تاریخ : 13 اردیبهشت 3 01:19
3
معاون عمرانی استاندار قزوین:

شهرک چرم سازی به شهرک صنعتی تبدیل می‌شود/ 30درصد از صادرات صنعتی استان در این نقطه اتفاق می‌افتد

  • کد خبر : 212056
  • 12 اسفند 99 14:27
شهرک چرم سازی به شهرک صنعتی تبدیل می‌شود/ 30درصد از صادرات صنعتی استان در این نقطه اتفاق می‌افتد
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: بنا بر گزارشات ارائه شده توسط این شرکت‌ها نیز 30 درصد از صادرات صنعتی استان در شهرک چرم سازی قزوین اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، علی فرخزاد در نشست ساماندهی شهرک چرم سازی که ظهر امروز در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یک محدوده 100 هکتاری در منتهی الیه جنوب شرقی استان وجود دارد که به عنوان منطقه چرم سازی محسوب می‌شود.

وی افزود: برای بخشی از این محدوده در سال 74 مجوزهایی گرفته شده که اکنون مشغول خدمات‌دهی و تولید هستند و بنا بر گزارشات ارائه شده توسط این شرکت‌ها نیز 30 درصد از صادرات صنعتی استان در این نقطه اتفاق می‌افتد.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: در این خصوص مشکلاتی از قبیل زیست محیطی و ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از محدوده مشخص شده، وجود دارد که 11 واحد ساخته شده و در حال بهربرداری هستند که این واحدها نیاز به خدماتی مانند آب، برق و گاز دارند و اکنون با مشکلات مواجه شده‌اند.

حبیبی تاکید کرد: باید این محدوده ساماندهی شود و برای متقاضیان جدیدی که درباره موضوع تصفیه روغن و هیدروکربن‌ها مراجعه و تمایل دارند که در این بخش سرمایه گذاری کنند، جلسات مختلفی تشکیل شده است و مقرر شد که در بحث مدیریتی و اجرایی این مجموعه برنامه‌ریزی وجود داشته باشد.

صنایع چرم برای استان ارزآور است

این مقام مسئول عنوان کرد: متاسفانه در سنوات گذشته برای برخی از این واحدها حکم تخریب از سوی مرجع قضایی اعلام شد که این موضوع در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال مطرح شده است که در راستای حمایت از تولید و بنا بر استدلال‌های تولیدکنندگان نیز اجرای این حکم متوقف شد و قرار بر این است که برای این مراکز از مراجع قانونی مجوز صادر شود.

وی ادامه داد: واحدهای جدیدی که قصد دارند در این نقطه سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند با لحاظ الزامات و مطالعات زیست محیطی در سه شهرک خرمدشت، آراسنج و شال زیر نظر محیط زیست در یکی از این سه شهرک‌ها سرمایه گذاری کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: این صنایع در شرایط تحریمی به ارزآوری و صادرات کمک بسیاری می‌کنند و به همین دلیل متقاضی بسیاری در این بخش وجود دارد به طوری که در شهرک چرم سازی مالکین دو الی سه واحد را در دست دارند که این موضوع نشان می‌دهد، رونق در این حوزه وجود دارد.

حبیبی در پایان گفت: مصوب شده است که این مجموعه به عنوان یک شهرک خصوصی در نظر گرفته شود که اکنون مراحل اداری زمانبندی شده و باید تا حداکثر چهار ماه آینده شهرک صنعتی در آن محدوده ایجاد شود که برای مراحل قانونی مهلت دو هفته‌ای تعیین شده است.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212056

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.