تاریخ : 07 اردیبهشت 3 15:21
3
رونمایی از دو انگور "امین" و "مینودر" در قزوین

رونمایی از دو انگور "امین" و "مینودر" در قزوین

  • کد خبر : 211333
  • 17 دی 99 23:16
رونمایی از دو انگور "امین" و "مینودر" در قزوین
۲ رقم جدید انگور تولید شده در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین که مقاوم به سرما هستند، رونمایی و معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص رئیس مرکز تحقیقات،آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین اظهار کرد : این رقم های انگور "امین" و "مینودر" نام دارند که در سال جاری پس از سال‌ها تحقیق و بررسی از سوی دکتر محمدعلی نجاتیان تهیه شده است.

دکتر بابک قرالی با اشاره اینکه این ارقام در مراسمی با عنوان جشنواره ملی معرفی ارقام گیاهی، با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در تهران رونمایی شدند بیان کرد: در این جشنواره ۴۹ رقم جدید زراعی و باغی به کشاورزان کشور معرفی شدند.

وی در بیان  مهم‌ترین صفت متمایزکننده و اقتصادی ژنوتیپ مینودر در مقایسه با ارقام شاهد عنوان کرد: حبه های درشت و خوش رنگ (قرمز) عملکرد و ماندگاری خوب و تحمل بهتر نسبت به سرمای زمستانه از این صفات رقم است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین اضافه کرد: این رقم جزء میوه های تقریبا زودرس تا میان رس محسوب می‌شود و با توجه به ویژگی‌های این ژنوتیپ می‌تواند به عنوان معدود ارقام تجارتی انگور ایران با نام رقم جدید مینودر معرفی شود.

وی با اشاره به مزایا و ویژگی های رقم امین گفت: مهم ترین صفت این ژنوتیپ در مقایسه با ارقام شاهد، حبه‌های بسیار درشت و خوش رنگ (قرمز تیره)، عملکرد و ماندگاری خوب و تحمل بهتر نسبت به سرمای دیررس بهاره است.

این مسئول در پایان با بیان میان رس بودن رقم انگور امین به عنوان یکی دیگر از ویژگی های آن گفت: استان قزوین جزو سه قطب برتر تولید انگور در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/1100

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211333

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.