تاریخ : 29 فروردین 3 01:37
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین رو به افزایش است

  • کد خبر : 221166
  • 01 مرداد 1 18:52
تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین رو به افزایش است
عبدالله دیدبان گفت: شهرستان قزوین در یک الی دو هفته گذشته با رشد قابل توجه موارد مثبت همراه بوده و تاکستان در میزان بروز افزایش داشته و فوتی نداشته است.

به گزارش خبرنگار سلامت شاخص،  در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ظهر امروز با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون در موج هفتم کرونا قرار داریم و این شرایط ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تزریق دز یادآور واکسن است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان قزوین به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی افزود: شهرستان بوئین‌زهرا در وضعیت نارنجی و پرخطر و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: آمار بستری‌ها در حال حاضر ۱۳۹ نفر است؛ طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در مراکز بستری شده و در این مدت  مورد فوتی نداشتیم، ۶ بیمار به دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور متصل هستند.

ابتلای بیش از دوهزار نفر به کرونا در قزوین

دیدبان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان قزوین بیش از ۵۲ هزار نفر بستری شدند، یادآور شد: بستری‌های فعلی در بخش آی.سی.یو ۱۹ نفر بوده که ۶ نفر از آنها بدحال و دو نفر در انتظار آی.سی.یو هستند؛ در حالی که از چند ماه گذشته شاهد چنین موردی نبودیم.

وی تصریح کرد: سویه جدید کرونا ریه را درگیر نمی‌کند بلکه ارگان‌های دیگر بدن را درگیر می‌کند، براین اساس آمار مبتلایان احتمالی نسبت به سویه‌های قبلی کاهش یافته است.

این مسئول گفت: از ابتدای شیوع کرونا،موارد مثبت قطعی دو هزار و ۸۹۰ نفر بوده است؛ تامل در تعداد مبتلایان سویه جدید از اسفندماه سال گذشته نشان می‌دهد این تعداد مانند پیک‌های قبلی کرونا است.

آسترازنکا از سبد واکسیناسیون استان خارج شد

دیدبان ابراز کرد: تعداد بیماران سرپایی و پذیرش‌ها با پیک جدید کرونا، روند افزایشی دارد و در چهار هفته اخیر پیک کرونا رو به افزایش است.

وی اذعان کرد: از ابتدای پاندمی کرونا در استان قزوین، فوتی‌ها رشد آنچنانی نداشته است؛ طی چند روز گذشته یک مورد فوتی را در شهرستان البرز شاهد بودیم که درگیری جمعیت این شهرستان به کرونا افزایش یافته است.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان قزوین، بیشترین درصد فوتی‌ها به ترتیب مربوط شهرستان آوج، تاکستان و قزوین بوده است.

دیدبان ابراز کرد: نسبت موارد فوتی در گروه سنی ۵۰ الی ۵۹ سال  بیشتر و نسبت به میانگین کشور بالاتر بوده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین رو به افزایش است

وی اضافه کرد: شهرستان قزوین در یک الی دو هفته گذشته با رشد قابل توجه موارد مثبت همراه بوده و تاکستان در میزان بروز افزایش داشته و فوتی نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آمار واکسیناسیون پرداخت و گفت: براساس ابلاغیه ستاد کرونا، واکسن آسترازنکا از سبد واکسیناسیون کشور خارج شده و تعداد واکسن‌های موجود از این نوع واکسن، اهدایی بود.

دیدبان در پایان به آئین‌نامه برگزاری مراسمات مذهبی پرداخت و گفت: این مراسمات مانند گذشته ترجیحا در فضای باز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله واکسیناسیون و استفاده از ماسک برگزار می‌شود که البته شیوه‌ نامه‌های نهایی به زودی از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/1003/د

منبع: صبح قزوین

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221166

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.