تاریخ : 30 فروردین 3 21:30
3
فرماندار شهرستان بویین‌زهرا:

آماده‌باش کامل نیروهای امدادی و خدماتی برای مقابله حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری

  • کد خبر : 223868
  • 23 اسفند 1 09:26
آماده‌باش کامل نیروهای امدادی و خدماتی برای مقابله حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری
فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا با بیان اینکه بیشتر اقدامات چهارشنبه سوری به صورت پیشگیرانه خواهد بود، تصریح کرد: نیروهای امدادی و خدماتی طی این شب به حالت آماده باش قرار خواهند داشت.

محمد ‌ادیب‌رامندی فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، از آمادگی کامل این شهرستان در رابطه با حوادث احتمالی چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: به منظور برگزاری بهتر این آیین باستانی و جلوگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری با مسئولین زیربط جلسه‌ای در سطح شهرستان و متناظر با آن در بخش‌ها برگزار کردیم.

وی افزود: دستگاه‌های متولی اعم از دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند اورژانس، آتشنشانی، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها و دادستان در این جلسات حضور یافته و تقسیم کار لازم در خصوص آماده‌باش و بحث‌های حفاظتی و کشیک صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا ابراز کرد: تمام اقدامات ایجابی و سلبی در رابطه با چهارشنبه آخر سال انجام شده به طوریکه علاوه بر حضور مستمر پلیس و عوامل فراجا به بانک‌ها نیز ابلاغ شده که در آن شب حتما کشیک داشته باشند.

اقدامات چهارشنبه سوری به صورت پیشگیرانه خواهد بود

ادیب‌رامندی با بیان اینکه بیشتر اقدامات چهارشنبه سوری به صورت پیشگیرانه خواهد بود، تصریح کرد: نیروهای امدادی و خدماتی طی این شب به حالت آماده باش قرار خواهند داشت و همچنین به جایگاه‌های پمپ بنزین نیز ابلاغ شده که از فروش بنزین دستی خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه مدارس شیفت عصر امروز (چهارشنبه‌سوری) تعطیل هستند، ادامه داد: شهرداری‌ها نیز موظف هستند تا نسبت به نظافت محیط و پاکسازی سطل‌های زباله اقدام کنند همچنین در فضای مجازی هشدار‌ها و پیام‌های لازم اطلاع رسانی شده است. 

فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا با بیان اینکه پلیس با عوامل فروشنده و توزیع کننده مواد محترقه برخورد می‌نماید، ابراز کرد: خوشبختانه تاکنون حادثه‌ای در رابطه با چهارشنبه سوری به ما گزارش نشده اما کشفیات مواد محترقه به صورت خرده داشتیم که اماکن با عوامل توزیع برخورد می‌کنند.

ادیب رامندی گفت: امروز جلسه خدمات سفر را با حضور شهرداری‌ها و اداره میراث فرهنگی برگزار کردیم تا اقدامات لازم برای نوروز سال ۱۴۰۲ انجام دهند.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده که در ورودی شهرستان بوئین‌زهرا چندین غرفه دایر شود تا علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و حوزه‌های ‌گردشگری این شهرستان و غرفه‌های سرود خوانی محلی ؛ محصولات محلی نظیر آش، نان محلی، لبنیات محلی، پسته ، فرش ، گلیم و کفش ارائه شود.

فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا با اشاره به ۷ مجتمع بین‌راهی در این شهرستان اذعان کرد: مجتمع‌های خدماتی از نظر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه آماده‌سازی شدند همچنین پارک‌ها و بوستان‌ها و مساجد بین‌راهی آمادگی کامل دارند.

ادیب‌رامندی ادامه داد: همچنین کانکس‌هایی در ورودی شهرها مستقر می‌شوند تا بروشورهای مکان‌های گردشگری شهرها را معرفی کنند.

وی عنوان کرد: جلسه‌ شورای ترافیک نیز به منظور شناسایی نقاط حادثه‌خیز در شهرستان صورت گرفته و بنا شد که تا با نصب علائم و روشنایی‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام شود همچنین در حوزه راه‌ها مسائل ایمنی، خط‌کشی، لکه‌گیری‌ها، توسط راهداری‌ها انجام می‌شود و گشت‌های رضویون و گروه‌های جهادی برای راهنمایی به مسافران به کمک پلیس خواهند آمد.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا در خصوص نقاط حادثه‌خیز این شهرستان بیان کرد: بیشتر این نقاط در ورودی دسترسی راه‌های فرعی به اصلی واقع شدند که می‌توان به میدان جاده بوئین زهرا به سمت جاده ساوه، تقاطع فرعی به اصلی زین‌آباد و دو نقطه دیگر در مسیر دانسفهان به سمت رحیم‌آباد اشاره کرد که سعی کردیم تا حدودی نقایص را برطرف سازیم.

وی تصریح کرد: شهرستان بوئین‌زهرا اماکن گردشگری بسیار زیاد است که متاسفانه تعدادی از آن‌ها آمادگی کامل برای پذیرایی از گردشگران را ندارند مانند کاروانسرای هجیب و کاروانسرای محمد آباد که در دست تعمیر هستند و موزه باستانی سید‌آباد که توسط دانشگاه تهران در دست کاوش قرار دارد.

ادیب‌رامندی در پایان گفت: اکنون اغلب باغات و روستاهای گردشگری رستم آباد و رودک و باغات دانسفهان، امامزاده‌ها و مسجد جامع شال اما کی کامل برای جذب گردشگران و مسافران نوروزی را دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223868

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.