تاریخ : 07 اردیبهشت 3 23:48
3
کرونا

بستری در بیمارستان برای کدام یک از بیماران کرونایی لازم است؟

  • کد خبر : 214014
  • 22 تیر 0 15:26
بستری در بیمارستان برای کدام یک از بیماران کرونایی لازم است؟
متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با شرایط بستری بیماران کرونایی گفت: درصورتی که درگیری ریوی بالای ۵۰ درصد باشد، حتما بیمار بستری می‌شود.

به گزارش شاخص، علیرضا جانبخش با بیان اینکه شدت بیماری کرونا در افراد مختلف متفاوت است، گفت: این میان برخی افراد به علت شدت علائم و پیشگیری از وخیم‌تر شدن حالشان باید جهت مراقبت بیشتر و درمان بهتر در مراکز درمانی بستری شوند.

متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر لزوم مراجعه به پزشک در صورت بروز علائم کرونا گفت: افراد به محض مشاهده علائم کرونا شامل سرفه، آبریزش بینی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، استفراغ و حالت تهوع مکرر، درد‌های عضلانی و... باید به پزشک مراجعه کنند.

جانبخش یادآور شد: با مراجعه به پزشک بررسی بهتری از وضعیت بیمار صورت گرفته و ممکن است این بین نیاز باشد که برخی افراد بستری شوند.

وی افزود: بطور معمول با انجام سی تی اسکن ریه، درصورتی که درگیری ریوی بالای ۵۰ درصد باشد، حتما بیمار بستری می‌شود.

جانبخش گفت: از طرفی اگر سطح اکسیژن خون بیمار هم کمتر از ۹۰ باشد، بستری شدن او الزامی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: در این بین این امکان هست که برخی افراد که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و یا باردار هستند، با درجات پایین‌تر درگیری ریوی در مراکز درمانی بستری شوند.

جانبخش به مقاومت برخی افراد نسبت به بستری شدن در مراکز درمانی اشاره کرد وافزود: برخی افراد به دلیل ترس و یا نگرانی از آلودگی بالای محیط‌های بیمارستانی از بستری شدن امتناع می‌کنند که این امر می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد.

وی افزود: بیمارانی هستند که علائم آن‌ها بگونه‌ای است که هم می‌توانند بستری شده و هم می‌توانند در منزل روند درمان خود را طی کنند، برای این بیماران در صورت اصرار به بستری شدن در منزل، دارو‌های بیمارستانی تجویز شده و این افراد باید روزانه مراجعه کرده و آمپول‌ها و داروی مخصوص دریافت کنند، اما با گذشت چند روز در صورت عدم بهبودی و وخامت حالشان باید در بیمارستان بستری شوند.

جانبخش گفت: تعدادی از بیماران هم هستند که واقعا وضعیتشان وخیم است و به دلیل بیماری‌های زمینه یا باردار بودن و ... بستری شدنشان در منزل می‌تواند خطرناک باشد و این دسته افراد باید حتما در مراکز درمانی بستری شوند.

انتهای پیام/1100

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214014

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.