تاریخ : 08 اردیبهشت 3 13:51
3
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

طرح قرآنی مسطورا در قزوین اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 225553
  • 24 اسفند 2 10:09
طرح قرآنی مسطورا در قزوین اجرایی می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» توسط اداره تبلیغات اسلامی در راستای جهاد تبیین برای توده‌های مردم همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر دیروز در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به طرح ملی «مسطورا» اظهار کرد: طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» توسط اداره تبلیغات اسلامی در راستای جهاد تبیین برای توده‌های مردم همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
وی افزود: بر اساس این طرح 150 فراز از آیات قرآن در طی سه سال برای عموم مردم بازگو می‌شود، در ماه رمضان رمضان خواندن، انس گرفتن، حفظ کردن و عمل کردن به مفاهیم 30 آیه در ماه مبارک رمضان در دستور کار است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای گفتمان‌سازی مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری و افکار رایج بین توده‌های مردم، مفاهیم قرآنی، باید به ادبیات گفتمانی تمامی اقشار جامعه تبدیل شود.
 
وی ادامه داد: مخاطبین این طرح بزرگ جامعه مبلغین، ائمه جمعه و جماعات، فعالان قرآنی، کنشگران اجتماعی، نخبگان، جوانان و نوجوانان و عموم مردم هستند.
 
پورآرین این طرح در چهار سطح برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای این طرح در کنار جریان‌های مردمی، از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی شامل حوزه‌های علمیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها استفاده می‌شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: تولیداتی از جمله کلیپ‌هایی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات قرآن، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان و ویژه برنامه‌های فرهنگی توسط گروه‌های رسانه‌ای در محور این فرازها دیده شده است.
 
وی ادامه داد: حضور در مساجد و هیات‌ها و سخنرانی‌، برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن، جلسات جزء‌خوانی قران کریم، برگزاری مسابقات، سخنرانی‌ شب‌های قدر از جمله برنامه‌هایی است که در قالب گفتمان «زندگی با آیه‌ها» و در قالب طرح ملی «مسطورا» پیش‌بینی شده است.



پورآرین خاطرنشان کرد: در مرحله گفتمان‌سازی که مرحله اول طرح مسطورا است، کتاب مسطورا ویژه اقشار مختلف نوجوانان، کودکان، کنشگران «طلّاب حوزه‌های علمیه، معلمان و فعالان فرهنگی» و عموم مردم تدوین شده است.

فعالیت 150 مبلغ در ماه مبارک رمضان در استان قزوین
 
وی افزود:همچنین تدوین کتابچه حفظ و کلیپ‌های آموزشی با تمرکز بر 30 فراز قرآنی تحت عنوان طرح «مسطورا» و و برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی در سطح ملی و استانی پیش‌بینی شده است.
 
این مدیر فرهنگی تاکید کرد: تعداد 150 مبلغ قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان در سطح روستاها و شهرهای استان مستقر خواهند شد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه خط محتوایی طرح مسطورا جهاد تبیین است،  تصریح کرد: طرح مسطورا برگرفته از سیر ساختاری ارزشمند و مبنایی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است و در آن از گفتمان امامین انقلاب و علامه طباطبایی و  شهید مطهری استفاده شده است.
 
وی با اشاره به مراحل چهارگانه طرح مسطورا اظهار کرد: گام اول گفتمان‌سازی، گام دوم ایجاد انس با مفاهیم آیات، گام سوم حفظ کردن و گام چهارم ایجاد فرهنگ کنشگری است و محور این طرح آیاتی است که روی مسائل اعتقادی مردم تاکید داشته و در زندگی و مسائل مبتلا به انسان دخیل است و با طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مطابقت دارد.
 
پورآرین تاکید کرد: جامعه هدف این طرح در سطح ملی در مرحله گفتمان سازی برای 30 میلیون نفر و در سطح استانی 75 هزار نفر، در مرحله انس با مفاهیم در سطح ملی پنج میلیون نفر و در استان 20 هزار نفر خواهد بود.
 
وی افزود: در مرحله حفظ آیات در سطح کشور برای 15 میلیون نفر و در استان برای پنج هزار نفر و در مرحله آخر« کنشگری» در سطح کشوری برای 200 هزار نفر و در استان برای 2 هزار نفر هدف گذاری شده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح ملی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شروع شده است گفت: علاقمندان برای شرکت در طرح ملی مسطورا باید عدد پنج را به ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.
 
 انتهای خبر/2001
 
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225553

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.