تاریخ : 09 فروردین 3 16:45
3
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

تبعیض و ویژه‌خواری مانع بسیار جدی برای مردمی ماندن نظام است

  • کد خبر : 222720
  • 03 آذر 1 09:02
تبعیض و ویژه‌خواری مانع بسیار جدی برای مردمی ماندن نظام است
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: تبعیض و ویژه‌خواری مانع بسیار جدی و خطرناک برای مردمی ماندن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با تأکید بر اهمیت عدالت در نگاه دین، اظهار کرد: زمانی که خدای متعال فرمود «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتب و المیزان لیقوم الناس بالقسط»، خداوند در این آیه نگفته مردم را به قسط و عدل وادار کنید بلکه فرموده کاری کنید مردم خودشان خواهان عدالت باشند.

وی تصریح کرد: در استان قزوین مردم به دلیل بروز تبعیض هایی از سوی برخی از مسئولان گذشته دچار آسیب شدند و زمین های درجه یک کشاورزی ما به ویلاهای آن چنانی تبدیل شد و این ها اعتماد مردم به مسئولان را دچار آسیب کرد.

امام جمعه قزوین با انتقاد از برخی از مسئولان پیشین، خاطرنشان کرد: بنده در جلسه‌ای از مسئول یکی از ادارات گلایه کردم و به ایشان گفتم شما در دوران مسئولیتی که داشتید کدام امانت را به صاحبانش برگرداندید؟! باید برای جلب اعتماد مردم تلاش کنیم و اعتمادهای از دست رفته را بازگردانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مردم ستون خیمه نظام هستند، عنوان کرد: اگر این ستون آسیب ببیند، اعتماد سلب می‌شود؛ آن‌هایی که اعتماد مردم را به آتش می‌کشند به مراتب پلیدتر و پست‌تر هستند از آن‌هایی که سطل زباله آتش می‌زنند.

وی با اشاره به واگذاری های غیر کارشناسی در گذشته که موجب تعطیلی برخی از شرکت های پررونق شد، خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید اموالتان که قوام شما به آن‌ها مربوط می‌شود را به سفیهان نسپارید، به فقیر از این جهت فقیر گفته می‌شود که گویا ستون فقراتش شکسته است، اگر اقتصاد ما دستخوش امیال زیاده‌خواهان قرار بگیرد ستون خیمه دین آسیب می‌بیند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: وقتی مردم به میدان آمدند انقلاب پیروز شد، رزمندگان ما شکنجه و زندان را تحمل کردند تا انقلاب پیروز شود، با وجود این مردم بود که سرنوشت انقلاب روشن شد، در جنگ اگر فقط ارتش و سپاه را داشتیم هنوز هم گرفتار بودیم، این مردم بودند که آمدند مشکل جنگ را حل کردند، این مردم بودند که به میدان آمدند و فتنه‌گران را به انزوا و خفت کشاندند و انقلاب باقی ماند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در دفاع از حرم، دفاع از امنیت، دفاع از سلامت و در همه عرصه‌ها مردم به میدان آمدند، این سرمایه عظیم را باید حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر پاسخگوی خواسته‌های مردم بودیم، این رمز همراه نگاه داشتن آن‌ها با نظام و انقلاب است، البته مردم با نظام هستند، ما نیز باید کاری کنیم که این مردم از نظام فاصله نگیرند.

ویژه‌خواری مانع بسیار جدی برای مردمی ماندن نظام است

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: تبعیض و ویژه‌خواری مانع بسیار جدی و خطرناک برای مردمی ماندن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تأکید کرد: ما این حرف‌ها را خیلی جاها گفتیم و صدایمان هم به خیلی جاها رسید، از آیت‌الله رئیسی هم تشکر می‌کنیم که در این زمینه قدم‌های خوبی برداشتند، قاضی ایشان حکم انهدام آن زمین‌های کشاورزی درجه یک را صادر کردند، سپس حکمی ضد آن آمد، پس این‌ها باید آن قاضی قبلی را محاکمه کنند که این چه حکمی بوده که داده است، یا باید به قاضی جدید بگویند تو به چه دلیل آمدی این اندازه وارونه حرف زدی؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: درست در وسط شعله و آتش فتنه، حکم تبرئه سه نفر از آن باند زمین‌خوار استان ما صادر شد، سالها پیش دو نفر کارشناس به هفت‌سنگان رفته بودند و کارشناسی کردند و گفتند اینجا زمین کشاورزی است، نامه این‌ها موجود است.

وی افزود: دو نفر دیگر را فرستادند که شما بروید بگویید اینجا کشاورزی نیست در حالی که اگر مستقیماً برویم سر زمین‌ها بایستیم و نگاه کنیم کاملاً مشخص است که این زمین‌ها، زمین‌های درجه یک کشاورزی هستند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: حقیقتاً اگر مردم را می‌خواهیم باید دردشان را ببینیم، آن کشاورز از این اتفاق عصبانی است، می‌گوید چرا من حق ندارم بیست متر فضای مسقف برای بیل و کلنگم داشته باشم اما این همه جمعیت آمدند چون زورشان می‌رسید ویلاهای آن‌چنانی در اینجا ساختند.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222720

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.