تاریخ : 16 اردیبهشت 3 00:48
3
رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری سازمان سنجش در استان قزوین:

رقابت ۱۶ هزار داوطلب کنکور سراسری در قزوین

  • کد خبر : 225624
  • 06 اردیبهشت 3 14:31
رقابت ۱۶ هزار داوطلب کنکور سراسری در قزوین
رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری سازمان سنجش در استان قزوین از رقابت نزدیک به ۱۶ هزار داوطلب قزوینی در کنکور سال ۱۴٠۳ خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، به نقل از خبرگزاری فارس سید علی قاسم‌زاده  با اشاره به مجموع شرکت‌ کنندگان در آزمون کنکور سراسری استان قزوین بیان کرد: امسال در مجموع ۱۵ هزار و ۹۵۱ داوطلب در رشته‌های ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، زبان و هنر شرکت کردند.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان در کنکور سراسری استان، خانم‌ها هستند، افزود: ۵ هزار و ۶۷۶ نفر از داوطلبان شرکت کننده در گروه‌های آزمایشی مختلف را آقایان و ۱۰ هزار و ۲۷۵ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
 
رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری سازمان سنجش در استان قزوین تصریح کرد: صبح امروز (پنح‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) داوطلبان رشته‌های علوم ریاضی و فنی متشکل از یک هزار و ۶۴۱ نفر و علوم انسانی با ۵ هزار و ۶۳۷ نفر به رقابت با هم پرداختند.
 
وی ادامه داد: بعدازظهر امروز هم آزمون کنکور برای داوطلبان رشته هنر با ۶۲۶ نفر و زبان خارجه با ۹۹۰ نفر برگزار خواهد شد همچنین صبح فردا (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) داوطلبان علوم تجربی با ۷ هزار و ۵۶ نفر با هم رقابت خواهند کرد.
 
قاسم زاده عنوان کرد: بیشترین شرکت کنندگان در آزمون کنکور امسال را داوطلبان علوم تجربی تشکیل می‌دهند ضمن اینکه نتیجه آزمون داوطلبان تا دو سال معتبر خواهد بود.
 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری استان قزوین شامل ۹ حوزه در شهرستان های تاکستان، قزوین، البرز، آبیک و بوئین زهرا بوده و تعداد شرکت کنندگان در آزمون امسال در قیاس با سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.
 
انتهای خبر/2001
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225624

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.