تاریخ : 10 فروردین 3 03:48
3
بلیت نوروزی:

بلیت نوروزی با بیش از 2 برابر افزایش قیمت فروش رفت

  • کد خبر : 223849
  • 21 اسفند 1 15:18
بلیت نوروزی با بیش از 2 برابر افزایش قیمت فروش رفت
اواخر دی ماه امسال شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند که با افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما موافقت شده اما بلافاصله ستاد تنظیم بازار ...

به گزارش شاخص: اواخر دی ماه امسال شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند که با افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما موافقت شده اما بلافاصله ستاد تنظیم بازار این موضوع را رد و اعلام کرد فعلا افزایش قیمتی برای بلیت هواپیما اعمال نمی‌شود. هر چند شرکت‌های هواپیمایی به رد مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری معترض بودند اما به طور قانونی افزایش نرخ بلیت لغو شد.

اما پس از دستور لغو افزایش نرخ بلیت هواپیما، افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه پیدا کرد و حتی بیشتر از 30 درصد هم قیمت‌ها بالا رفت. شرکت‌های هواپیمایی هم مدعی هستند که این افزایش قیمت از سوی چارتر کنندگان اعمال می‌شود و شرکت‌ها بلیت‌ها را با همان قیمت مصوب به آژانس‌ها و چارترکنندگان می‌فروشند و آژانس‌ها هستند که گرانفروشی می‌کنند.

البته رییس سازمان هواپیمایی به ایلنا اعلام کرد که افزایش قیمت چه از سوی ایرلاین‌ها انجام شود چه از سوی چارترکنندگان و آژانس‌های مسافرتی، تخلف است و سازمان هواپیمایی این تخلف را پیگیری می‌کند. البته وزیر راه و شهرسازی، دادستانی، تعزیرات و ستاد تنظیم بازار هم بارها به گرانفروشان تذکر داده‌اند و اخیرا «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که اجازه افزایش قیمت بلیت در شقوق حمل و نقل برای ایام نوروز را نمی‌دهیم و بلیت ها بدون افزایش قیمت به فروش می‌روند اما در شرایط کمبود ناوگان هواپیمایی و نایاب بودن بلیت هواپیما به ویژه برای ایام عید نه تنها بازار سیاه فروش بلیت هواپیما کنترل شد بلکه افزایش قیمت‌ها بعضا تا بیش از دو برابر به فروش رفته و حتی با افزایش 100 درصدی بلیت هواپیما باز هم بلیت با این قیمت نایاب است و از چند هفته مانده به تعطیلات عید تمام بلیت‌های گران هم به فروش رفته‌اند.

در حالیکه نرخ مصوب بلیت تهران- کیش در بیشترین حالت یک میلیون و 359 هزار تومان است اما بلیت هواپیما برای این مسیر تا 3 میلیون و 500 هزار تومان هم به فروش رفته است. همچنین بلیت یک میلیون و 303 هزار تومان مسیر تهران – قشم با نرخ  دو میلیون و چهارصد هزار تومان هم به فروش رفته و بلیت تهران- مشهد با قیمت مصوب یک میلیون و 19 هزار تومان را برای ایام عید به قیمت 2 میلیون و 300 هزار تومان فروخته‌اند.

سوالی که مطرح می‌شود این است که نهادهای نظارتی که در این روزها دائما از دستور برای ممنوعیت افزایش قیمت بلیت و کنترل بازار بلیت هواپیما را دارند؛ کجا هستند و چطور نظارت می‌کنند که این بلیت‌ها با بیش از دو برابر افزایش به فروش رفته‌اند و در شرایط انحصاری و نبود رقابت مردم هم چاره و گزینه‌ای جز خرید همین بلیت های گران را ندارند.  

انتهای پیام/1900

منبع: ایران جیب

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223849

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.