تاریخ : 07 اردیبهشت 3 11:54
3
پزشک جانباز قزوینی:

علی لندی نمونه بارز جوشش فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جدید است/ ایثار مدافعان سلامت تداعی دوران دفاع مقدس است

  • کد خبر : 215517
  • 06 مهر 0 09:30
علی لندی نمونه بارز جوشش فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جدید است/ ایثار مدافعان سلامت تداعی دوران دفاع مقدس است
سید حسین حسینی با بیان اینکه اقدام کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا هیچ تفاوتی با کار رزمندگان دفاع مقدس ندارد، گفت: امروز کادر درمان بیش از آنچه که به عنوان وظایفشان برای آن‌ها تعریف شده مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، هشت ساله دفاع مقدس یادآور دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگانی است که از تمام داشته‌هایشان گذشتند تا امروز ما بتوانیم در آسایش و رفاه زندگی کنیم.

اگر امروز ما عزت و سربلندی، امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران و جانفشانی‌های شهدا هستیم لذا باید قدردان ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی باشیم و تا جایی که می‌توانیم راهشان را ادامه دهیم.

به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس به پای صحبت‌های یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که اکنون در جبهه سلامت در استان قزوین فعالیت دارد، نشستیم.

در سن ۱۷ سالگی عازم جبهه شدم

دکتر سید حسین حسینی به عنوان پزشک عمومی در مرکز جامع بهداشت و درمان شهید بلندیان از همان ابتدای شیوع کرونا در میدان بوده و علی‌رغم شرایط جانبازی، همچنان پا به پای کادر درمان در میدان کار ایستاده و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

دکتر سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، اظهار کرد: از سال ۶۱ بر حسب تکلیف و لبیک به فرمان امام(ره)، علاقه بسیاری به حضور در جبهه را داشتم اما چون کم‌سن و سال بودم پذیرفته نشدم تا اینکه در سن ۱۷ سالگی با شهادت شهید هاشم حدادی که همسایه دیوار به دیوارمان بود، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و به شوق افتادم تا مجدد برای حضور در میدان جنگ اقدام کنم.

وی با بیان اینکه دومین فرزند پسر خانواده است، افزود: پدر و مادرم با حضورم در میدان جنگ مخالفتی نداشتند و حتی بسیار تاکید داشتند که به منظور ادای وظیفه حتما برای دفاع از دین و کشورم حضور پیدا کنم لذا فروردین ماه سال ۶۵ با سپاه محمد رسول‌الله به جبهه اعزام شدم.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: سپاه محمد رسول‌الله آن زمان تحت عنوان سپاه صدهزار نفری، یک اعزام سراسری از سراسر کشور داشت که ما به همراه برخی دوستان برای حضور در منطقه پدافندی فاو حضور یافتیم و بعد از گذراندن دوران آموزشی در اصفهان وارد یکی از گردان‌های قزوین شدیم.

حسینی با بیان اینکه در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ و والفجر ۱۰ شرکت داشته است، اذعان کرد: در عملیات کربلای ۴ از ما تعهد گرفتند که چون بنا است این گردان غواص شود، این ماموریت کمتر از شش ماه نباشد که اتفاقا ماموریت ما حدود ۱۱ ماه به طول انجامید.

این پزشک قزوینی ادامه داد: عملیات کربلای ۴ بسیار پیچیده بود به طوری که تمام گردان حدود ۱۱ ماه در حال گذراندن آموزش‌های آبی و خاکی در استخرهایی در اصفهان، سد دز واقع در شمال غربی دزفول و حوالی منطقه عملیاتی در اروند رود و خسروآباد آبادان بودیم که در نهایت شب سوم دی‌ماه سال ۶۵ به خط دشمن زدیم.

وی اضافه کرد: هیچکس اطلاع نداشت که عملیات لو رفته است و همان لحظه که آتش باران شد، متوجه این موضوع شدیم و در جزیره گیر افتادیم و نتوانستیم ادامه دهیم و همان شب شهدای بسیاری را از جمله شهیدسید باقر علمی، اکبر اسدی، حسین عبادی، ولی امینی را از دست دادیم اما همچنان رزمندگان ۴۸ ساعت در جزیره ماندند.

عملیات کربلای ۵ شلمچه به قتلگاه عراقی‌ها و بعثی‌ها تبدیل شد

این جانباز قزوینی بیان کرد: ۱۶ روز بعد از عملیات کربلایی ۴ در حالی که هیچکس از عملیات بعدی اطلاعی نداشت، عملیات کربلا ۵ اتفاق افتاد که از ۱۹ دی ماه ۶۵ آغاز شد و تا اسفند ماه به مدت دو ماه و نیم ادامه داشت و ما توانستیم تا ۶ کیلومتری بصره نیز پیش برویم و بتوانیم انتقام عملیات کربلای ۴ را از بعثی‌ها بگیریم.

حسینی ادامه داد: در عملیات کربلای ۵ شلمچه به قتلگاه عراقی‌ها و بعثی‌ها تبدیل شد به طوری که از شهر خیل تا نزدیکی بصره قدم به قدم جنازه‌های عراقی‌ها بود.

این پزشک قزوینی بیان کرد: در عملیات والفجر ۱۰ که در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال ۶۶ در غرب کشور در ارتفاعات بالامبو و سیردان انجام شد، توانستیم آن مناطق کوهستانی را بازپس بگیریم و در نهایت صدام به منظور انتقام، حلبچه را شیمیایی کرد.

وی وحدت، یکپارچکی و همدلی را رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با وحدت اجازه ندادند که یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن قرار گیرد اکنون هم اگر صحبت از دفاع از میهن اسلامی‌ به میان آید جوانان و نوجوانان ما همانند آن دوران به صحنه می‌آیند.

این جانباز قزوینی تصریح کرد: اگر امروز در عرصه سلامت حضور داریم و برای خدمت رسانی به مردم در این شرایط کرونایی تلاش می‌کنیم به دلیل احساس نیاز جامعه است، همانطور که در روزهای دفاع مقدس نیاز بود که در سنگرها باشیم.

اقدام کادر درمان هیچ تفاوتی با دوران دفاع مقدس ندارد

حسینی با بیان اینکه اقدام کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا هیچ تفاوتی با کار رزمندگان دفاع مقدس ندارد، گفت: امروز کادر درمان بیش از آنچه که به عنوان وظایفشان برای آن‌ها تعریف شده مشغول ارائه خدمات به مردم هستند و واقعا پرستاران و پزشکانی هستند که دیگر رمقی برای ادامه کار ندارند، اما همچنان پای سلامت مردم ایستاده‌اند.

این پزشک قزوینی افزود: اقدام کادر درمانی که اکنون در بخش‌های سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یوی بیمارستانی به بیماران خدمات ارائه می‌کنند به مراتب بسیار سخت‌تر از زمان جنگ است چون ما در زمان جنگ دشمن را می‌دیدیم و می‌جنگیدیم اما کادر درمان امروز با یک ویروس نامرئی مواجه بوده و با بیماران کرونایی سر و کار دارند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند بسیج و سپاه در دوران کرونا تصریح کرد: اوایل شیوع ویروس کرونا به خاطر تحریم‌ها با کمبود شدید ماسک، مواد شوینده، مواد ضدعف

ونی، شیلد و گاه همراه بودیم که خوشبختانه با همت تیم‌های دانش‌بنیان بسیجی با احداث کارگاه‌هایی در مساجد و حتی منازل توانستیم بر این مشکل فائق آییم و در این زمینه به خودکفایی برسیم.

این جانباز قزوینی ادامه داد: بحث بیماریابی که توسط بسیج با نام مقدس شهید سردار سلیمانی طی ماه‌های گذشته انجام شد بسیار کاربردی و کمک‌‌ حال کادر درمان بود به طوری که اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت در اوج پیک‌هایی که پشت سر گذاشتیم معلوم نبود چه اتفاقاتی در کشور رخ می‌داد.

حسینی با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۰ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است، اذعان کرد: خوشبختانه همانطور که دیدیم در بحث واکسیناسیون در دولت جدید جهش خاصی به وجود آمد و طی چند هفته اخیر واردات واکسن تسهیل و واکسیناسیون کاملا عمومی شد به طوری که ما از تمام بازنشستگان و بسیجی‌ها درخواست کردیم که پای کار باشند.

علی لندی نمونه بارز یک نوجوان از جنس دوران دفاع مقدس است

وی با اشاره به اینکه امروز همان فرهنگ ایثار و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور ما زنده است، تصریح کرد: اقدام نوجوانان ۱۵ ساله ایذه‌ای به نام علی لندی نشان داد که هنوز هم ایثار و از خودگذشتگی حتی در نوجوانان دهه ۸۰ کشور حاکم است لذا فداکاری‌هایی که در کشور ما انجام می‌‌شود در هیچ کجای جهان وجود ندارد.

این پزشک قزوینی ادامه داد: امریکا از نظر تکنولوژی قابل مقایسه با ایران نیست اما به علت اینکه هیچگونه همدلی و همکاری با هم ندارندهمچنان در بحث کرونا بیشترین میزان فوتی را دارد.

حسینی اضافه کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری کشورهای غربی به ویژه امریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و این قصه امروز و فردای ما نیست بلکه حاصل سال‌ها تجربه است که ما همواره مشاهده می‌کنیم که آن‌ها هیچگاه منافع خود را زیر پا نمی‌گذارند.

این جانباز قزوینی بیان کرد: متاسفانه امریکا همواره با تبلیغات دروغ به دنبال بزک کردن سیاست، غذا، دارو و تکنولوژی خود است در حالی که ما شاهد هستیم علی‌رغم تولید دو نوع واکسن همچنان بالاترین مرگ‌ومیر را دارد و همچنین کشوری مانند ژاپن که وابسته به امریکاست نیز علت افزایش مرگ‌ومیر چند وقت اخیر خود را تزریق واکسن آمریکایی دانست.

وی عنوان کرد: خوشبختانه ایران علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که وجود داشت توانست واکسن برکت را بسازد که قابل رقابت با تولیدات واکسن بسیاری از کشورهای دیگر است همچنین واکسن فخرا که اکنون به مرحله تولید رسیده بسیار کامل است چراکه هیچ‌گونه ماده زمینه‌ای نظیر سرب و فلز ندارد.

این جانباز قزوینی بیان کرد: خوشبختانه امروز ایران به موفقیت‌های بالایی در تمام علوم رسیده اما کشورهای معاند با تبلیغات گسترده و دروغین در نظر دارند که دستاوردهای ما را وارونه جلوه دهند.

حسینی اذعان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در زمینه ویروس‌های دیگر به دست آمده مدت زمان ماندگاری و شکست یک پاندمی در جهان ۴ تا ۵ سال است لذا باید ۷۰درصد از کل جامعه در دنیا واکسینه یا ۷۰درصد مبتلا و واکسینه شوند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم که خوشبختانه تاکنون در ایران توانستیم ۶۰ درصد از مردم را واکسینه کنیم.

این پزشک قزوینی در پایان گفت: اکنون در کشور امریکا حدود ۶۵درصد واکسیناسیون ۲ دوز، انگلستان حدود ۸۰ درصد و چین حدود ۹۰ درصد واکسینه شده‌اند و این نشان می‌دهد که ایران وضعیت خوبی دارد اما این به معنای عدم رعایت ضوابط بهداشتی نیست چراکه توصیه می‌کنیم همچنان مردم رعایت کنند تا بتوانیم به وضعیت با ثباتی برسیم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215517

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.