تاریخ : 08 اردیبهشت 3 19:22
3
فرمانده انتظامی استان قزوین:

بيش از ۲۴۴ هزار عدد مواد محترقه در قزوين کشف شد

  • کد خبر : 225550
  • 22 اسفند 2 10:55
بيش از ۲۴۴ هزار عدد مواد محترقه در قزوين کشف شد
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به برخورد قاطع پليس با هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال از افزايش ۴۰ درصدی کشفيات مواد محترقه و کشف ۲۴۴ هزار عدد ماده محترقه در اين استان خبر داد.

به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار علی ابراهيمی گفت: متاسفانه هرساله در روزهاي منتهي به آغاز سال نو، روزهايي سخت و دلهره‌آور براي بعضي از خانواده‌ها رقم مي‌خورد، روزهايي که يادآور حوادث تلخ و ناگواري براي برخي از خانواده‌هاست و در آستانه سال جديد شادي و نشاط آنان را به غم و اندوه تبديل کرده است.

وي افزود: عليرغم اقدام‌های پيشگيرانه، باز هم شاهد حوادث ناخوشايندي از سوي هنجارشکناني هستيم که سالمندان و خردسالان نيز قرباني رفتارهاي ناهنجار از سوي آنان مي‌شوند.

فرمانده انتظامي استان قزوين تصريح کرد: در برخورد با اقدامات نامتعارف در چهارشنبه آخر سال که امروزه به صورت يک ناهنجار اجتماعي در جامعه نمود پيدا کرده است ، پليس عليرغم اقدامات پيشگيرانه و فرهنگي ،اقدامات گسترده‌اي را با اجراي طرح‌هاي انتظامي و عملياتي در دستور کار خود دارد.


ابراهیمی با تاکيد بر رويکرد محله محوري و کوچه‌محوري با حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان در اجراي اين مراسم، اظهار کرد: پليس هيچگاه مخالف شادي و نشاط مردم نيست و بر همين اساس از جوانان و نوجوانان عزيز انتظار مي‌رود، با اشتباهات خود، اندوه و ماتم را جايگزين شادي آغاز سال نو نكنند.


اين مقام ارشد انتظامي استان با اشاره به ماده 618 قانون مجازات اسلامي، گفت: با کساني که بخواهند به بهانه برگزاري مراسم چهارشنبه سوري امنيت و آرامش مردم را به مخاطره بياندازند به شدت برخورد خواهد شد و ضمن توقيف خودروهاي متخلف در اين راستا، طي هماهنگي‌هاي صورت گرفته با مراجع قضائي اين افراد تا پايان تعطيلات نوروزي در بازداشت پليس قرار خواهند گرفت.


وي با اشاره به افزايش 40 درصدي کشف مواد محترقه از کشف بيش از 244 هزار و 772 عدد ماده محترقه در اين استان خبر داد و افزود: 2 نفر از عاملان و توزيع کنندگان مواد محترقه که با مقاصد سودجويانه و گاها ناآگاهي از عواقب اين شادي کاذب در استان فعاليت مي‌کردند نيز دستگير و به مرجع قضائي معرفي شدند.


فرمانده انتظامي استان قزوين با توصيه به شهروندان براي کنترل فرزندان خود از آنان خواست: احترام به حقوق همنوعان خود را فراموش نکرده و رفتارهاي پرخطر را تفريح به شمار نياورند تا به خاطر لحظه اي شادي و هيجان کاذب،حادثه اي ناگوار را براي خود و ديگران رقم نزنند و يا کودکي را تا آخر عمر از ديدن زيبايي‌ها محروم کنند.


ابراهيمي در خاتمه خط قرمز پليس در چهارشنبه آخرسال را امنيت و آسايش براي همه مردم برشمرد و به افرادي که بخواهند با رفتارهاي نامتعارف موجب سلب آرامش مردم شوند هشدار داد: به هيجاني که حسرت در کمين آن است، نزديک نشوند و وحشت ديگران را دستمايه شادي خود قرار نداده و نگذارند، ايام بهار خاطره اي اندوهبار را برايشان تداعي کند.


ماده 618 قانون مجازات اسلامي: هرگونه هياهو، جنجال، حرکات غير متعارف يا تعرض به افراد که موجب اخلال در نظم و آرامش عمومي يا بازداشتن مردم از کسب و کار شود جرم محسوب مي‌شود.

انتهای خبر/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225550

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.