تاریخ : 08 اردیبهشت 3 03:30
3
معاون فنی مرکز آموزشی درمانی مستقل بوعلی:

افزایش بستری‌های کرونا در بخش آی‌سی‌یو/هر نوع سرماخوردگی دلیل بر اُمیکرون است

  • کد خبر : 218018
  • 18 دی 0 09:30
افزایش بستری‌های کرونا در بخش آی‌سی‌یو/هر نوع سرماخوردگی دلیل بر اُمیکرون است
ماهیار صدیقی گفت: پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان بوعلی‌سینا نسبت به دو هفته گذشته که تنها دو بیمار بستری در آی‌سی‌یو داشتیم به 10 الی 11 بیمار در این بخش رسیده است.

دکتر ماهیار صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت شاخص، با اشاره به علائم سویه جدید کرونا اظهار کرد: اُمیکرون نوع دیگری از ویروس کرونا بوده که مانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی دیگر با برخی علائم ابتدایی نظیر آبریزش، درد عضلانی، درد مفاصل، بی حالی و تب خفیف و عرق شبانه همراه است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس اُمیکرون پنج برابر دلتا است، افزود: اگرچه علائم ابتدایی سرماخوردگی و آنفولانزا به هم شباهت دارد اما در حال حاضر ویروس غالب، اُمیکرون است.

معاون فنی مرکز آموزشی درمانی مستقل بوعلی بیان کرد: اگر این بیماری به ویژه در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، شدت پیدا کند با درگیری ریه و مشکلات ناشی از کرونا خودش را نشان می‌دهد چون علائم ابتدایی این ویروس مانند بیماری‌های ویروسی آنفولانزا، سرماخوردگی و دلتا است.

صدیقی با اشاره به سرعت بالای سرایت سویه دلتا نسبت به سایر سویه‌ها ابراز کرد: در سویه دلتا اگر دو نفر از کنار هم عبور می‌کردند احتمال آلوده شدن وجود داشت اما در سویه جدید اُمیکرون در صورتی که افراد در یک اتاق یا یک فاصله باشند، امکان درگیری وجود دارد.

رئیس بخش آی‌سی‌یو مرکز آموزشی درمانی بوعلی‌سینای قزوین تاکید کرد: با توجه به سرعت شیوع ویروس اُمیکرون؛ رعایت نکات ایمنی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن دوز سوم بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: اکنون پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان بوعلی‌سینا نسبت به دو هفته گذشته که تنها دو بیمار بستری در آی‌سی‌یو داشتیم به 10 الی 11 بیمار در این بخش رسیده و احتمال افزایش بیش از این میزان نیز وجود دارد.

معاون فنی مرکز آموزشی درمانی بوعلی‌سینا قزوین با اشاره به افزایش پذیرش بیماران سرپایی کرونایی ادامه داد: افزایش میزان بیماران سرپایی در نهایت منجر به افزایش بیماران بستری خواهد شد و به نظر می‌رسد که در چند روز یا هفته‌های آینده افزایش بیماران بستری را شاهد باشیم.

صدیقی عنوان کرد: هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نشان دهد مرگ‌ومیر در بیماری اُمیکرون بیشتر یا کمتر از نوع دلتا است، وجود ندارد چون این بیماری به تازگی شیوع پیدا کرده اما با توجه شیوع بالا، احتمال مرگ و میر در آن کم نخواهد بود.

رئیس بخش آی‌سی‌یو مرکز آموزشی درمانی بوعلی‌سینای قزوین درباره چگونگی تشخیص ابتلا به اُمیکرون اذعان کرد: کیت آزمایش تشخیصی اُمیکرون را در قزوین نداریم و آزمایش‌های تشخیصی کنونی مانند تست «پی سی آر» این واریانت را شناسایی نمی‌کند و تست آن منفی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر شخصی علائم آنفولانزا و سرماخوردگی را داشته باشد، مبتلا به اُمیکرون شده مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

معاون فنی مرکز آموزشی و درمانی بوعلی‌سینا قزوین با تاکید بر اینکه تزریق دوز سوم واکسیناسیون مرگ و میر را کاهش خواهد داد، بیان کرد: اُمیکرون سویه‌ای است که ما را اجبار به تزریق دوز سوم واکسن می‌کند و تزریق دو دوز واکسن برای مقابله با این ویروس تاثیر چندانی نخواهد داشت.

صدیقی در پایان با اشاره به افزایش شیوع ویروس اُمیکرون در کودکان و نوجوانان گفت: کسانی که موافق بازگشایی مدارس هستند به برخی فاکتورهای دیگر توجه می‌کنند اما آنچه که برای ما اولویت دارد سلامت جامعه است و از همان ابتدا مخالف بازگشایی مدارس بودیم و ادامه آموزش در فضای مجازی منطقی‌تر است.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/218018

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.