تاریخ : 29 فروردین 3 02:19
3
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خبر داد:

آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی ۳۶ واحدی در قزوین

  • کد خبر : 224384
  • 20 خرداد 2 11:02
آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی ۳۶ واحدی در  قزوین
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از وقوع حریق در مجتمع مسکونی ۳۶ واحدی خبر داد و گفت: آتش نشانان ۴۰ نفر از ساکنان این مجتمع را نجات دادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، قدیر موسی خانی رئیس سازمان زمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: این آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان پیروزی قزوین رخ داد و ساعت ۲۳ و ۵۸ دقیقه جمعه نوزدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ این حادثه به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین اعلام شد. 

وی افزود: با توجه به حساسیتی که آتش سوزی مجتمع مسکونی به وجود می‌آورد به سرعت آتش نشانان چهار ایستگاه از ایستگاه های۲ شهید بابایی ۴مینودر۵ پونک و۷ شهید مفتح به همراه خودروهای نردبان دار و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند و مشخص شد محل آتش سوزی مجتمع مسکونی ۳۶ واحدی است. 

موسی خانی برای بیان این مطلب که یک طبقه منفی نیز با کاربری پارکینگ در این مجتمع وجود داشت، گفت: در طبقه منفی یک، چند دستگاه خودرو پارک شده بود که یکی از خودروها دچار حریق شده و بخش‌های زیادی از آن شعله‌ور بود. 

رئیس سازمان آتش نشانی قزوین ادامه داد: در اثر این حریق دود بسیار زیادی طبقات بالایی را فراگرفته و شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر خودروهای همجوار بود و آتش.نشانان با توجه به محبوس بودن تعداد زیادی از ساکنان در آن ساعات به دو گروه تقسیم شدند عده‌ای از آنها برای خارج کردن ساکنان به طبقات بالا رفتند و گروه دیگر برای خاموش کردن آتش به طبقه منفی یک رفتند. 

موسی خانی ادامه داد؛ آتش نشانان که به طبقات بالایی رفته بودند حدود ۴۰ نفر از ساکنان ساختمان را به سلامت از ساختمان خارج کردند. 

وی در پایان گفت: تعداد ۱۶ نفر از ساکنین این مجتمع از جمله یک نفر از آتش نشانان دچار دود گرفتگی جزئی شده بودند و یک نفر نیز از ناحیه مچ دست و زانو دچار مصدومیت شده بود که به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند و در نهایت عملیات پس از ایمن‌سازی محل حادثه در ساعت ۲ بامداد به پایان رسید. 

گفتنی است در این عملیات عوامل نیروی انتظامی، پلیس راهور ، اورژانس، هلال احمر، ادارات برق و گاز نیز حضور داشتند و علت این حریق از سوی کارشناسان علت‌یابی سازمان آتش نشانی قزوین در حال بررسی می‌باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/224384

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.