تاریخ : 09 اردیبهشت 3 18:23
3
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی قزوین خبرداد:

برگزاری 39 عنوان نمایشگاه عمومی و تخصصی در سال آینده

  • کد خبر : 225548
  • 21 اسفند 2 14:13
برگزاری 39 عنوان نمایشگاه عمومی و تخصصی در سال آینده
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی قزوین گفت: برای سال آینده تاکنون ۳۹ عنوان نمایشگاه پیش‌بینی شده که ۲۲ عنوان آن تخصصی و ۱۷ عنوان عمومی و بازرگانی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، احمد خورگامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که دوشنبه ظهر در سالن اجتماعات شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۴۸ عنوان نمایشگاه را برگزار کردیم که این تعداد در سال 1401به میزان 37 عنوان نمایشگاه بود.
 
وی افزود: برگزاری این 37 عنوان نمایشگاه در نوع خودش یک رکورد بود که امسال با تلاش‌های صوت گرفته توانستیم رکورد سال گذشته را شکسته و ۴۸ نمایشگاه با عناوین مختلف برگزار کنیم.
 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین بیان کرد: از ۴۸ عنوان نمایشگاه امسال تعداد ۲۴ عنوان با رویکرد بازرگانی و فروش و به صورت عمومی و ۲۴ عنوان نمایشگاه هم تخصصی بوده است.
 
وی ادامه داد: امسال ۱۰ عنوان نمایشگاه شامل؛ چهار نمایشگاه عمومی و شش عنوان تخصصی برای اولین بار در سطح استان برگزار شد.
 
خورگامی یادآور شد: نمایشگاه‌هایی همچون عشایری و روستایی، صنعت مالی، آرد و نان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، برندهای برتر، دوچرخه و موتورسیکلت، هتل و تالارهای پذیرایی، تعاون و عفاف و حجاب امسال برگزار شد و با استقبال شهروندان همراه شد.
 
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به عنوان مهمترین رویداد نمایشگاه‌های بین‌المللی در سال جاری بیان کرد: در این رویداد با همکاری اتاق بازرگانی میزبان چند هیئت تجاری خارجی بودیم و همچنین در نمایشگاه فرصت‌های صادراتی که تمرکزش بر روی اقلیم کردستان عراق بود، در استان میزبان ۱۲ تاجر عراقی بودیم.
 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طی این نمایشگاه در توافق چند جانبه ما با اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی از چند شرکت بازدید شد و موانع صادراتی برخی را برطرف و به چند شرکت کمک کردیم در اربیل عراق دفتر تاسیس کنند.
 
وی ادامه داد: امسال همچنین نمایشگاه کاشی و سرامیک را برای اولین بار برگزار کردیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت و با حضور سفیر ویتنام افتتاح شد.
 
برگزاری ۳۹ عنوان نمایشگاه عمومی و تخصصی در سال آینده در قزوین
 
خورگامی افزود: برای سال آینده تاکنون ۳۹ عنوان نمایشگاه پیش‌بینی شده که ۲۲ عنوان آن تخصصی و ۱۷ عنوان عمومی و بازرگانی خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: در سال 1403 تعداد دو عنوان نمایشگاه شامل: صنعت شیشه و کانی‌های غیرفلزی و نمایشگاه نساجی برای اولین بار برگزار خواهند شد.

 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین با بیان اینکه در موضوع کیفیت نمایشگاه‌ها اقدامات جدی صورت گرفته و مقرر شد که نمایشگاه فرصت‌های صادراتی توسط اتاق بازرگانی و نمایشگاه صنعت با تصدی‌گری شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شود.
 
خورگامی بیان کرد: در سال آینده برای برگزاری نمایشگاه فرش دستباف یک برنامه جدی داشته و نمایشگاه روستایی و عشایری که از نمایشگاه‌های مورد اقبال بود؛ مجدداً با کمک مدیرکل عشایر و روستایی  استانداری  برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه رکورد بیشترین بازدیدکننده در نمایشگاه گل و گیاه شکسته شد، افزود: در نظر داریم از ابتدای سال 1403 سیستم ریجستری را فعال کرده تا تعداد بازدیدکنندگان مشخص شود و میزان استقبال از نمایشگاه‌ها مورد رصد قرار گیرد.

سایت جدید نمایشگاه احداث می‌شود

خورگامی با اشاره به اینکه فضای نمایشگاه فعلی جوابگوی نیازهای شهروندان نیست، بیان کرد: مدتی است که پیگیر احداث سایت جدید هستیم و در این راستا با قطعه زمینی به مساحت هفت هکتار در شمال اتوبان روبروی ورزشگاه سردار آزادگان توافق شده و به زودی مراحل واگذاری در اردیبهشت ماه انجام می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت بسیار، امروز کوچکترین سایت نمایشگاهی کشور را دارا هستیم که باید برای توسعه آن اقدامی کرد؛ در سایت جدید فضای مهد کودک، رستوران، پارکینگ، بازیگاه، سالن آمفی تئاتر و چهار سالن سرپوشیده هم طراحی شده تا شهروندان با آرامش بیشتری بتوانند از نمایشگاه استفاده کنند.
 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین با بیان اینکه احداث نمایشگاه جدید دوهزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، تصریح کرد: تاکنون زمین سایت به مرحله کارشناسی رفته و تغییر کاربری با رویکرد نمایشگاهی در حال انجام است.

وی افزود: آمادگی راه‌اندازی غرفه رسانه را در فضای نمایشگاه و در خلال برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی داریم و در این خصوص چندین بار هم اقدام کردیم و اگر خانه مطبوعات وارد مشارکت شود آماده همکاری هستیم تا در این غرفه فعال شود.

خورگامی در پایان گفت: تمام تلاش ما این است در برگزاری نمایشگاه‌ها از مجریان بومی استفاده کنیم، هرچند برای برگزاری برخی نمایشگاه‌ها برای بهبود کیفیت نیاز داریم که از مجریان بزرگ کشوری نیز در برگزار نمایشگاه استفاده کنیم، در سال آینده دو نمایشگاه گل و گیاه و صنعت ساختمان با مجریان قوی برپا خواهد شد.
 
انتهای خبر/2001
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225548

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.