تاریخ : 07 اردیبهشت 3 05:06
3
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبر داد:

توزیع 174 سری جهیزیه به زوج های جوان در دهه فجر

  • کد خبر : 223596
  • 17 بهمن 1 18:54
توزیع 174 سری جهیزیه به زوج های جوان در دهه فجر
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی 10 ماهه سال جاری ۶۴۷ سری جهیزیه با ارزش ۱۶میلیارد تومان به نوعروسان اهدا شد و 174 سری جدید هم در ایام دهه فجر بین خانواده‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ظهر امروز در نشست کمیته همیاری که با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شد، اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام (ره) از نظر اشتغال و مسکن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: ۳۱ هزار و۳۸۶ خانواده با جمعیتی بالغ بر ۵۹ هزار نفر تحت حمایت‌های سازمان کمیته امداد استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در خصوص فعالیت‌های افزایش جمعیت و فرزندآوری بیان کرد: طی 10 ماهه سال جاری ۶۴۷ سری جهیزیه با ارزش ۱۶میلیارد تومان به نوعروسان اهدا شد و 174 سری جدید هم در ایام دهه فجر بین خانواده‌ها توزیع می‌شود.

ظاهری عنوان کرد: در بحث تامین لوازم ضروری زندگی که یکی از مایحتاج مهم خانواده‌ها است نیز تاکنون 3 هزار و 4 دستگاه لوازم خانگی ضروری به خانواده‌ها اهدا شد که در دهه مبارکه فجر نیز چندین دستگاه یخچال و تلویزیون بین خانواده‌ها توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان تامین اجتماعی منعقد کردیم برای بانوان سرپرست خانواری که 45 تا 55 سال سن دارند، حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود تا بتوانند از خدمات حمایتی و مستمری تامین اجتماعی برخوردار شوند که در این زمینه یکهزار و 133 زن سرپرست خانوار در استان مشمول این طرح شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اذعان کرد: ماهیانه 500 هزار تومان برای 4 هزار و 560 خانواده بر اساس اجاره نامه‌ای که ارائه داده‌اند، اجاره پرداخت می‌شود.

17 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند

ظاهری  با اشاره به اینکه 17 هزار زن سرپرست خانوار در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند، ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 226 نفر از خدمات تور مشهد مقدس که توسط خیرین حمایت شده نیز برخوردار شدند.

 

وی با اشاره به پرداخت وام‌های کارگشایی و قرض‌الحسنه ابراز کرد: طی 10 ماهه سال جاری 808 فقره وام ودیعه مسکن به ارزش بالغ بر 21 میلیارد تومان و 133 فقره وام دانشجویی بالغ بر یک میلیارد و 85 میلیون تومان پرداخت کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: طی یک سال گذشته 4 هزار و 200 فرصت شغلی ایجاد شد اما در 10 ماهه سال جاری به پنج هزار فرصت شغلی افزایش یافته است.

ظاهری اضافه کرد: همچنین در 10 ماهه سال جاری 270 میلیارد تومان تسهیلات بانکی بانک قرض‌الحسنه پرداخت شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل 150 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: در راستای اشتغال گام‌های خوبی برداشته شده به طوری که در بحث‌های آموزش و مهارت‌آموزی بالغ بر پنج هزار نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند .

260 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه کل مشارکت‌های مردمی در 10 ماهه سال جاری 178 میلیارد تومان بوده است، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سازمان بسیج منعقد کردیم چهاردهم اسفندماه سال جاری 260 واحد مسکونی تکمیل و به مددجویان تحویل خواهد شد.

ظاهری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای ساخت مسکن ملی 800 واحد را در برنامه دولت تقبل کرده که امیدواریم در سال آتی این امر صورت گیرد.

وی اذعان کرد: از محل سفر ریاست جمهوری به استان، لوله‌کشی گاز 600 واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون حدود 260 واحد لوله‌کشی شده است.

انتهای پیام/1003

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223596

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.