تاریخ : 07 اردیبهشت 3 14:31
3
امام جمعه قزوین تاکید کرد

لزوم نظارت بیشترمسئولان‌ بر بازار و حمایت‌ از معیشت مردم

  • کد خبر : 220454
  • 30 اردیبهشت 1 17:36
لزوم نظارت بیشترمسئولان‌ بر بازار و حمایت‌ از معیشت مردم
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: بردباری از مسئولین نیز انتظار داریم که در این شرایط کنترل بیشتری بر بازار داشته باشند و اجازه ندهند افراد سودجو هر غلطی که خواستند انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار کرد: با توجه به آغاز فعالیت قرارگاه قرارگاه خانواده و جمعیت در استان استان قزوین نیاز است که تمام نهادهای زیربط برای مدیریت جمعیت باید پای کار باشند تا با فعالیت جهادی بتوانیم در این عرصه‌ گام برداریم.

وی افزود: جمعیت مهمترین موضوع از نظر مقام معظم رهبری است چون اگر در این حوزه ضعیف شویم جامعه دچار مشکلات جدی خواهد شد و به دنبال آن علاوه بر آنکه اقتصاد اکشور به سمت سستی و ضعف حرکت می‌کند دیگر قادر به رقابت با کشورهای دیگر نخواهیم بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: فرزندان سرمایه‌های گران‌بهایی هستند که جامعه ما به شدت به آن‌ها نیازمند است و اگر هر انسانی در مسیر صحیح قرار بگیرد می‌تواند زمینه رزق چندین نفر را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: کسانی که کشور ما را به دام فرزندآوری کمتر انداختند به دنبال این هستند که جمعیت خود را افزایش دهند اما این نسخه‌ها را برای ما نوشته اند درحالیکه هر فرزند یک سرمایه و دو بازو برای کار کردن است

 آیت‌الله عابدینی با اشاره به اهمیت طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عنوان کرد: رزق هر انسانی فقط دست خداست، خداوند در آیه 31 سوره مبارکه اسرا می‌فرماید مبادا به خاطر رزق و روزی فرزندان خود را بکشید که ما رازق آن‌ها و شما هستیم و قتل فرزندان گناه بسیار بزرگی است.

وی ابراز کرد: بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف نیز یکی از مسائل مهم است که متاسفانه در بسیاری موارد جامعه ما را در معرض مصارف بی‌جا و ناعادلانه قرار داده و زمینه‌هایی را فراهم کرده‌اند که عده ای برای چندین نسل بعد از خود نیز ثروت‌اندوزی کرده و بیت المال را غارت و به خود اختصاص می‌دهند.

با سودجویان و احتکارکنندگان به شدت برخورد شود

امام جمعه قزوین با اشاره به اقدام مناسب دولت در زمینه اقتصاد در کشور اذعان کرد: ابتدای کار مانند هر عمل دیگری ممکن است که با  سختی و دشواری همراه باشد اما با صبر و حمایت مردم نتیجه‌بخش خواهد بود که متاسفانه عده‌ای سوءاستفاده‌گراجناسی که ربطی به این موضوع ندارد را گران می کنند و عده‌ای دیگربی‌رحمانه آذوقه مردم را احتکار و انبار می‌کنند تا فاصله بین فقیر و غنی بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: باید از دولت حمایت کنیم تا در جراحی اقتصادی موفق شود و طوری نباشد که رزق مردم را دیگران به یغما ببرند در حالیکه ما می‌بینیم سودجویان در داخل و حامیان آن‌ها اعم از اآمریکا و انگلیس در خارج در حال تزریق یأس و ناامیدی به مردم هستند و می خواهند این را به مردم القا کنند که شما گرفتار هستید .

مسئولان نظارت جدی‌تری بر بازار داشته باشند

امام جمعه قزوین عنوان کرد: علاوه بر دعوت مردم به صبر و بردباری از مسئولین نیز انتظار داریم که در این شرایط کنترل بیشتری بر بازار داشته باشند و اجازه ندهند افراد سودجو هر غلطی که خواستند بکنند و باید حمایت‌ها از سفره مردم افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به نخستین محاصره اقتصادی جدی آمریکا و اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران در سال 1359 یادآور شد: این‌ها تاکنون هرچه توانستند بر تحریم‌های  خود علیه ایران افزودند اما ملت ما از گذشته توانمندتر شده همین توانمندی پاسخ تحریم‌های آنان است؛  دشمنی که داروهایی را که جان بیماران ما به آن بستگی دادارد را ممنوع می‌کند رحم ندارد و می‌خواد که مردم جان خود را از دست دهند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید این‌ها بدترین و خشن‌ترین دشمنان هستند، ما نیز از آنان انتظاری نداریم، از مردم انتظار صبوری و از دولت انتظار خدمت و نظارت داریم، دولت باید مراقب سفره و معیشت مردم باشد تا مشکلات برطرف شوند.

امام جمعه شهر قزوین با اشاره به  یاد و خاطره پیروزی خرمشهر بیان کرد: بارها شنیدیم که آن زمان صدام صریحا اعلام می‌کرد اگر ایرانی‌ها توانستند خرمشهر را پس بگیرند من کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد که خوشبختانه ایرانی‌ها خرمشهر را پس گرفتند و صدام این را باور نمی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: اکنون داریم به جایی می رسیم که آزادی قدس را نیز شاهد باشیم و به تدریج به جایی خواهیم رسید که مکه و مدینه از زیر سلطه نوکران آمریکا و انگلیس یعنی سعودی‌ها آزاد خواهیم کرد همان طور که یمن، سوریه و عراق از شر سعودی‌ها و امریکا آزاد شدند و هر روز بر تعداد این پیروزی‌ها افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در لبنان چند پیروزی تاریخی با این پیروزی اخیر از نظر زمانی همراه شده است، یکی عقب نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان که تقریبا نخستین پیروزی چشمگیری بود این‌ها توسط رزمندگان و شیعیان مجاهد جنوب لبنان به عقب رانده شدند، با این پیروزی رزمندگان اسلام، صهیونیست‌ها روحیه خود را باختند و روحیه مومنین و مسلمین در همه جا قوت گرفت.

آیت‌الله عابدینی افزود: پیروزی بعدی نیز پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در سال 1379 بود، این نیز یک پیروزی بزرگ بود که کشتی صهیونیستی هدف قرار گرفت در حالیکه اعتراف کردند که وقتی کشتی ما را زدند گمان می‌کردند  دیگر نیروی دریایی نداریم..

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حمایت‌های ایران در بحران‌هایی که آن‌ها نیازمند سوخت بودند بسیار اثرگذار شد و سید حسن نصرالله نیز به اسرائیلی‌ها اعلام کرد کشتی‌های انتقال دهنده سوخت به معنای خاک لبنان است و هر اقدامی با پاسخ جدی مواجه خواهد شد؛  با این کار هم مشکل مردم لبنانی در زمینه کمبود سوخت و هم مشکل ایران در زمینه درآمدهای ارزی برطرف شد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان با اشاره به رحلت آیت الله فاطمی‌نیا  گفت: با توجه به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب آیت الله فاطمی‌نیا  عالم واعظ درس آموز بود و کسی را داریم که تحت تأثیر بیانات اثرگذار و دلنشین این عالم قرار نگرفته باشد.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220454

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.