تاریخ : 10 اردیبهشت 3 23:49
3
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در ایران برگزار می‌شود

  • کد خبر : 225585
  • 19 فروردین 3 11:04
نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در ایران برگزار می‌شود
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «شاخص خبر»، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ امیر ملاحسن اظهار کرد: به منظور کشف استعدادهای برتر و هدایت آنان به سمت حضور اجتماعی متعهدانه، نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در ایران در قالب مسابقات گروهی و با شرکت تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 
وی افزود: این المپیاد، در رشته‌های مختلف هنری، در سه سطح آموزشگاهی و استانی و ملی برگزار می‌شود که فرایند اجرایی آن در زمستان 1403 آغاز می‌شود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین بیان کرد: این رویداد به هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دارد.

 

ایشان با اشاره به اهداف این المپیاد، تصریح کرد: شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی و کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی از جمله اهداف این المپیاد است.

 

وی ادامه داد: این المپیاد در موضوعات هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.
 
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین بیان کرد: مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار برای هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای استان، 31 خردادماه جاری و برای آموزشگاه‌های آزاد هنری 20 اردیبهشت ماه خواهد بود.
 
ملاحسن اظهار کرد: نوازندگی و ساز ایرانی، نوازندگی و ساز جهانی، نمایش، پویانمایی، نقاشی، گرافیک و سینما از رشته‌های هنرستان هنرهای زیبا و هنرهای تجسمی( نقاشی، طراحی و گرافیک )، خوشنویسی ( نستعلیق و نستعلیق شکسته)، هنرهای نمایشی(تئاتر صحنه‌ای) و موسیقی (موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی) از رشته‌های آموزشگاه‌های آزاد هنری است.
 
انتهای خبر/2001
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/225585

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.