تاریخ : 08 اردیبهشت 3 19:57
3
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

با هنجار شکنان در ماه مبارک رمضان برخورد می‌شود

  • کد خبر : 225547
  • 21 اسفند 2 17:08
با هنجار شکنان در ماه مبارک رمضان برخورد می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ضمن هشدار به افرادی که حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نمی کنند، با هنجارشکنان ماه مبارک رمضان برخورد قانونیقانونی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، حسین رجبی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم رعایت حرمت این ماه عزیز، اظهار کرد: فریضه روزه یکی از واجبات دین مبین اسلام است و با توجه به اصل هشتم قانون اساسی و تکالیف مقرر در آیین دادرسی کیفری، روزه خواری حرام و ممنوع بوده و طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی نیز مجازات هایی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی روزه خواری کرده و تظاهر به عمل حرام کنند، در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: با التفات به لزوم اهتمام بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حفظ شعائر دینی به منظور جلوگیری از هتک حرمت و روزه خواری در ملاء عام و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری های اجتماعی، دستورالعمل های لازم به کلیه مراجع انتظامی و دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
دادستان قزوین تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز و جهت حفظ حرمت این ماه مقرر شد با هماهنگی های صورت گرفته توسط اصناف و اماکن عمومی، مراکز ویژه ای جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی در سطح استان تعیین شود.
رجبی با بیان اینکه اتومبیل افراد حریم خصوص تلقى نمی شود و تظاهر به روزه خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود، گفت: پلیس اماکن عمومی ضمن نظارت بر مراکز فروش مواد غذایی در سطح شهرها به ویژه در پایانه های حمل و نقل، رویکرد اصلی خود را آموزش، تذکر و ارشاد قانونی قرار داده و در صورت عدم تاثیر اقدامات پیشگیرانه موظف به برخورد مناسب قانونی با حفظ کرامت انسانی می باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در خصوص روزه خواری، شعبات ویژه در دادسرا تعیین و گزارشها در ساعات غیر اداری نیز به نظر قضات کشیک ارسال خواهد شد.
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225547

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.