تاریخ : 17 اردیبهشت 3 09:49
3
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

شهدای ورزشکار پیروز میدان نبرد و مقاومت هستند

  • کد خبر : 225619
  • 05 اردیبهشت 3 11:00
شهدای ورزشکار پیروز میدان نبرد و مقاومت هستند
فرمانده سپاه صاحب‌الامر عج استان قزوین گفت: شهدای ورزشکار مدال‌آوران حقیقی بودند که با ایمان به خداوند و اراده به میدان آمدند.
به گزارش خبرنگار حوزه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در یادواره شهدای ورزشکار استان قزوین که شب گذشته در سالن جلسات مجموعه لاله قزوین برگزار شد ضمن تشکر از مجموعه بسیج ورزشکاران برای برپایی دومین برنامه شهدای ورزشکار اظهار کرد: در تجلیل از شهیدان ورزشکار تفاوت روشنی وجود دارد.
 
وی ادامه داد: ورزشکار یک آرزو دارد که بر روی سکو قرار بگیرد تمام طول دوران ورزشی‌اش تلاش می‌کند پرچم کشورش را به اهتزاز دربیاورد.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: شهیدان ورزشکار ما بین این آرزو و آرزوی تحقق آرمان‌های ملتشان آرزوی دوم را برگزیدند همچنان که خانواده‌های آنان و پدر و مادران شهدا دقیقاً بین همین دو تفاضل زندگی کردند.
 
وی بیان کرد: شهیدان برای به دست آوردن شهادت آرزو داشتند و به آن رسیدند همچنان که شهید به آرزویش می‌رسید خانواده شهید نیز آرزویی که برای فرزندش داشت را از دست می‌داد هر دو زیبا بود.بین این دو آرزو زندگی کردن.
 
آتانی اذعان کرد: شهیدان ورزشکار ما که مجموعه‌ای از خاطراتشان در این کتاب جمع‌آوری و ثبت و ضبط شده است یک بُعد دیگر هم به دو بُعد ورزش افزودند که مایه ماندگاری و عزت آنان شد که جوانان و ورزشکاران عزیز باید به آن توجه کنند.
 
وی ادامه داد: ورزشکار یک بُعد قوت جسمانی‌اش را به میدان می‌آورد و یک بُعد هم مقاومت خود را، قدرت جسمانی آن لحظه طلایی که می‌خواهد مقاومت کند تا مدال را به دست بیاورد کمتر از ثانیه‌ای می‌خواهد که این بعد دوم را به رخ بکشد.
 
این مسئول تاکید کرد: شهدای ورزشکار علاوه‌بر این دو بعد، بعد سومی هم به ورزش اضافه کردند آنها مدال آوران حقیقی ما با این ملاک‌اند این بعد آن بود شکوه حریف و تیم رقیبشان حتی شکوه کشوری که برای آن پا به میدان گذاشتند، یک شکوه بزرگتر از این، یک اراده‌ای بزرگتر از این بالای سر خود می‌دیدند که هرگز شکست نخوردند و آن بعد روحانی، بعد توسل به خدا و اراده خداوند را مدنظر داشتند.
 
آتانی رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: ماجرای شهدای ورزشکار خودمان را آنچنان که هست آنچنان که در این کتاب نوشته شده و آنچنان که پدران و مادرانشان گفته‌اند زبان به زبان و سینه به سینه تبیین و بازگو کنید.

گفتنی است در پایان برنامه از کتاب زندگینامه شهدای ورزشکار استان قزوین به نام «مدالی از جنس پلاک» به قلم ابوالحسن کبیری و نداحبیبی رونمایی و از خانواده‌های شهدای ورزشکار تجلیل و تقدیر شد.

انتهای خبر/2001
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225619

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.