تاریخ : 07 اردیبهشت 3 21:51
3
استاندار قزوین:

احیای دشت قزوین تنها مصوبه به جا مانده از سفر رهبری / پاک‌دستی و کارآمدی ملاک اصلی انتخاب مدیران اجرایی استان است

  • کد خبر : 223551
  • 12 بهمن 1 08:20
احیای دشت قزوین تنها مصوبه به جا مانده از سفر رهبری / پاک‌دستی و کارآمدی ملاک اصلی انتخاب مدیران اجرایی استان است
استاندار قزوین گفت:همه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قزوین اجرایی شده و تنها دستور بر زمین مانده ایشان، احیای دشت قزوین است که ایجاد بازار آب یکی از راهکارهایی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، محمدمهدی اعلایی در دیدار صمیمانه با مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های استان قزوین که در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برخی موضوعات را در زمان استقرار در استان از طریق مشورت و تحقیق به عنوان اولویت‌های استان قرار دادیم و برخی مسائل هم جزو امور جاری است. 

وی افزود: موضوع آب به عنوان عامل توسعه استان یکی از دغدغه‌های اصلی من است که بسیاری از مسائل زیستی مردم وابسته به آن بوده و قابلیت ارزش‌آفرینی دارد. 

استاندار قزوین اضافه کرد: ۸۸درصد از آب مصرفی استان در حوزه کشاورزی است، رتبه چهارم در تولید غذای کشور را داریم و از این جهت مدیریت آب را به عنوان مسئله مهم در قزوین می‌دانیم. 

این مسئول گفت: بازار آب در استان شکل گرفته و در دست اجرا است، قابلیت معامله آب در داخل بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری وجود دارد و سبب ثروت‌آفرینی برای خود کشاورزان شده و موجب جذب سرمایه‌گذار می‌شود. 

احیای دشت قزوین تنها مصوبه به جا مانده از سفر رهبری است

اعلایی ابراز کرد: همه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قزوین اجرایی شده و تنها دستور بر زمین مانده ایشان، احیای دشت قزوین است که ایجاد بازار آب یکی از راهکارهایی است که موجب بهره‌وری آب استحصالی از دشت قزوین می‌شود. 

وی تصریح کرد: موضوع دوم در استان تفکیک وظایف و برنامه‌‌ریزی جدید است تا استان قزوین با قابلیت‌هایی که دارد با یک برنامه مشخص و مربوط به هر دستگاه، مسیر پیشرفت را طی کند. 

استاندار قزوین گفت: مشکل آب آبیک در مرحله تبدیل به یک بحران بود که با اجرای این پروژه سبب گره‌گشایی از مسائل جدی مردم شد. 

این مسئول عنوان کرد: اراضی زیاران به دلیل ممانعت در ساخت‌وساز در آستانه یک بحران بود که امروز مشکل آن حل شده و اراضی عظیمیه و اندیشه هم از این دست موضوعات بود که با ورود جدی معاون عمرانی به نتایج خوبی ختم شد. 

اعلایی افزود: تصمیمات در انتصابات ممکن است مورد نقد قرار بگیرد اما شاخصه اصلی ما در انتصاب مدیران استان، انتخاب بهترین‌ها از بین ظرفیت‌های موجود بوده، البته سلامت و پاکدستی مدیران در کنار کارآمدی آنها مورد توجه است.

ممکن است برخی انتصابات اشتباه باشد

استاندار قزوین یادآور شد: بدون شک ممکن است در مسیر انتصابات اشتباهاتی هم اتفاقاتی بیفتد و بنا بر اقتضای شرایط، تغییراتی ایجاد شود، میز مدیریت برای هیچکس هم دائمی نیست و اگر اهداف ما در راستای منافع مردم نباشد باید جابجا شویم. 

این مسئول ابراز کرد: دستور ویژه به دستگاه‌های اجرایی استان دادم که مدیران در معرض دسترسی اصحاب رسانه قرار بگیرند و اگر رسانه‌ها فکر می‌کنند که نقطه‌های مخفی وجود دارد، بیان کنند. 

اعلایی بیان کرد: مطالب رسانه‌های استان را مطالعه کرده و در جریان امور قرار می‌گیرم و در خصوص هیچکدام از رسانه‌ها برخورد سختگیرانه نداریم و تا زمانی که منافع مردم به خطر نیفتد با این رویکرد پیش می‌رویم.

اهل باج دادن به برخی رسانه‌ها نیستیم 

وی تاکید کرد: رسانه هم مانند سایر مشاغل باید تدبیر معیشت و زیست خود را داشته باشند و البته اگر درخواستی دارند بیان کنند قطعا پاسخ خواهیم داد اما من و مدیرانم اهل باج دادن به هیچ رسانه‌ای که قصد سوء‌استفاده دارد، نیستیم و در برابر تخریب‌ها هم احساس ضعف نداریم چون برخی هستند که در پشت پرده و در فضای مجازی طور دیگری با ما صحبت می‌کنند و در مقابل رفتار دیگری دارند. 

استاندار قزوین درباره وضعیت آلودگی هوای قزوین گفت: نیروگاه از موضوعات مهم در آلودگی استان است اما باتوجه به شرایطی که داریم در تمام نیروگاه‌های کشور مازوت سوزانده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: نیروگاه شهیدرجایی هم ۴ درصد از برق کشور را تولید می‌کند اما با ورودی که داشتیم فعلا دو تا از خطوط تولید برق نیروگاه را از چرخه خارج کردیم؛ همچنین درحال حاضر شرایط فیلتراسیون را هم نداریم چون به اعتبارات میلیاردی نیاز دارد.  

وی بیان کرد: خودروهای درون استانی و عبوری از استان هم موجب افزایش آلایندگی می‌شود و این مشکل ملی است که نیاز به برنامه‌ریزی کلان دارد.

هیچ مدیری از نظارت مصون نیست

استاندار قزوین گفت: هیچ مدیری در دولت مردمی سیزدهم مصون از پیگیری در خصوص تخلفات خود و بستگانش نیست و با هیچکس در این باره تعارف نداریم. 

این مسئول درباره انتصاب مدیران زن در استان گفت: قزوین جزو استان‌های برتر در انتخاب مدیران خانم است و در حال حاضر بانوان مدیر ما در مناصب مهم اجرایی حضور دارند که بسیار موفق عمل کرده‌اند. 

اعلایی خاطرنشان کرد: عده‌ای امروز در فضای مجازی با اعلام وکالت به شخص معلوم‌الحال، می‌خواهند آینده خود را به دشمنان بسپارند در حالی که این نقشه‌های شوم دشمن هیچگاه به ثمر نخواهد رسید و ما موظف هستیم که هوشیاری خود را نسبت به دشمنان حفظ کنیم و تا به امروز هم تلاش کردیم نوع مواجهه ما با این نقشه‌های دشمن هوشمندانه باشد. 

انتهای پیام/ ۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223551

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.