تاریخ : 07 اردیبهشت 3 15:45
3
با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

اردوی جهادی خدمات رایگان دامپزشکی در قزوین برگزار می شود

  • کد خبر : 221502
  • 23 مرداد 1 10:36
اردوی جهادی خدمات رایگان دامپزشکی در قزوین برگزار می شود
خدمات رایگان دامپزشکی قزوین در منطقه کمتر برخوردار خشچال توسط ۱۵ اکیپ دامپزشکی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، سرهنگ امیرعلی حسینیانی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اظهارکرد:گروه جهادی سفیران معرفت سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اقدام به اعزام گروه های جهادی تخصصی در زمینه ی دامپزشکی تحت عنوان پویش (عهد خدمت) کرده است.
حسینیانی در ادامه افزود: در این طرح ۵۴ نیروی بسیجی متخصص در زمینه  دامپزشکی به مناطق کوهستانی و صعب العبور استان قزوین اعزام خواهند شد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:این طرح به مدت سه روز از تاریخ ۲۳ مرداد ماه تا ۲۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
رئیس بسیج سازندگی استان قزوین در رابطه با اقدامات دامپزشکی این طرح این چنین برشمرد: در این طرح اقداماتی همچون ویزیت، واکسیناسیون، درمان و سم پاشی به دام و طیور روستاییان و عشایر ارائه خواهد شد.
حسینیانی در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش های لازم جهت حفظ و نگهداری به دامداران و عشایر مستعد خدمت ارائه خواهدشد.
این مقام مسئول در آخر تاکیدکرد: پیش بینی می شود در این طرح ۱۲ هزار دام و طیور ویزیت و درمان شوند.

 

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان قزوین نیزدر این خصوص اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه ای مد ظله العالی و پیرو سیاستهای تعیین شده توسط معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی، اداره کل دامپزشکی استان قزوین با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان بسیج عشایری، اداره امور عشایر و بسیج ادارات، بسیج جامعه کشاورزی وگروه جهادی سفیران معرفت اقدام به ارائه خدمات رایگان در منطقه نیازمند حمایت خشچال خواهد کرد.
دکتر مهدی جلوخانی تشریح کرد: ۱۵ اکیپ شامل تشخیص و درمان، واکسیناسیون و سمپاشی، مشاوره و آموزش و ترویج به منطقه عزیمت شده و خدمات رسانی آغاز و ادامه خدمات رسانی پس از اقامت شبانه اکیپها در کمپهای پیش بینی شده، ادامه خواهد داشت.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در این طرح به بیش از ۱۰ هزار راس دام روستایی و عشایر منطقه خشچال خدمات دامپزشکی ارائه و برنامه های آموزشی و تدریجی و مشاوره ای برای کلیه دامداران منطقه اجرا شود .
این مقام مسئول تصریح کرد: در وهله اول شناسایی مناطق پر خطر از منظر بیماریهای دامی شناسایی و پس از اولویت بندی، به مرور زمان کلیه  مناطق نیازمند حمایت تحت پوشش این قرارگاه قرار گیرند.

انتهای پیام/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221502

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.