تاریخ : 08 اردیبهشت 3 10:16
3
فرمانده انتظامی استان قزوین:

870 پرونده در پلیس امنیت اقتصادی استان تشکیل شد

  • کد خبر : 225554
  • 24 اسفند 2 10:26
870 پرونده در پلیس امنیت اقتصادی استان تشکیل شد
فرمانده نیروی انتظامی قزوین گفت: کل پرونده‌های صادره در پلیس اقتصادی استان 870 فقره به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، سردار علی ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که ظهر امروز در سالن جلسات شهید حق‌شناس فرماندهی فراجای استان برگزار شد، اظهار کرد: شعار پلیس در نوروز ۱۴۰۳ «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد یک ساله مجموعه پلیس قزوین در سال ۱۴۰۲ افزود: طی سال جاری سعی کردیم کیفیت و سرعت در خدمت‌رسانی را در اولویت خود قرار دادیم و تامین امنیت برای مردم و مقابله قاطع با ناامنی‌های اجتماعی در دستور کار پلیس بوده است‌.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با تردد ۳۱۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۵۹۸ خودرو در محورهای مواصلاتی استان طی سال جاری با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

این مسئول عنوان کرد:برای کاهش تصادفات جاده‌ای ۴۰ تیم در محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان حضور دارند و در کنار آن هم ۳۰ تیم از گروه‌های جهادی استان حضور دارند و سعی کردیم در ۳۶ نقطه پرتردد و حساس هم حضور محسوس پلیس راه را داشته باشیم.

وی بیان کرد: در تصادفات درون‌شهری ۵۲ نفر فوتب را داشتیم که ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده و تصادفات خسارتی نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

ابراهیمی یادآور شد: مرکز آموزش رانندگی ویژه بانوان را در قزوین افتتاح کردیم که صفر تا صد کار توسط بانوان انجام می‌شود. همچنین مرکز ثبت پلاک هم در استان افتتاح شد که کمتر از یک ساعت کار ثبت پلاک را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در سال 1402 بالغ بر 3 تُن و 612 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان قزوین کشف و در این رابطه 3 هزار و 700 نفر در بحث توزیع، حمل و نگهداری مواد مخدر در استان دستگیر شدند و هشت باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم منهدم شد.


هزار و 800 معتاد در استان جمع‌آوری شد

این مسئول تصریح کرد: هزار و 800 معتاد در استان جمع‌آوری شد که هزار و 400 نفر آنها معتاد متجاهر بودند که به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

ابراهیمی افزود: بیش از هزار مورد طرح‌های پاک‌سازی و مبارزه با خرده‌فروشان و امنیت اجتماعی و جمع‌آوری معتادان در استان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 100 دستگاه خودرو در زمینه مواد مخدر توقیف شد که رشد 13 درصدی را در پی داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به تشکلی 4 هزار و 850 مورد پرونده قضائی در سال جاری گفت: از اول سال 1402 تا کنون در موضوعات مختلف 19 هزار و 40 نفر متهم در استان دستگیر شدند که 6 هزار و 300 نفر مربوط به سارقین بوده است.

این مسئول با بیان اینکه 59 باند سارقین در استان قزوین کشف شده است، اذعان کرد: کسانی که بیش از سه مرتبه ارتکاب جرم سرقت دارند و دستگیر شدند با شرط پابند الکترونیک آزاد می‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: طی سال جاری 403 مورد کشف جرم جعل و 740 مورد کشف کلاهبرداری در استان قزوین داشتیم.

وی عنوان کرد: بالغ بر 742 هزار و 633 تماس با مرکز 110 پلیس قزوین داشتیم که از این تعداد 275 هزار و 630 مورد عملیاتی شده است؛ به طور میانگین 2 هزار و 200 مورد تماس با مرکز 110 داریم.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: 2 هزار و 56 فقره پرونده قضائی در حوزه جرائم اینترنتی به پلیس فتا ارجاع شد که هزار و 919 مورد کشف و دستگیر و تحویل داده شدند و 148 مورد هم مجرمان اینترنتی شناسایی شدند.

این مسئول ابراز کرد: 20 مورد تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شد و تعدادی هم در دست پیگیری است.



بیش از 4 هزار میلیارد پرونده اقتصادی در استان قزوین تشکیل شد

وی بیان کرد: در پلیس امنیت اقتصادی استان به 9 فقره پرونده شرکت‌های خودرویی کثیرالشاکی رسیدگی شده که 4 هزار و 224 میلیارد جذب سرمایه انجام شده است و این شرکت‌ها 11 هزار و 250 نفر شاکی داشتند.

ابراهیمی عنوان کرد: در سال جاری با افزایش 267 درصدی قاچاق و افزایش 97 درصدی خودروهای شوتی را داشتیم که 94 دستگاه خودرو در این زمینه توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: کل پرونده‌های صادره در پلیس اقتصادی استان 870 فقره به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

این مسئول یادآور شد: در سال جاری 209 هزار و 974 نفر به کلانتری و پاسگاه‌های استان مراجعه کردند که 74 هزار و 381 مورد تشکیل پرونده شد و 28 هزار مورد به مراکز مشاوره ارجاع و 16 هزار مورد هم مصالحه شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 39 نفر از ارازل و اوباش در استان دستگیر شدند و در این زمینه با هر کسی که بخواهد مخل آسایش مردم باشد برخورد قاطع خواهیم داشت.

ابراهیمی در پایان از صدور 60 هزار جلد گذرنامه از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

انتهای خبر/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225554

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.