تاریخ : 07 اردیبهشت 3 20:25
3
امروز صورت گرفت؛

آماده‌باش نیروهای امدادی و انتظامی استان‌ قزوین برای ایمنی سفرهای نوروزی

  • کد خبر : 223873
  • 23 اسفند 1 18:03
آماده‌باش نیروهای امدادی و انتظامی استان‌ قزوین برای ایمنی سفرهای نوروزی
رزمایش ترافیکی طرح نوروزی با حضور نیروهای انتظامی و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان قزوین جهت آمادگی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، رزمایش نوروزی نیروهای پلیس و ارگان‌های خدمات رسان استان قزوین در استقبال از نوروز 1402 ظهر امروز در پلیس راه استان برگزار شد.

سردار علی ابراهیمی، فرماندهی انتظامی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: شعار نوروز 1402 «نشاط بهاری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر» است.

وی افزود: استان قزوین به عنوان کوریدور شمال، جنوب و غرب به شرق کشور، مسیر ارتباطی 12 استان و امن‌ترین محور مواصلاتی کشور محسوب می‌شود.

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی تردد در جاده‌های استان نسبت به سال گذشته

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در نوروز امسال پیش‌بینی می‌کنیم که 30درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد در جاده‌های استان را داشته باشیم.

این مسئول گفت: هدف پلیس برقراری نظم و امنیت و تسهیل در اقدامات آمد و شدی در سفرهای نوروزی است.

ابراهیمی عنوان کرد: موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین ارشد نظامی و انتظامی در کشور کاهش تلفات جاده‌ای است که همه دستگاه‌های خدماتی و انتظامی تمام تلاش خود را در این زمینه دارند.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل پلیس در طول سال و ایام نوروز بیان کرد: روزانه 40دستگاه خودرو پلیس برای برقراری نظم و امنیت در جاده‌های استان به طور محسوس و نامحسوس حضور پیدا می‌کنند.

ابراهیمی بیان کرد: طرح نوروزی پلیس و دستگاه‌های خدمات‌رسان از 24 اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با به کارگیری تجهیزات هوشمند و توقیق ساعتی خودروهای متخلف در صدد هستیم که برقراری نظم و امنیت در جاده‌های استان را با هدف کاهش تلفات جاده‌ای، اجرا کنیم.

ابوالحسن کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در این مراسم اظهار کرد: برقراری امنیت در حوزه‌های مختلف جانی و روانی در جامعه حرف اول را می‌زند.

وی افزود: سال گذشته در سفرهای نوروزی استان قزوین کاهش 28درصدی در تصادفات را داشتیم که حاصل زحمات همه دستگاه‌ها بود.

این مسئول گفت: حضور نیروهای نظامی و امنیتی در سطح جاده‌ها یک حس امنیت جانی و روانی را به جامعه القا می‌کند که باید شکرگزار این نعمت در کشورمان باشیم.

جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین هم در ادامه مراسم اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در طول نوروز 1402 بارندگی خواهیم داشت.

15 نقطه پرتصادف در سطح استان شناسایی شد

وی افزود: 26باب راهدارخانه و پایگاه، 290 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و 400 نیروی راهداری به صورت شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروزی در محورهای استان آماده خدمات‌رسانی هستند.

این مسئول بیان کرد: 15 نقطه پرتصادف در سطح استان شناسایی شده که جاگذاری علائم و تابلوهای ایمنی در این به اتمام رسیده است؛ همچنین 74 نقطه دارای تصادف در استان شناسایی شده که تیم‌های راهداری در این مناطق مستقر خواهند شد.

حق‌لطفی بیان کرد: در سه مقطع از محورهای استان پویش «همراهان سفر ایمن» برگزار می‌شود.

سرهنگ ذاکری‌منش رئیس پلیس راه استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: استان قزوین به دلیل همجواری با پایتخت و استان‌های همجوار معمولا سفرهای نوروزی در محورهای این استان زودتر آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته به دلیل کاهش تصادفات فوتی جزو استان‌های برتر کشور بودیم و در سال جاری هم با تمام تجهیزات و توان موجود برای حفظ امنیت و جان مردم پای کار هستیم.

این مسئول با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس از فردا 24 اسفندماه شروع می‌شود، گفت: براساس کارشناسی‌ها بیشترین تصادفات در ساعات 12 تا 8 شب اتفاق می‌افتد.

49درصد از تصادفات در آزادراه‌ها اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: 49درصد از تصادفات در آزادراه‌ها اتفاق می‌افتد و تلاش شده از ظرفیت نیروهای جهادی در قالب 30 تیم در استان استفاده کنیم.

ذاکری‌منش با اشاره به اعمال قانون خودروهای متخلف با توقیف ساعتی، ابراز کرد: رعایت فاصله طولی، توجه به جلو و رعایت قوانین و مقررات را به رانندگان توصیه می‌کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم ماشین‌آلات و تجهیزات دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظامی، هلال احمر، اورژانس، راهداری و آتشنشانی رژه رفتند.

انتهای پیام/ ۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223873

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.