تاریخ : 11 اردیبهشت 3 22:40
3
معاون دادستان قزوین:

شعبه‌ تخصصی رسیدگی به پرونده‌های سقط جنین راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 222834
  • 15 آذر 1 10:13
شعبه‌ تخصصی رسیدگی به پرونده‌های سقط جنین راه‌اندازی می‌شود
علی فولیان گفت: شعبه‌های تخصصی در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها برای رسیدگی به پرونده‌های سقط جنین تعیین و مجوز به ضابطان قضایی برای ورود به مطب‌ها و مراکز غیرقانونی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، علی فولیان معاون دادستان در نخستین نشست کارگروه اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اظهار کرد: سقط جنین بدون مجوز قانونی، جرم است و بر اساس قانون جوانی جمعیت، دستگاه های متولی باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از سقط جنین را بیندیشند.

وی افزود: با باندهای غیرقانونی توزیع داروهای سقط جنین در فضای مجازی برخورد قاطع می شود.

فولیان بیان کرد: شعبات تخصصی در دادسراها و دادگاه ها برای رسیدگی به پرونده های سقط جنین تعیین و مجوز به ضابطان قضایی برای ورود به مطب ها و مراکز غیرقانونی هم صادر شده است.

معاون دادستان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی هم باید بر مطب‌ها و بیمارستان‌ها برای جلوگیری از سقط جنین نظارت کند.

وی ادامه داد: فقط در یک حالت مادر‌ می تواند جنینش را سقط کند که با نظر متخصص پزشکی قانونی و قاضی ویژه و به شرط اینکه جان مادر به شکل جدی در خطر و سن جنین کمتر از ۴ ماه باشد.

لزوم ابطال پرونده پزشکی متخلفین سقط جنین در قزوین

معاون دادستان اذعان کرد: پروانه مطب‌هایی که به صورت غیرقانونی اقدام به سقط جنین می‌کنند باید از سوی نظام پزشکی ابطال و مطب‌ها پلمپ شود.

کریم خانی نماینده دانشگاه علوم پزشکی هم بیان کرد: در حال حاضر با معضل سقط به عنوان اولین و تک فرزندی به عنوان دومین معضل در حوزه افزایش جمعیت استان روبرو هستیم.

وی افزود: داروهای سقط از طریق اینترنت به فروش می رسد و به راحتی از طریق پیک موتوری به دست خانواده‌ها می رسد.

کریمخانی ادامه داد: ۵ مطب فعال در زمینه سقط جنین شناسایی و به مدت زمان محدودی پلمپ اما تا زمان تامین وثیقه باز شدند و عملا شاهد بازدارندگی قانونی در این زمینه نیستیم.

۴۱۷ زوج نابارور تحت درمان بیمارستان ولایت هستند

نماینده دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه ۴۱۷ زوج نابارور تحت درمان بیمارستان ولایت هستند، اذعان کرد: این مرکز درمانی فقط با پرداخت ۱۰ میلیون تومان، ناباروری زوج‌ها را درمان می‌کند این در حالی است که هزینه درمان ناباروری در تهران بیش از ۹۰ میلیون تومان است.

کریم خانی عنوان کرد: هر سال ۵ درصد سزارین باید کاهش پیدا کند و در کنار آن زایمان طبیعی در‌ مراکز درمانی دولتی کاملا رایگان است.

وی افزود: انجام وازکتومی در بیمارستان ها ممنوع است مگر در موارد خاص که از سوی کمیته توبکتومی، وازکتومی برای افراد معرفی شده انجام می شود.

ثبت حدود 70 درخواست سقط جنین طی سال جاری در قزوین

پویامهر نماینده پزشکی قانونی هم اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۶۹ مورد درخواست سقط داشتیم که ۴۹ مورد مجوز گرفتند و از ابتدای قانون جوانی جمعیت، ۱۱۶ مورد مجوز سقط جنین در استان صادر شده که ۳۱ مورد سقط انجام ندادند و فقط ۸۵ مورد مجوز سقط جنین گرفتند.

وی در پایان گفت: پس از ورود مراجعه کننده به پزشکی قانونی به جای ۱۵ روز مهلت قانونی، ظرف یک ساعت کمیسیون سقط جنین تشکیل شده و رای به سقط یا عدم سقط داده می شود.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222834

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.