تاریخ : 07 اردیبهشت 3 10:12
3
پنج خانه تاریخی قزوین امسال مرمت می‌شوند

پنج خانه تاریخی قزوین امسال مرمت می‌شوند

  • کد خبر : 212768
  • 11 اردیبهشت 0 12:09
پنج خانه تاریخی قزوین امسال مرمت می‌شوند
معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: پنج خانه تاریخی قزوین که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند، امسال در حال مرمت و ساماندهی هستند.

احسان نورانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار شاخص افزود: این خانه‌های تاریخی شامل خانه محصص، خانه زعیم، خانه نبوی، خانه حکیم افضل و خانه کسمایی میرمیران هستند.

این مسوول همچنین گفت: خانه های تاریخی محصص و کسمایی میرمیران هر ۲ مربوط به دوره قاجاریه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در دست مرمت قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: خانه های تاریخی زعیم مربوط به دوره صفویه، نبوی و حکیم افضل هر ۲ مربوط به دوره قاجاریه نیز با مشارکت مالک و میراث فرهنگی در دست مرمت هستند.

وی اظهار داشت: مرمت، ساماندهی و احیای خانه های تاریخی از سیاست ها و اولویت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می رود و در این راستا مالکان می توانند به شکل مشارکتی با میراث فرهنگی نسبت به مرمت خانه های تاریخی خود اقدام کنند.

نورانی افزود: سرمایه گذاران نیز می توانند با سرمایه گذاری در جهت احیا و مرمت خانه های تاریخی آنها را در قالب کاربری پذیرایی، اقامتی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار بدهند.

براساس آخرین آمار اعلام شده، ۷۰ خانه تاریخی در قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام/1100

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212768

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.