تاریخ : 01 اردیبهشت 3 03:08
3
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خبر داد

شناسایی هزار مورد مشکوک به آنفلوآنزا در آبیک

  • کد خبر : 222386
  • 03 آبان 1 15:32
شناسایی هزار مورد مشکوک به آنفلوآنزا در آبیک
علی علیجانی از شناسایی هزار بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، علی علیجانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا با اشاره به افزایش روزانه بیماران سرپایی در مراکز درمانی در این شهرستان اظهار کرد: در بیماری کرونا ما در سال‌های گذشته شاهد افزایش موارد بستری بودیم، ولی در بیماری آنفلوآنزا با افزایش مراجعات سرپایی روبه رو هستیم.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تنها در درمانگاه نبی‌اکرم شهر آبیک بیش از ۵۳۰ مورد ویزیت شده و در کل مراکز درمانی این عدد به بیش از یک هزار مورد در ۲۴ ساعت گذشته رسید.

این مسئول کمبود پزشک در بیمارستان شهدا و قطعی اینترنت را عامل شلوغی مراکز درمانی دانست و اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد مراجعات به درمانگاه نبی‌اکرم و رایگان بودن خدمات و دارو در این درمانگاه لازم است داروخانه این درمانگاه تأمین اجتماعی به صورت بیست و چهار ساعته و شبانه روزی به مردم خدمت‌رسانی کند.

علیجانی، کمبود پزشک و کمبود دارو را از دیگر موضوعات در پیک جدید آنفلوآنزا در شهرستان آبیک دانست و عنوان کرد: کمپین آموزش صحیح شست و شوی دست‌ها، لزوم استفاده از ماسک در محیط‌های سرپوشیده، تأمین صابون مایع در مراکز عمومی و فضا‌های آموزشی باید در اولویت قرار بگیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اضافه کرد: کارگران شرکت‌ها و کارخانجات باید از ماسک استفاده کنند و مردم نیز رای حضور در مراسمات مذهبی، نماز‌های یومیه و نماز جمعه باید از ماسک استفاده کنند و مسئولین مربوطه باید نسبت به فراهم کردن تهویه مناسب در محیط‌های سرپوشیده اقدام کنند.

علیجانی در پایان از واگذاری ۱۸۰ دز واکسن آنفلوآنزا به شهرستان آبیک خبر داد و گفت: بنا به جامعه هدف موجود اعم از مادران باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و جانبازان بیش از ۱۳۰ دز واکسن تا به امروز تزریق شده است.

انتهای پیام/1003/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222386

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.