تاریخ : 05 اردیبهشت 3 03:15
3
رئیس پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیرعلوم پزشکی قزوین:

شیوع بالای آنفولانزا در قزوین/ گروه‌های پرخطر در برابر آنفولانزا واکسینه می‌شوند

  • کد خبر : 222292
  • 24 مهر 1 12:40
شیوع بالای آنفولانزا در قزوین/ گروه‌های پرخطر در برابر آنفولانزا واکسینه می‌شوند
بهزاد نجف پور با اشاره به رشد تصاعدی آنفلوانزا در استان گفت: با وجود افزایش تصاعدی آنفلوانزا در قزوین از جمله بین دانش‌آموزان، در حال حاضر درگیری مبتلایان سبک بوده و نیازی به بستری ندارند.

بهزاد نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاراجتماعی شاخص، با اشاره به رشد تصاعدی آنفلوانزا در استان اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به بیماری آنفلوانزا تقریبا مشابه با دستورالعمل‌های تعیین شده برای کرونا بوده و تفاوت چندانی با هم ندارد.

وی افزود: مبتلایان به آنفلوانزا باید در شرایط قرنطینه و ایزوله قرار گرفته و ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مصرف خودسرانه دارو خودداری و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیرعلوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حال حاضر واکسن آنفلوانزا برای افراد دارای اولویت یک و ۲ از جمله کارکنان بخش بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران صعب العلاج و مادران باردار به شکل رایگان تزریق می‌شود.

نجف‌پور ابراز کرد: با وجود افزایش تصاعدی آنفلوانزا در قزوین از جمله بین دانش‌آموزان، در حال حاضر درگیری مبتلایان سبک بوده و نیازی به بستری ندارند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود گروه‌های حساس، دارای ضعف در سیستم ایمنی بدن و افراد بالای ۶۵ سال برای پیشگیری از آنفلوآنزا واکسن تزریق کنند.

رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین تصریح کرد: توصیه می‌شود به بیماران تا در طول دوران بیماری و نقاهت ضمن نوشیدن مایعات زیاد به استراحت کافی نیز بپردازند تا زودتر بهبود پیدا کنند.

 وی در پاسخ به این سوال که آنفلوآنزای موجود همان کروناست، اظهار کرد: این ویروس‌ها شباهت زیادی به یکدیگر داشته و هم خانواده هستند، ضمن آنکه تفکیک آن‌ها دشوار بوده و تشخیص صحیح نیازمند انجام آزمایشات دقیق‌تر می‌باشد اما با این حال نمی‌توان گفت که آنفلوانزای موجود یکی از سویه‌های جدید کروناست.

نجف پوردر پایان گفت: آمار مبتلایان به کرونا در قزوین تغییر خاصی نداشته و تعداد بستری‌ها نیز افزایش نداشته است.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222292

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.