تاریخ : 01 اردیبهشت 3 08:22
3
رئیس گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

بیش از 300 مدرسه در قزوین بازرسی بهداشتی شد/ شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی در مدارس استان به‌درستی اجرا نمی‌شود

  • کد خبر : 222586
  • 21 آبان 1 12:02
بیش از 300 مدرسه در قزوین بازرسی بهداشتی شد/ شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی در مدارس استان به‌درستی اجرا نمی‌شود
هاشم یوسفی گفت: از ابتدای مهرماه تا روز 15 آبان 1401، تعداد 328 مدرسه در شهرستان قزوین، محیط این مرکز بازرسی شدند.

هاشم یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: طی این بازرسی‌ها مشخص شد که 39 درصد از دانش آموزان استفاده از ماسک، 42 درصد از مدارس فاصله گذاری فیزیکی و 71 درصد از مدارس تهویه هوای مناسب برای کلاس‌های درس را رعایت می‌کنند.

وی افزود: طی این بازدید بیش از 25 مورد نواقص بهداشتی مدارس به صورت کتبی به رؤسای آموزش و پروش نواحی شهرستان اعلام شد.

حساسیت ویژه به نوع مواد غذایی عرضه شده در بوفه ها

رئیس گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین بیان کرد: تشدید بازرسی‌های بهداشتی، بویژه در بوفه‌های مدارس بسیار مورد تاکید کارشناسان بهداشت محیط است و مواد غذایی عرضه شده در بوفه‌های مدارس، باید مورد تایید کارشناسان این مرکز باشد.

یوسفی اذعان کرد: مدیران مدارس موظف هستند که نظارت‌های لازم بر روند بوفه را برای جلوگیری از عرضه انواع غذاهای آماده، چیپس، پفک، نوشابه، انواع یخمک، انواع لواشک و آلوچه بدون بسته بندی و فاقد مجوزهای بهداشت، انواع آبنبات، فلافل، سمبوسه، انواع پیراشکی و اشترودل گوشتی، بستنی یخی، خیار شور و انواع سس‌ها و ناگت داشته باشند.

رییس گروه بهدشت محیط مرکز بهداشت قزوین بیان کرد: مدارس می‌توانند از طریق مشورت با کارشناسان مرکز بهداشت، پایگاه تغذیه سالم، برای عرضه مواد غذایی سالم و مجاز، شامل: خشکبار و انواع مغزها و دانه‌ها، بیسکویت‌های بدون کرم و کلوچه، لقمه سالم از قبیل: نان، پنیر، خرما، گردو ، تخم مرغ آب پز و انواع میوه، شیر، بستنی پاستوریزه تک نفره و شرکتی، دوغ کم نمک و  بدون گاز، انواع آش، سوپ، عدس و لوبیا البته با رعایت شرایط لازم بهداشتی در مراحل تهیه، پخت و عرضه، راه اندازی کنند.

استفاده از ماسک، ابزاری مهم در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا

وی هشدار داد: با توجه به شیوع آنفلوآنزا، تمامی مدیران، معلمان و دانش‌آموزان مدارس در زمان حضور در کلاس‌ها و اجتماعات، ملزم به استفاده  از ماسک هستند و مسؤولان مدارس، باید کنترل و نظارت کافی بر تهویه هوای کلاس‌ها داشته باشند و از تجمع افراد در یک مکان جلوگیری کنند.

یوسفی در پایان گفت: شهروندان نیز می توانند مشکلات بهداشتی مدارس را به شماره 190 اعلام کنند تا توسط کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان قزوین در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/1003

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222586

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.