تاریخ : 07 اردیبهشت 3 08:06
3
کتاب‌های کمک درسی و تست کنکور در «بهارانه کتاب» عرضه نمی‌شوند

کتاب‌های کمک درسی و تست کنکور در «بهارانه کتاب» عرضه نمی‌شوند

  • کد خبر : 213382
  • 18 خرداد 0 11:54
کتاب‌های کمک درسی و تست کنکور در «بهارانه کتاب» عرضه نمی‌شوند
معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد: به جز کتاب‌های کمک درسی و کنکور، سایر رده‌های موضوعی کتاب‌ها که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت شده و مربوط به ۱۰ سال اخیر باشند، مشمول طرح بهارانه می‌شوند.

به گزارش شاخص،آزاده نظربلند معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران دقایقی پیش در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفتگو درباره طرح بهارانه کتاب اظهار کرد: طرح بهارانه هفدهمین دوره از طرح‌های فروش کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست که به طرح‌های فصلی موسوم هستند.

وی هدف از این طرح را حمایت از کتابفروشی‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: طرح بهارانه از روز دوشنبه ۱۷ خرداد اجرایی شده و تا ۲۳ خردادماه هم ادامه خواهد یافت.

معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه ۸۶۹ کتابفروشی در کل کشور عضو این طرح هستند گفت: خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت tarh.ketab.ir اطلاعات و آدرس و نشانی کتابفروشی‌های نزدیک به محل زندگی خود را مشاهده و برای خرید اقدام کنند. 

نظر بلند با اعلام اینکه طرح بهارانه و تخفیفات آن شامل کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان و تخصصی و دانشگاهی است، افزود: هدف از این طرح بالا بردن سرانه مطالعه غیرموظف است.

معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران تأکید کرد: کتاب‌هایی که شامل این طرح می‌شوند انتخاب شده و یا گردآوری شده با یک هدف خاص نیستند، بلکه اگر کتاب شابک درستی داشته باشد و در بانک اطلاعاتی خانه کتاب هم ثبت شده باشد مشمول طرح خواهدبود.

وی با اعلام اینکه کتاب‌های کمک درسی و تست کنکور شامل این طرح نمی‌شوند، گفت: به جز کتابهای کمک درسی و کنکور، سایر رده‌های موضوعی کتاب‌ها که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت شده و مربوط به ۱۰ سال اخیر باشند مشمول طرح بهارانه می‌شوند.

نظر بلند گفت: ۲۰ درصد یارانه ای که بابت این طرح به خریداران در قالب تخفیف داده می‌شود بعد از طرح به کتابفروشی‌ها بازگردانده می‌شود و هر شهروند ایرانی می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در کتابفروشی‌های عضو طرح استفاده کند.

انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213382

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.