تاریخ : 07 اردیبهشت 3 16:13
3
پس‌از 8 سال توقف؛

خط پولیش شرکت آپاداناسرام راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 223613
  • 19 بهمن 1 15:55
خط پولیش شرکت آپاداناسرام راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل شرکت آپاداناسرام گفت: در راستای افزایش بهره‌وری و همچنین ذائقه بازار نسبت به تولید کاشی سایز بزرگ و محصول لعاب پولیشی؛ راه اندازی خط شماره ۷ پولیش گرانیت که از سال ۱۳۹۴ به طور کامل متوقف شده بود، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، نعمت‌الله ترکی پیش از ظهر امروز در جریان راه‌اندازی و بهره‌برداری از خط ۷ پولیش شرکت آپاداناسرام مستقر در شهرستان بویین‌زهرا، در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبه حدود 100 هزار میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی کشوری از دولت اظهار کرد: حدود یک میلیون و 600 هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر 195 واحد اقتصادی تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند که از این تعداد، 56 واحد غیرفعال و نیمه فعال است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: رسیدگی و رفع مشکلات واحد غیرفعال و نیمه فعال در دستور کار قرار گرفته و با فعال شدن آن‌ها تا سال آینده برای حدود 2500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

 ترکی با شاره به اینکه وظیفه بخش اقتصادی صندوق تامین منابع برای پرداخت مستمری‌ بازنشستگان است، ادامه داد: بر این اساس حمایت و پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشوری از واحدهای اقتصادی زیر مجموعه در دستور کار قرار دادیم و از هیچ گونه مساعدتی برای حل مشکلات آن‌ها دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به راه‌اندازی خط ۷ پولیش شرکت آپاداناسرام توضیح داد: این شرکت حدود 30 هکتار فضای مسقف دارد که با توجه به یکپارچه‌سازی و استاندارد بودن تجهیزات و امکانات آن می‌توان گفت 80 درصد مشکلات شرکت به حوزه مدیریتی بازمی‌گردد که در این خصوص راهکارهای لازم اندیشیده شده است.

 وی ظرفیت تولید این شرکت را 6 میلیون مترمربع در سال عنوان کرد و گفت: تعهد شده که در 6 ماهه نخست سال آینده ظرفیت تولید شرکت دو برابر و به 12 میلیون مترمربع در سال برسد که با تحقق این امر، میزان اشتغالزایی به حدود 400 نفر به طور مستقیم می‎رسد و تا پایان امسال خطوط شرکت تا حداقل 80 درصد فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه از هفته آینده اعضای هیات مدیره به صورت مستقیم و همیشگی در کارخانه استقرار خواهند یافت، ادامه داد: مدیریت کارخانه از راه دور ممنوع شده و تمام دفاتر کارخانه در هر بخش در تهران به جز فروش فعالیت دیگری نخواهند داشت.

این مسئول اضافه کرد: این کارخانه در استان قزوین می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی ایجاد کند و برای بخش صادرات آن هم هماهنگی‌های لازم انجام شده گرچه با مشکلاتی مواجه است اما از سوی شرکت گسترش تجارت زیر نظر صندوق بازنشستگی کشوری، در راستای صادرات محصولات این کارخانه اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی آمادگی لازم برای مساعدت در خصوص مشکلات لجستیکی، حمل و نقل و انبار واحدها را دارد و با توجه به وجود زیرساخت، منابع و امکانات برای رونق کارخانه مذکور در قزوین، تدبیر لازم برای فعال شدن کامل این کارخانه اندیشیده خواهد شد.

ترکی اذعان کرد: یک پرونده قضایی با شرکت خارجی در این کارخانه وجود دارد که تصمیم‌گیری در این زمینه انجام می‌شود و یک مورد حقوقی هم با بانک عامل وجود دارد که هفته آینده طی جلسه‌ای موضوع بررسی و پیگیری خواهد شد.

در ادامه مهرزاد پورکریم مدیرعامل شرکت آپاداناسرام اظهار کرد: در راستای افزایش بهره‌وری و همچنین ذائقه بازار نسبت به تولید کاشی سایز بزرگ و محصول لعاب پولیشی؛ راه اندازی خط شماره ۷ پولیش گرانیت که از سال ۱۳۹۴ به طور کامل متوقف شده بود، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه خط مذکور فقط محصولات سایز کوچک و نهایتا سایز ۶٠*۶٠ را تولید می کرد، در ادامه همزمان با راه‌اندازی خط، واحد فنی و مهندسی مجموعه تصمیم به بزرگ کردن سایز این خط جهت رکتیفای کردن و پولیش کاشی‌های سایز ۱٠٠*۳۳، ۱٠٠*۴٠، ۱٠٠*۵٠، ۱۲٠*۶٠ جهت اسکوار نمودن محصولات را نیز به مرحله اجرا رساندند.

پورکریم تصریح کرد: به دلیل هزینه‌های بالای راه‌اندازی این خط توسط شرکت خارجی Ancora و Techno Ferrari، علاوه بر هزینه و زمانبر بودن انجام پروژه، تصمیم بر آن شد با استفاده از توان متخصصان فنی داخل کشور این پروژه به بهره برداری برسد که با صرفه جویی قابل ملاحظه ای نیز همراه شد.

انتهای پیام/1003

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223613

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.