تاریخ : 08 اردیبهشت 3 05:18
3
سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری قزوین:

فرهنگسراهای سطح شهر براساس هویت شهری تخصصی می‌شوند/ سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین حیات خلوت هیچ گروه و جناحی نیست

  • کد خبر : 220389
  • 25 اردیبهشت 1 11:20
فرهنگسراهای سطح شهر براساس هویت شهری تخصصی می‌شوند/ سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین حیات خلوت هیچ گروه و جناحی نیست
محمد محمودی کلایه گفت:سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین حیات خلوت هیچ گروه و جناحی نیست و اعتقاد داریم که برای رسیدن به اهداف باید به سمت شفافیت‌ها حرکت کنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمودی کلایه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ابتدای کار بزرگترین چالش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هویت بخشی در همه ارکان و بخش‌های آن بودکه نیاز به بازییابی داشت.

وی افزود: مأموریت‌های گوناگونی که جزو تکالیف سازمان نبود، سازمان را از نقش اصلی خود خارج کرده بود که در گام اول تلاش کردیم به رسالت اصلی تعریف شده بازگردیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: اگرچه موضوع فرهنگ بر دوش این سازمان است، اما در این میان یکی از حوزه‌های به زمین مانده مسائل اجتماعی است، چرا که سازمان مستقلی در این حوزه وجود ندارد، با تعریف معاونت اجتماعی در چارت سازمانی سعی کردیم این مهم را به طور جدی پیگیر باشیم.

معاون فرهنگی شهرداری قزوین تصریح کرد: در راستای هدف اصلی اصلاح رویکرد و بازگشت به ساختار سازمان تلاش کردیم به عدالت توجه داشته باشیم و در حوزه ورزشکاران و هنرمندان به سمتی برویم که همه افراد شهر برای ما دارای یک ارزش باشند.

فرهنگسراهای سطح شهر براساس هویت شهری تخصصی می‌شوند

وی افزود: اصلاح ریشه‌های امری زمانبر و ضروری است چه بسا که با این کار مسائل مالی سازمان برطرف شد و اکنون در حال تمام تعهد مالی بالافاصله بعد از انجام کار پرداخت می‌شود و هیچ گونه بدهکاری نداریم.

محمودی با تاکید بر اینکه طبق اموال شهرداری متعلق به مردم شهر است و حاکمیت و دولت سهمی در آن ندارند، خاطر نشان کرد: هر موضوعی که خارج از منفعت شهری باشد منع جدی، قانونی و منع شرعی دارد؛ برخی حمایت‌ها نه تنها فرهنگی نیست بلکه نوعی ضد فرهنگ است.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی نهادها انتظاراتی دارند که جزو مأموریت‌های اصلی سازمان نیست؛ اما انتظار دارند که انجام دهیم، مانند نصب بنر که در سال گذشته حدود ۱۵هزارمتر مربع بنر تولید شد که بار مالی فراوانی به مجموعه وارد کرد در حالیکه اثر فرهنگی موثری نداشت.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری قزوین گفت: انتظار برخی از مجموعه شهرداری، پشتیبانی از هر فعالیت‌ فرهنگی در سطح شهر است، اما در واقع نگاه کلی این است که پشتیبان نهاد مردمی هستیم که پای کار بوده و حرفی برای گفتن داشته باشند؛ اگر قرار باشد نقش حمایتگری صورت گیرد، کافی است به جای سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری، خودپرداز نصب و پول پرداخت کنیم.

وی با اشاره بر اینکه پول‌پاشی بدون توجه به اسناد بالادستی مطلقا تکلیف سازمان ما نیست، تاکید کرد: تنها حمایت از مجموعه‌‌ها و فعالیت‌هایی که اثر شهری ندارد در رویکرد ما قرار ندارد؛ به عنوان مثال برگزاری مسابقات دوره‌ای که بیشترین مخاطب آن ۴۰ نفر باشد، باب میل ما نیست چرا که برنامه باید شمول بیشتری داشته باشد، همچنین هزینه‌ها را به سمتی هدایت می‌کنیم که در جهت ارتقاء فرهنگ شهر باشد.

محمودی کلایه یادآور شد: ما نهاد تخصصی هنر، ورزش و اجتماعی نیستیم بلکه در کنار سازمان‌های دیگر از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، بهداشت و سازمان‌های مردم نهاد براساس ماموریت شهری قرار داریم.


معاون فرهنگی شهرداری قزوین در خصوص مشارکت مردم در برنامه‌ها تصریح کرد: ما باب دوستی با مردم را باز کردیم ودر برنامه‌ها نیز با اصلاح نگاه ساختاری تلاش می‌کنیم که سازمان خانه‌ی همه فعالان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و هنرمندان باشد.

وی در خصوص توسعه اماکن ورزشی، فرهنگی بیان کرد: در این حوزه رسالت ما نیازسنجی است، که این امر صورت گرفته و در آینده برنامه‌های مختلفی از جمله ساخت خانه کودک و فرهنگسراهای تخصصی را خواهیم داشت.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه فرهنگسراهای سطح شهر براساس هویت شهری تخصصی می‌شوند، خاطرنشان کرد: فرهنگسراهای تخصصی در حوزه قرآن و عترت، حوزه هنر و ادبیات پایداری، علم و فناوری، خانه علوم ، کارآفرینی و توانمندسازی از جمله طرح‌هایی است که برای آن‌ها به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد فرهنگسرای تخصصی هستیم و در این راستا برخی از فرهنگسراها به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

دست سیاست را از فرهنگ و هنر کوتاه می‌کنیم

وی تاکید کرد: در بحث واگذاری فرهنگسراها به دنبال نگاه اقتصادی و سفارشی‌سازی‌ها نیستیم بلکه با توجه به ضوابط قانونی خصوصی‌سازی‌ها این مراکز به نیروهای مردمی متخصص واگذار می‌شود تا فرهنگسراها از نگاه پیمانکاری خارج شود.

این مسئول ببا بیان اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی به دور از نگاه سیاسی فعالیت می‌کند، عنوان کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین حیات خلوت هیچ گروه و جناحی نیست و اعتقاد داریم که برای رسیدن به اهداف باید به سمت شفافیت‌ها حرکت کنیم چه بسا که وقف مردم هستیم و هر آنچه را که مصلحت عامه و عمومی در آن دیده نشود را یک امر خلاف تکلیف می‌دانیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: لزومی ندارد که همه برنامه‌های ما چندین هزار بیننده داشته باشد بلکه برنامه‌ها باید منعفت عامه داشته باشند.

محمود در پایان گفت: اعتقاد ما بر این است باید از برنامه‌ها حمایت شود نه از افراد؛ که در راستای این کارها به سمت شفافیت حرکت می‌کنیم و هیچ گاه منحصر به یک گروه هنری و فرهنگی نخواهیم بود.

انتهای پیام/۲۰۰۱

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220389

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.