 10 فروردین 3 02:35
3
امام جمعه قزوین:

موشک فتاح بازار سلاح آمریکا و اروپا را کساد خواهد کرد

  • کد خبر : 224379
  • 19 خرداد 2 15:15
موشک فتاح بازار سلاح آمریکا و اروپا را کساد خواهد کرد
امام جمعه قزوین گفت: با به میدان آمدن موشک فتاح بازار تجارت سلاح آمریکا و اروپا تضعیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: برخی مناسبت‌ها آموزنده و برخی مناسبت‌ها نیز تذکر هستند، برخی مناسبت‌ها ایام‌الله و بعضی دیگر امیدبخش هستند، بعضی مناسبت‌ها هم هستند که ما وظیفه داریم برای بزرگداشت بزرگان خود به آن‌ها توجه کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت‌ فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی افزود: امام راحل این فرمان را در سال 1359 صادر کرد، برای اینکه به اهمیت فرمان امام پی ببریم؛ رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت فرمان امام (ره) فرمودند امروز خوشبختانه کشور ما درگیر جنگ نظامی نیست اما درگیر جنگ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و بالاتر از همه، درگیر جنگ فرهنگی است، این را اگر کسی ندادند خواب خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ما مشکلات اقتصادی داریم، دشمنی هست که در مسائل اقتصادی با ما می‌جنگد، مشکلات فرهنگی داریم، دشمن سربازان خود را به میدان جنگ فرهنگی فرستاده است، آن بیچاره‌ای که می‌آید لباس عفت، حیا و انسانیت را کنار می‌گذارد و بی‌حیایی و بی‌حجابی را به فرمان دشمن به نمایش می‌گذارد، این به جنگ فرهنگی آمده است.

وی ادامه داد: برخورد قاطعانه مربوط به کسانی است که کار دشمن را انجام می‌دهند اما به آن‌هایی که فریب خورده هستند و نمی‌دانند یا متوجه نیستند باید راه صحیح را یاد داد و کار فرهنگی برای آن‌ها انجام داد، ولی آن کسی که برای جنگ آمده دیگر کار فرهنگی روی او اثرگذار نیست و اعمال جدی قانون باید جلوی مفسده او را بگیرد.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: هر روز باید بفهمیم که در کشور ما چه می‌گذرد و خبرهای خوشحال‌کننده را دنبال کنیم، دستان دانشمندان کشور و سرداران قدرتمند نیروهای مسلح را برای این رهاوردهای ارزشمند می‌بوسیم، طی هفته‌های اخیر در رابطه با موشک خیبر خبرهایی منتشر شد، چقدر صهیونیست‌ها از این خبرها وحشت کردند، مخصوصاً که نام این موشک هم آن‌ها را به یاد تاریخ تقابل اسلام با حیله‌ها و نیرنگ‌های صهیونیستی می‌انداخت.

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: زمان زیادی از انتشار این خبر نگذشته بود که خبر مهمتری را شنیدیم، موشک فراصوت فتاح به‌عنوان اولین و جدیدترین موشک هایپرسونیک ایران توسط دانشمندان ما ساخته شده است، این یک پدیده فوق‌العاده مهم و جدید است.

وی تصریح کرد: موشک فتاح که اخیراً رونمایی شده، تقریباً بیش از پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کند، این سرعت یعنی رادارها به هیچ عنوان نمی‌توانند این موشک را تعقیب کرده یا در مقابلش اقدامی کنند یا آن را ساقط کنند.

موشک فتاح بازار تجارت سلاح آمریکا، اروپا را تضعیف می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: بسیاری از سلاح‌هایی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به کشورهای مختلف می‌فروختند، با پیدایش این موشک ارزششان را از دست دادند، یعنی با به میدان آمدن این موشک بازار تجارت سلاح آمریکا، اروپا و دیگران از تضعیف می‌شود و در مقابل نیز عزت و عظمت اسلام برجسته شد و قدرت اسلام بیشتر به نمایش در آمد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ما تا امروز خیلی در زمینه دفاع از خودمان قدم بر می‌داشتیم اما این حرکت یک حرکت دفاعی-تهاجمی به حساب می‌آید، ما می‌توانیم در جاهای دیگر هم به دشمن فرمان بدهیم و او را به عقب برانیم و او هم ناگزیر است به فرمان ما تن دهد.

رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح، عرصه را بر صهیونیست‌ها تنگ‌تر می‌‌کند

وی افزود: موشک فتاح هم مانند موشک خیبر دقیق است، یعنی درست نقطه مورد نظر را مورد هدف قرار می‌دهد، صهیونیست‌ها که اکنون از درون در حال فروپاشی هستند، از بیرون هم این امکانات تهدیدکننده علیه آن‌ها بسیج شده و آن‌ها می‌دانند خیلی زود این تکنولوژی به دست نیروهای لبنان، فلسطین، یمن و خیلی جاهای دیگر می‌رسد و صهیونیست‌ها به معنای واقعی کلمه در محاصره موشک‌های منهدم‌کننده قرار گرفته و هر روز عرصه بر دشمن تنگ‌تر خواهد شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مناسبت مهم دیگر این ایام، 25 ذی‌القعده یعنی روز دحوالارض است، امام زمان (عج) به همان خانه کعبه که گسترش زمین از آنجاست، تکیه می‌کند و قیام خود را آغاز می‌کند و عدل و داد، عدالت و انسانیت، معارف قرآنی و الهی را از آنجا به سراسر زمین گسترش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبشهادت آیت‌الله سعیدی گفت: در مظلومانه‌ترین شرایط قیام امام راحل بزرگانی مانند آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله غفاری برای حمایت از حرکت امام (ره) فعالیت کردند و با شکنجه در زندان به شهادت رسیدند، نام و یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون افغانستان، شهید گرانقدر محمدعلی جعفری گنجی را داشتیم که بعد از سالیانی به کشور برگشت و روز گذشته این تشییع باشکوه در ایران اسلامی انجام شد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد:‌ همچنین چهلمین روز در گذشت شهید گرانقدر شهید الداغی را که قهرمان غیرت دینی بود گرامی می‌داریم، مراسم چهلم این شهید عزیز روز گذشته با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد:‌ طی روزهای گذشته در مصر گروهی از صهیونیست‌ها به هشدار سرباز مصری توجه نکردند و این سرباز هم آستین قدرت را به کار گرفت و آن‌ها را به گلوله بست و تعدادی از صهیونیست‌ها را به هلاکت رساند، تعدادی از آن‌ها را هم مجروح کرد، تنها جایی که صهیونیست‌ها قدری روی آنجا حساب می‌کردند مصر بود که امروز می‌بینیم جوانمردان مصری فراوان هستند که برای حمایت از دین جانشان را به کف گرفته‌اند و این همان محاصره‌ای است که هر روز اوضاع را بر صهیونیست‌ها تنگ‌تر خواهد کرد.

وی یادآور شد: با اینکه دولت مصر تشییع آن شهید را خیلی جدی نگرفت اما مردم غیور و انقلابی مصر تشییع جنازه بسیار باشکوهی را برای این شهید گرانقدر برگزار کردند، حال و هوای رژیم صهیونیستی این‌گونه است که دیگر جایی را برای امنیت و حمایت ندارد و هر روز یکپارچگی مسلمانان برای مقابله با این جرثومه فساد جدی‌تر خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ضمن گرامیداشت روز صنایع دستی و روز ملی فرش اضافه کرد:همچنین در هفته محیط زیست قرار داریم، عزیزان ما در محیط زیست بی نام و نشان در جاهای سخت و دشوار، دور از محیط خانه و زندگی فعالیت می‌کنند و از سرمایه‌های طبیعی و طبیعت نگهبانی، نگهداری و امانت‌داری می‌کنند، از تلاش‌های این عزیزان قدردانی می‌کنیم.

برخی در برجام مانند بنی‌صدر عمل کردند

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد:‌ به روز عزل بنی‌صدر نزدیک می‌شویم جا دارد از کتابی تحت‌عنوان «بنی‌صدر از ظهور تا سقوط» نام ببریم، بنده پیشنهاد می‌کنم آن‌هایی که اهل مطالعه هستند این کتاب را بخوانند، از موقعی که بنی‌صدر به روی کار آمد تا موقعی که ساقط شد خیلی طول نکشید اما این دوره، دوران عبرت‌آموزی است، اکنون هم ما آدم‌هایی داریم که چشم بصیرتشان نابیناست و پای خود را جای پای همان موجود می‌گذارند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: این اتفاقاتی که درباره برجام افتاد، این گردن کج و دست ملتمسانه که از برخی‌ها دیدیم، این‌ها همان رفتارهای بنی‌صدری بود، امیدواریم بیداری، آگاهی، بصیرت و تقوای ما مردم اجازه ندهد که افکار پوسیده و وابسته به اجانب بتوانند از جامعه ما، مردم ما و سیاهی لشکرها سوءاستفاده کنند، همه این‌ها در پناه قرآن میسر است، اگر اهل تقوا، قرآن و بصیرت شدیم و پیرو امام و رهبرمان بودیم از همه این بلاها نجات پیدا کرده و این نجات استمرار پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/224379

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.