تاریخ : 07 اردیبهشت 3 20:21
3
گردش و تفریح به بهانه آماده‌سازی تیم ملی؛ بازی بیهوده با رقیب قلابی

گردش و تفریح به بهانه آماده‌سازی تیم ملی؛ بازی بیهوده با رقیب قلابی

  • کد خبر : 220639
  • 22 خرداد 1 01:49
گردش و تفریح به بهانه آماده‌سازی تیم ملی؛ بازی بیهوده با رقیب قلابی
رقیب تدارکاتی تیم ملی در اردوی آماده‌سازی دوحه قطر استانداردهای لازم برای رویارویی با ایران را ندارد و نمی‌تواند محک خوبی برای ملی‌پوشان کشورمان باشد.

به گزارش شاخص،تیم ملی فوتبال ایران ماه‌هاست که صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کرده و اکنون حدود ۵ ماه تا اولین دیدار خود در این تورنمنت بزرگ فاصله دارد. با وجود نسل باکیفیت و بسیار خوبی که در خدمت تیم ملی است و لژیونرهای پر تعداد و باکیفیت، تمام مردم ایران از یوزها انتظارات بیشتری نسبت به دوره‌های پیشین جام جهانی دارند.

تمام کشورهای حاضر در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان با برنامه‌ریزی بلندمدت، حرفه‌ای و اصولی در پی رسیدن به بالاترین سطح آمادگی و دفاع از هویت و حیثیت ملی خود هستند و متأسفانه به جرأت می‌توان گفت تنها کشوری که از سوی مسئولان ورزش آن، اراده‌ای برای پیشرفت و آماده‌سازی مطلوب دیده نمی‌شود، ایران است.

در همین مدت بارها نوشتیم که کشورهای دیگر چه شرایطی برای آماده‌سازی خود دارند و اردوها و بازی‌های دوستانه‌ی مناسبی برای خود پیش‌بینی کرده‌اند، اما به موازات آنها، فدراسیون فوتبال ایران هیچ اقدام موثری برای آماده سازی تیم ملی انجام نداده و تنها چیزی که در این مدت از مدیران فدراسیون شنیده‌ و دیدیم وعده‌های پوچ و نشدنی تقابل با تیم‌های مختلف دنیا بوده است.

در همین مدت کوتاه مدیران فدراسیون در خیال خود دور دنیا را پیموده‌اند و صحبت از بازی با تیم‌های ملی برزیل، آرژانتین، کانادا، اروگوئه، سنگال، اکوادور، روسیه، نیوزلند، قطر و… را به میان آورده‌اند، اما سرانجام پس از مذاکره با کشورهایی چون کنگو، کامرون، آفریقای جنوبی، عمان و الجزایر با زور و زحمت موفق شدند الجزایر را برای دیدار دوستانه متقاعد سازند.

تیم ملی فوتبال الجزایر معمولا جزو قدرت‌های فوتبال آفریقا بوده و در سال ۲۰۱۹ با هدایت جمال بلماضی موفق به فتح جام ملت‌های آفریقا هم شده است، اما تیم ملی ایران در دیدار امروز که از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه آغاز خواهد شد، هرگز مقابل آن تیم قدرتمند قرار نخواهد گرفت. در زیر به برخی دلایلی که نشان می‌دهد این بازی در این مقطع زمانی توجیه فنی و منطقی ندارد خواهیم پرداخت:

۱. غیبت رقیب در جام جهانی:

الجزایر با وجود بهره بردن از مهره‌های سرشناس و درخشان در فوتبال اروپا، موفق نشد به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند و در حال حاضر هم در فرم مطلوبی به سر نمی‌برد. شاگردان بلماضی در ۷ بازی اخیر خود ۳ برد، یک تساوی و ۳ باخت کسب کرده‌اند و چند تن از ستاره‌های این تیم به کل در اردو حضور ندارند.

۲. تقابل با الجزایر قلابی:

روباه های صحرا که دغدغه‌ی چندانی برای آماده سازی ندارند (به خاطر غیبت در جام جهانی) قرار است با ترکیبی جوان به مصاف یوزهای ایرانی بیایند. در حال حاضر ستاره‌های مطرحی چون ریاض ماحرز، یوسف اتال، یاسین براهیمی، سفیان فغولی، بغداد بونجاح، اسحاق بلفوضیل و… به اردوی الجزایر دعوت نشده‌اند و ‏طبق اعلام رسانه‌های الجزایری، بازیکنانی چون عیسی ماندی (ویارئال)، اسلام سلیمانی (اسپورتینگ)، هشام بوداوی (نیس)، رییس امبولی و سفیان بن دبکه هم مقابل ایران بازی نخواهند کرد و جوانان این تیم به میدان خواهند رفت.

۳. فاصله چند فرسخی تا رقیبان اصلی:

تیم ملی ایران در گروه B مسابقات جام جهانی قرار است با انگلیس، آمریکا و ولز رقابت کند. دو تیم از اروپا با سبک فوتبال بریتانیایی و یک تیم از آمریکای شمالی. حال خواننده باید قضاوت کند که دیدار با «تیم دوم یک کشور آفریقایی» چگونه می‌تواند شبیه‌ساز مناسبی از سه رقیب قدرتمند ما باشد و چه فشاری روی بازیکنان ایران وارد خواهد کرد؟

۴. جا ماندن نیمی از بازیکنان:

در حال حاضر ۳۰ فوتبالیست ایرانی در اردوی قطر حضور دارند و مدتهاست به تمرین می‌پردازند. در بازی امروز مقابل الجزایر دراگان اسکوچیچ نهایتاً می‌تواند ۵+۱۱ بازیکن را به میدان بفرستد و با توجه به در پیش نبودن بازی دوم، مابقی بازیکنان سهمی از پا به توپ شدن در شرایط مسابقه را نخواهند داشت و صرفاً چند جلسه تمرینی را در قطر پشت سر گذاشته‌اند!

۶. گرمای دوحه و فرار میزبان!

در حالت عادی، جام جهانی در اواسط ماه ژوئن (خرداد ماه) آغاز شده و به مدت یک ماه تا مسابقه فینال پیگیری می‌شود و اگر میزبان این رقابت‌ها کشوری اروپایی یا آمریکایی بود همین حالا در روزهای داغ جام جهانی قرار داشتیم، اما با توجه به آب و هوای کشور قطر و گرم و شرجی بودن منطقه‌ی حاشیه‌ی خلیج فارس و همچنین به هم ریختن تقویم فیفا، تصمیم بر آن شد تا با یک خرق عادت، جام جهانی در ماه‌های خنک‌تر سال یعنی نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) برگزار شود.

تیم ملی قطر برای برگزاری اردوی آماده‌سازی خود راهی کشور اسپانیا شده و در کمال تعجب تیم ملی ایران در این فصل به قطر سفر می‌کند و چند تن از مدیران و عوامل فدراسیون هم به همراه کاروان تیم ملی راهی اردو می‌شوند تا آب و هوایی عوض کنند!

به نظر می‌رسد تغییرات عمده مدیریتی در فدراسیون فوتبال تأثیر چندانی بر مسیر حرکت فوتبال ایران نداشته و با این روند بعید است بتوانیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل رقبای تا دندان مسلح حرفی برای گفتن داشته باشیم. چیزی تا شروع مسابقات جام جهانی نمانده و برای تیمی که متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است باید اهمیت و ارزش بیشتری قائل شد.

مصطفی جلیلی

انتهای پیام/1100

منبع: میزان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220639

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.